Gå til innhold

Innvandrere som klager på innvandring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er heller ikke innvandrer, så jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg skulle føle meg truffet.

 

Du har da nevnt det før? Det var jo litt merkelig at de to innvandrerne her inne som diskuterer innvandring gikk mest i harnisk av tråden.

 

Når det er sagt, så ser man absolutt rasisme hos innvandrere. Jeg tror det ofte har en ganske naturlig årsak; at man vil hevde seg på vegne av andre grupper, slik vi mennesker har lett for å hevde oss på vegne av andre mennesker når man møter fordommer eller føler seg usikker eller underlegen.

Anonymous poster hash: fcfd6...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er stor forskjell på grunner til at innvandrere kommer hit. Jeg skjønner godt at en innvandrer med gode kvalifikasjoner og sunt vett ikke gidder å betale halve inntekten sin for at lykkejegere skal få sitte på rumpa og snylte her. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye persondebatt og avsporing i denne tråden.Jeg ser at enkelte har et stort behov å lire av seg noe dr..t om andre istedet for å skrive noe om trådens tema. :) Samme personer i hver eneste tråd :) Rapportert for rydding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kommet hit som asylsøker eller flyktning er det rett og slett hyklerisk å kjempe mot at andre skal ha samme mulighet som deg selv. Jeg ser veldig ned på slike folk. Akkuratt som det er helt skrudd å være i mot arbeidsinnvandring hvis du er en arbeidsinnvandrer selv, det sier seg selv.



Anonymous poster hash: 6912f...0ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke innvandrer, så jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg skulle føle meg truffet.

jeg siterte ikke deg, men Drizzt

 

Innlegg redigert for spekulasjon

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du kommet hit som asylsøker eller flyktning er det rett og slett hyklerisk å kjempe mot at andre skal ha samme mulighet som deg selv. Jeg ser veldig ned på slike folk. Akkuratt som det er helt skrudd å være i mot arbeidsinnvandring hvis du er en arbeidsinnvandrer selv, det sier seg selv.

 

Hvorfor det? Er det hyklerisk å ha egne meninger om samfunnet? Politikk handler ikke bare om "meg, meg og meg", men hvordan skal vårt samfunn få det best i årene som kommer. Det er her mange bommer. Jeg har ingen problemer med å forstå at folk vil komme til Norge, men jeg synes heller ikke at vi som land skal ta inn så mange. Det betyr ikke at de som har kommet her skal behandles som dritt fordi de gjorde som de gjorde for å bedre sin egen situasjon.

 

Mange innvandrere er nok for innvandring, mer enn den jevne nordmann, men jeg kjenner også flere som er skeptiske selv.

 

Man kan kalle det hyklerisk så mye man vil, men det er lov å se på nrk og være mot lisens, for eksemepel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som kommer fra for eksempel Polen, Kroatia og andre Europeisk land som er mye nærmere Norge kulturelt en mange ikke Europeiske innvandrere og som synes nordmenn er utrolig naive. Har de ikke lov å ha en mening om dette?

 

Om man synes det er tragisk at nordmenn blir i mindretall i Oslo og at Muhammed er det vanligste navnet, kan man ikke mene det om man har innvandrer bakgrunn ?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo innvandrere som har mest å tape på at de blir så mange at smertegrensen mangedobles. Er jo mange som har funnet seg vel til rette med jobb og norsk omgangskrets, som ser at de selv vil havne i første linje den dagen gutta som gjengvoldtar og generelt viser tydelig forakt mot nordmenn, gnager bort den siste smulen av norsk sidræva tålmodighet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du kommet hit som asylsøker eller flyktning er det rett og slett hyklerisk å kjempe mot at andre skal ha samme mulighet som deg selv. Jeg ser veldig ned på slike folk. Akkuratt som det er helt skrudd å være i mot arbeidsinnvandring hvis du er en arbeidsinnvandrer selv, det sier seg selv.

