AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #1 Skrevet 2. august 2015 Jeg er en jente som alltid har vært litt engstelig av meg, men har klart å oppnå mye likevel av den enkle grunn at ingenting skremmer meg mer enn at angsten skal vinne og hindre meg fra å ha et rikt liv. Jeg holder presentasjoner selv om jeg er så nervøs at jeg nesten tror jeg svimer av og har alltid prøvd å ta valg for fremtiden som om jeg ikke skal være redd når dagen endelig kommer. Alt dette hjelper, men det som plager meg mange ganger om dagen, er sånne korte anfall av sterk angst. De varer gjerne bare noen sekunder før de går over i lett uro, men de er veldig ubehagelige.De kommer gjerne sammen med en eller annen triviell tanke om noe som ikke gikk som jeg ville, kanskje jeg feks kommer på noe dumt jeg sa i en samtale for flere uker siden, og som jeg lett avviser som tull når jeg får tenkt meg om. Likevel er det så ubehagelig, det er som om noen slår meg hardt i brystet. Jeg prøvde å gå til studentpsykologen, men i kom aldri på bølgelengde og jeg følte vi aldri klarte å komme til kjernen av problemet. Jeg har angstpasient i nær familie, og det skremmer meg hvor ødeleggende angst kan være på livskvalitet og måloppnåelse i livet. Jeg kjenner meg som en som drømmer stort, men blir holdt tilbake av en lettskremt kropp. Har noen råd til meg?Anonymous poster hash: 1292f...399
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #2 Skrevet 2. august 2015 Sliter selv med angst og kjenner igjen disse to-sekunders "sug i magen"-anfallene. Du er superflink som presser deg gjennom presentasjoner osv. for å ikke la angsten vinne, det er viktigst! Disse små kjappe negative tankene takler man oftest der og da. De går over veldig fort, og etterpå i noen minutter driver jeg avspennings-øvelser, som fokus på pust, anspenne og slappe av en og en muskel i kroppen (feks legg, lår, en biceps osv - fokus bort fra hodet og over på noe annet). Tankene er heldigvis ikke alvorlige, og handler om små teite ting man kan tenke på i farten. De gjør ingen skade, de kan ikke drepe meg, ingen andre har påvirkning på det, og jeg er "in control". Slik tenker jeg, og så går jeg videre med mitt. Det er ikke gøy når det skjer, men har det gjort skade før? Nei er svaret. Så trekker jeg pusten, og så er det over. Håper det hjalp litt! Anonymous poster hash: 309f1...89c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #3 Skrevet 2. august 2015 Jeg også kan få disse stikkene hvis jeg tenker på noe dumt jeg har gjort o.l. Jeg anbefaler medisiner hvis du får dette hver dag, det har hjulpet for meg hvertfall. Anonymous poster hash: dc2c5...26a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå