Gå til innhold

Utbetaling av lån/stipend


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Der var pengene på konto :)



Anonymous poster hash: e54dc...ff2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yes!! De er inne. Har ligget i fosterstilling og ventet siden i går formiddag.



Anonymous poster hash: 53395...936
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått! Er bare et kvarter siden jeg sjekket men nå er de inne ;)

Anonymous poster hash: b0919...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke meldt meg opp til eksamen før 10.august. Når kan jeg forvente å få pengene?

Anonymous poster hash: ea4d6...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEG HAR IKKE FÅTT :(  NOEN ANDRE? 



Anonymous poster hash: b053d...a52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens: Stipendet kommer (nesten) alltid inn på konto på ettermiddagen ;)

 

(dere er sikkert førstegangsstudenter, så skjønner at dere begynte å lure da :P )



Anonymous poster hash: 31a3d...a70
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg står det at jeg i alle fall ikke får det før 16.08.15. Så får støtte meg på lønna fra sommerjobben i begynnelsen



Anonymous poster hash: fd3b5...a4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det normalt å få "storstipendet" fra Lånekassen? Vet at det er etter at man har betalt semesteravgift, men når bruker man å betale denne?

Selv har jeg ikke mulighet til å betale semesteravgift, fordi skolen jeg skal gå på (en privat høgskole) har ikke sendt ut giro på dette ennå. Mange jeg har snakket med som går på andre offentlige skoler har betalt for lenge siden, og vil få pengene i midten av august.

Er det slik at "alle" betaler i løpet av sommeren, eller er det normalt å betale etter at skolen har begynt? Håper jeg også kan få dem i midten av august!

Anonymous poster hash: d67cb...120

Bruker du studentweb? Ofte kan du gå inn der og få tilgang til kontonr til semesteravgiften før fakturaen kommer i posten

Anonymous poster hash: 3d643...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du studentweb? Ofte kan du gå inn der og få tilgang til kontonr til semesteravgiften før fakturaen kommer i posten

Anonymous poster hash: 3d643...4eb

Nei, bruker ikke Studentweb gjennom den skolen. Studiene er over nett, og vi får tilsendt giro på e-post med semesteravgift. Denne blir ikke sendt før i slutten av august, noe som vil si at jeg ikke får pengene før i begynnelsen av september (siden det tar noen dager fra man betaler til Lånekassen får beskjed). 

 

Synes dette er litt håpløst. I begynnelsen av mai ble vi rådet å søke om lån og stipend så fort som mulig, for å få pengene utbetalt i midten av august. Jeg søkte, fikk søknaden behandlet, og skrev under elektronisk den 19. mai. På det tidspunktet trodde jeg jo jeg var ute i god tid og ville få pengene ved studiestart, men det nytter jo ikke når jeg plutselig ikke får mulighet til å betale semesteravgift før i slutten av august. Men "slik er systemet" fikk jeg som svar da jeg spurte skolen hvorfor de sender ut det så sent. 

 

Har derfor måtte spørre utleier om å få forskjøvet innbetaling av leie for hybelen, siden jeg ikke har noen penger før i begynnelsen av september. Må låne penger av foreldrene mine for å ha råd til å leve. Blir en fattig første måned, for å si det sånn :P Eneste positive er at jeg da får storstipend og september-pengene nesten samtidig, slik at jeg får mye penger på kort tidsrom. 

Anonymous poster hash: d67cb...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går full jeg Mail om at Lånekassen hadde overført penger, og i dag er de på konto :)

Anonymous poster hash: 22c42...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang tid tar det vanligvis fra Lånekassen mottar informasjon om min studentstatus til pengene kommer på konto? Høgskolen min var sen med å opprette studentnummer og jeg fikk dermed først nylig faktura på semesteravgift. Det står på Studentweb at betalingen er registrert, men de har enda ikke sendt inn noe til Lånekassen (det står også på Studentweb).. Håper høgskolen får litt fart på sakene og at når Lånekassen mottar status om meg sender de ut penger fort.. Blir kjipt å måtte vente på penger til pensum, f.eks.



Anonymous poster hash: d99f8...f4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor lang tid tar det vanligvis fra Lånekassen mottar informasjon om min studentstatus til pengene kommer på konto? Høgskolen min var sen med å opprette studentnummer og jeg fikk dermed først nylig faktura på semesteravgift. Det står på Studentweb at betalingen er registrert, men de har enda ikke sendt inn noe til Lånekassen (det står også på Studentweb).. Håper høgskolen får litt fart på sakene og at når Lånekassen mottar status om meg sender de ut penger fort.. Blir kjipt å måtte vente på penger til pensum, f.eks.

Anonymous poster hash: d99f8...f4a

 

Det tar 3-4 dager, tror jeg :) Toppen én uke. 

Ja, samme her. Jeg må jo låne penger av foreldrene mine til å kjøpe pensumbøker, i tillegg til mat slik at jeg overlever til begynnelsen av september. 

Anonymous poster hash: d67cb...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte semesteravgiften på onsdag, betalingen ble registrert på studentweb i går og i dag fikk jeg pengene på konto :-)

Anonymous poster hash: 6bcbf...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Hvor lang tid tar det vanligvis fra Lånekassen mottar informasjon om min studentstatus til pengene kommer på konto? Høgskolen min var sen med å opprette studentnummer og jeg fikk dermed først nylig faktura på semesteravgift. Det står på Studentweb at betalingen er registrert, men de har enda ikke sendt inn noe til Lånekassen (det står også på Studentweb).. Håper høgskolen får litt fart på sakene og at når Lånekassen mottar status om meg sender de ut penger fort.. Blir kjipt å måtte vente på penger til pensum, f.eks.

Anonymous poster hash: d99f8...f4a

 

Til meg rapporterte de inn status 5.aug og 6.aug hadde jeg pengene.

Anonymous poster hash: e54dc...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...