Anonymous poster hash: 6912f...0ad

 

Å være kritisk til innvandring betyr ikke nødvendigvis at man ikke ønsker noen form for innvandring i det hele tatt. Det må ikke være enten/eller her

Anonymous poster hash: 63ffe...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har indisk bakgrunn, og jeg kan da fint være skeptisk til mye av norsk innvandrings- og integreringspolitikk likevel. Det er utrolig mange forskjellige former for innvandring, og det er utrolig mange forskjellige innvandrergrupper her til lands. Å si at innvandrere har "vært oppi samme tilfelle" som hverandre er i beste fall unyansert. Innvandrere har kommet hit på alle mulige måter og av alle mulige forskjellige årsaker, vi er ikke en enhetlig gruppe.

Jeg har ikke mer til felles med en asylsøker fra Somalia eller en rumener enn jeg har med en etnisk nordmann, og jeg har ingen naturlig "allianse" med andre innvandrere. Jeg er en del av det norske samfunnet. Jeg trekker ikke opp stigen etter meg selv, jeg bare gir uttrykk for hva jeg mener er best for det samfunnet jeg lever i, identifiserer meg med og ønsker det beste. Nemlig det norske samfunnet.



Anonymous poster hash: 374fe...199
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innvandrer, bodd her i 30 år, kom som barn. Jeg har aldri følt på kroppen behovet for å innvandre til et annet land, jeg fulgte mine foreldre, og slikt var det. Mine meninger er mine egne, som i liten grad påvirkes av min etnisitet.

 

Jeg er ikke kritisk til innvandring, MEN jeg er kritisk til den politikken som har gjort meg, helt ufrivillig, mer og mer til en utlending. Den har feilet et eller annet sted. Jeg likte Norge slik den var, ingen diskuterte behovet for utenlandske flagg på 17.mai, eller kalle julefest eller nissefest for desemberfest eller januarfest i barnehagen eller skolen, for at  vi innvandrere ikke skulle ta oss nær av det. Det var ikke den Norge vi flyttet til, og vi likte det slik det var, fordi sånn var det i Norge. Vi innrettet oss etter normene, men beholdt enkeltelementer fra kulturen vår. Slik var på 80-tallet og 90-tallet, så skjedde det noe på 2000-tallet.

 

Politikerne begynte mer og mer å gjøre Norge til et "flerkulturelt" samfunn. Jeg er for at man skal ta hensyn til hverandre, men politikerne viser overhensyn. De gir før enkeltgrupper krever, som gjør at enkeltgrupper krever mer, fordi de vet politikerne gir. Denne snillisme er ødeleggende, for Norge som et land, men også for den norske befolkning uavhengig av deres etnisitet. Enkelte personer/grupper i den  norske befolkningen er blitt så "slitne" av alt, at man har "glemt" medmenneskelighet. Det diskuteres hvorvidt vi skal hjelpe andre, eks. de som flykter i båtene, istedenfor å tenke at selvsagt, har man anledning, så skulle det bare mangle. Vi var et hjelpende folkeslag, vi var for fred og godhet. Hva skjedde??

 

Det er blitt dem/oss etnisk nordmenn/opprinnelig innvandrere. Snakker man om en innvandrer som er blitt slått gr hijab eller blitt spyttet på, så snakkes det om hva med den norske jenta som ble voldtatt. Det ene rettferdiggjør ikke det andre. Følelsene er like vonde, uansett hva du har opplevd. Det er den personen som sitter igjen med sorg og smerter.

 

Når jeg sier noe i en eller annen nettbasert diskusjon, så blir det positivt mottatt om jeg sier noe som flertallet av den etnisk norske befolkning er for, men negativt mottatt om jeg har en mening om noe som flertallet er imot. Jeg tåler selvsagt å bli motsagt, det er derfor man diskuterer, men det er sårende å høre at "sånn gjør vi det i Norge, er du ikke enig kan du bare reise dit du kommer fra" Når blir man egentlig norsk? 

 

Jeg vet vi diskuterer innvandring, og spørsmålet var vel innvandrere som klager på innvandring. Jeg tror at årsaken ligger i (slik jeg selv mener det), at innvandrere er slitne av en sånn oss/dem gruppering, og ønsker seg tilbake igjen til da det var vi

Nydelig innlegg! Og spesielt enig at det bør bli mer VI og mindre OSS/DEM. 

