AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #1 Skrevet 2. august 2015 Er det noen her som har hatt en følelse av avhengighet til sukker og funnet hjelp for det? Jeg har lenge hatt et forhold til sukker som jeg misliker meget sterkt, men ikke klarer å gjøre noe med. Når jeg ikke får i meg sukker får jeg hodepine og blir rastløs, men det går over noen minutter (15-30) etter jeg har drukket Coca-Cola. Når man søker på nett etter hjelp til sukkeravhengighet kommer det bare opp svadaartikler fra Klikk.no og tilsvarende hvor de mener at den beste hjelpen er å spise grønnsaker og slutte å drikke brus og spise godteri. Men det fungerer ikke på meg. Å spise en gulrot eller fem fjerner ikke hodepinen jeg får ved fravær av Coca-Cola. Jeg spiser regelmessig og nesten utelukkende tradisjonell norsk mat (selvsagt med unntak enkelte middager i måneden), så det å spise et måltid for å få opp blodsukkeret hjelper heller ikke. Anonymous poster hash: 40718...3ea
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #2 Skrevet 2. august 2015 Det tar lengre tid enn 15-20 minutter å bli kvitt en avhengighet. Så der du er vandt med å få i deg sukker når du har vondt i hodet, for så å oppleve at hodepinen forsvinner etter 15-20 minutter må du bare legge bak deg. Skal du komme over avhengigheten din må du bestemme deg for å kutte ut sukker i en uke, så lang tid vil det ta kroppen din å venne seg til livet uten. Så får du bare bite tenna sammen og leve med hodepinen i mellomtiden. Anonymous poster hash: 5c942...679
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #3 Skrevet 2. august 2015 Ja, fortell meg mer om hvordan kroppen min virker er du snill. Jeg kjenner ikke meg selv etter alle disse tiårene i samme kropp. Anonymous poster hash: 40718...3ea
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #4 Skrevet 2. august 2015 Først må man slutte med unnskyldninger. Det er ikke lett å bli kvitt sukkeravhengighet, men det er verdt det. Spesielt de første dagene/ukene er det jævlig tøft. Men det blir bedre! Det som funket for meg var å kutte ut ALT av raffinert sukker, samt spise nok frukt. Nå lever jeg sukkerfritt, ingen unntak, verken på lørdager eller i bursdager. Jeg har rett og slett ikke lenger det såkalte "søtsuget". Anonymous poster hash: 90814...9f0 1
Wonderbitch Skrevet 2. august 2015 #5 Skrevet 2. august 2015 Det tar faktisk en stund. Noen uker for meg. Uansett hvor godt du kjenner kroppen din. Man må bare leve med ubehaget i mellomtiden, så blir det etterhvert bedre. Om man skal avvenne seg bør man kutte alt sukker, også den som er i f.eks frukt naturlig. 1
Gjest Skrevet 2. august 2015 #6 Skrevet 2. august 2015 Det tok meg en-til to uker med hodepine å kutte cola for tre år siden. Du må holde ut. Se på det som abstinenser. Mener du at en alkoholiker ikke skal holde seg unna alkohol fordi det å drikke hjelper på skjelvingene hans? Man må komme seg gjennom avrusingen for å komme over abstinensene. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #7 Skrevet 2. august 2015 Jeg vet ikke om dette kan hjelpe deg, men for meg å bli kvitt pepsi max avhengigheten min, så byttet jeg den ut med farris bris. Det var godt å ha kullsyren. Jeg har aldri vært glad i vann, så dette er et steg på veien. Jeg er fortsatt sukkeravhenig, men det er blitt bedre da pepsien utløste et enda større sug. Anonymous poster hash: 0b5c4...8fc 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå