Gå til innhold

Bytte av jobb og ferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i ny jobb 1.Juni. Jeg tok ikke ut noe av ferien min i det gamle jobben, men hadde jobbet meg opp fem uker ferie. Dessverre kunne ikke denne ferie overføres ettersom jeg ikke lengre jobber i kommunen. Har selvfølgelig tatt ut ferie, men da med trekk i lønn fra den nye jobben. Spørsmålet er om jeg egentlig skulle hatt utbetalt lønn for de fem ukene ferie jeg aldri fikk avviklet i den gamle jobben?

Anonymous poster hash: 58fcd...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei du skulle ikke hatt lønn. Man kan ikke overføre ferie til en helt annen jobb.

Anonymous poster hash: 4fb7c...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du skulle ikke hatt lønn. Man kan ikke overføre ferie til en helt annen jobb.

Anonymous poster hash: 4fb7c...8d4

Skjønner at jeg ikke får lønn i den nye jobben. Jeg tenker på lønn for fem uker fra den gamle jobben. Jeg har jo jobbet meg opp fem uker ferie uten å ha avviklet den. Skulle jeg hatt betalt for de siden jeg ikke tok de ut?

Anonymous poster hash: 58fcd...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke tatt ut ferien, skal du ha utbetalt penger. Sjekk Ferieloven



Anonymous poster hash: 105f8...d90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du blitt trekt for ferie i juni? Hvis ikke-nei. Ingen har betalt ferie i Norge. Men det vanlige er at man blir trekt for 5 uker i juni, og får bare feriepenger i juni, og utbetalt det man skulle hatt i lønn når man avvikler ferie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...