 

PS: Er så helnorsk som det går an å bli ;)

Anonymous poster hash: e00e6...645

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig innlegg! Og spesielt enig at det bør bli mer VI og mindre OSS/DEM.

PS: Er så helnorsk som det går an å bli ;)

Anonymous poster hash: e00e6...645

Det var godt å få sagt det. Har hatt lyst til å få det ut lenge. Opprinnelig indisk, men nå en lett Blanding. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var godt å få sagt det. Har hatt lyst til å få det ut lenge. Opprinnelig indisk, men nå en lett Blanding.

Ikke dårlig: Da er vi to indere i denne tråden med mye av de samme holdningene :)

Anonymous poster hash: 374fe...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du kommet hit som asylsøker eller flyktning er det rett og slett hyklerisk å kjempe mot at andre skal ha samme mulighet som deg selv. Jeg ser veldig ned på slike folk. Akkuratt som det er helt skrudd å være i mot arbeidsinnvandring hvis du er en arbeidsinnvandrer selv, det sier seg selv.

Anonymous poster hash: 6912f...0ad

 

 

 

Jo, det er helt legitimt å kjempe mot at ordningene man har benyttet selv på lovlig og ærlig vis misbrukes. Gjennom min frivillig arbeid før har jeg hatt mange samtaler med flyktninger og asylanter som er godt kjent med at ordningene misbrukes i stor grad og er kritiske til det. Dette, synes jeg, er en helt legitim mening å ha også når man selv har benyttet seg av samme ordning. Å se ned på folk som er kritiske til feilene i systemet setter deg i dårlig lys for da fremstår du som noen som mener feilene bør bestå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor klager noen innvandrere på innvandring? Jeg mener, når de selv har vært oppi samme tilfelle.

Anonymous poster hash: f5acc...0cb

 

Det har kanskje noe med opplevd egeninteresse å gjøre, tenker jeg. Når man selv er kommet opp i båten, så vil man kanskje tenke at det er best å sørge for at det ikke kommer flere. Hvem vet, båten kunne synke, eller man slipper opp for Cheese Doodles og Snickers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi folk er folk. Man ønsker vel å dele minst mulig på godene slik at man kan få et så stort kakestykke som mulig selv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skjønner vel at det må være noen begrensninger, og i tillegg ser de kanskje ulempene ved den svært liberale innvandringen, klarere enn de fleste. Noen har nok en hvis uro for islamisering, da de kanskje har opplevd, eller flyktet faenskapet som det kan føre med seg. Til slutt føler de kanskje at noen er "gratispassasjerer", der Norge gir for få krav.

 

Synes det er synd hvis det nærmest forventes, eller at det anses som egoistisk, hvis man ikke er for en liberal innvandring, når man selv er innvandrer. Noen har for eksempel uttrykt noen slike holdninger overfor FrPs Mazyar Keshvari.  Slikt bygger opp om at det skal være en lojalitet overfor andre innvandrere, og ikke nødvendigvis Norge.

Neeei, det er ikke det, tror jeg. Men Keshvari er et stjerneeksempel på en mann som burde ha stor forståelse for mennesker som flykter fra krig og undertrykkelse, slik som han og hans foreldre i sin tid gjorde. De ble tatt godt imot, og Keshvari har trivdes godt med vår gjestfrihet, det ser man jo på ham. Likevel er han en eksponent for at de som kommer etter ham, ikke skal tas mot på den samme gode måte. Jeg vet ikke, jeg, men det er noe merkelig med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 http://www.nettavisen.no/na24/--kom-til-norge-og-slipp-a-jobbe-resten-av-livet/3639134.html

 

 Her er det i alle fall en som er veldig skeptisk til hvordan all denne innvandringen til Norge foregår.

 Men dersom en etnisk nordmann hadde sagt noe av dette, så blir man stemplet som rasist rimelig kjapt.

Ja, men han er jo nesten norsk. Begynte å gå på ski og giftet seg med en norsk jente. Barn før han hadde fylt 18. Turbointegrert. Stryk ham, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...