Gå til innhold

Noen som har hatt Gallestein?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan godt bare være at jeg overdriver med tankene mine, men har slitt de siste dagene med smerter i magen under høyre ribbein. Spise feks nettopp pizza, og nå 20 min etter er det vondt. Det kommer stikking som varer i 5-10 sekund, og s går det noen sekunder uten og så kommer det igjen.

Hvordan vet jeg at dette er noe jeg burde gå til legen for? Det er ikke så vondt at jeg ikke klarer å fungere, men er ikke så behagelig heller.

Anonymous poster hash: dc21d...c16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her,har også slitt en del med kvalme og halsbrann de siste ukene, samt litt ryggsmerter og ellers magesnerter rundt forbi i magen og egentlig..

Anonymous poster hash: dc21d...c16

Skrevet

Gallestein er så vondt at man ikke klarer fungere. Men du kan jo få deg en legetime siden du har vondter som ikke er normalt for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Få legen til å se på det.Det kan være en slags krampe i galleveiene.Noen får det hvis de spiser mye fet eller tungt frodøyelig mat på en gang.

Det høres ikke ut som gallesteinsanfall.Jeg har sett pasienter med gallesteinsanfall og det er så vondt at man må ha øyeblikkelig behandling.Noen har sagt at det er de verste de har opplevd,en dame fortalte det var mye verre en fødsel.

Anonymous poster hash: 8b41f...13a
Skrevet

Gallesten smerter er så vonde at du ville visst det om det var det. Det er som du får en knivstikk I magen, som så blir vridd rundt mens den fortsatt er i magen. Du MÅ bevege deg hele tiden (i motsetning til andre sterke magesmerter hvor hver bevegelse gjør vondt), foroverbøyd. Du har sannsynligvis vært kvalm og kastet opp i forkant. De starter som lett murring.

Kan det hende du har luftsmerter i magen?

Hilsen en som har hatt og fjernet galleblære.

Skrevet

Jeg har vært innlagt med gallesteinsanfall, fy å vondt det var. Fikk masse smertestillende, men fortsatt vont.

Det hele startet når jeg gikk gravid med nr 2, fikk da beskjed om at det vare halsbrann. (Smerter i mellomgulvet) gikk på syrenøytralisenende uten at det har hjulpet i mange år, men etter antallet har jeg skjønt at det er gallestein. De gjør ikke noe med det, så lenge det ikke er noe som sitter fast eller er vedvarende.

Jeg har fått sterke smertestillende jeg har med meg i tolettmappa. ( håper det ikke kommer tilbake. Veit jeg har flere steiner, det så de når de tok ultralyd)

Gjest Badebuksa
Skrevet

Gallestein er så vondt at man ikke klarer fungere. Men du kan jo få deg en legetime siden du har vondter som ikke er normalt for deg.

Det er ikke helt sant, jeg har hatt det flere ganger og den ene gangen var det så vondt at jeg slet med å sove/legge meg ned, og hadde masse mareritt. Den andre gangen, kastet jeg opp av smerte, men så gikk det over etter 20 min. Den tredje gangen var det bare ubehagelig og murret mer. Og jeg har påvist gallesteinER via ultralyd. Så det kan variere enormt i hvor vondt (eller ikke vondt) det gjør.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Få legen til å se på det.Det kan være en slags krampe i galleveiene.Noen får det hvis de spiser mye fet eller tungt frodøyelig mat på en gang. Det høres ikke ut som gallesteinsanfall.Jeg har sett pasienter med gallesteinsanfall og det er så vondt at man må ha øyeblikkelig behandling.Noen har sagt at det er de verste de har opplevd,en dame fortalte det var mye verre en fødsel. Anonymous poster hash: 8b41f...13a

Da har du ikke sett alle som har gallesteinanfall, for på meg kunne du siste gang ikke se annet enn at jeg var en smule blek.....

Skrevet

Det er ikke helt sant, jeg har hatt det flere ganger og den ene gangen var det så vondt at jeg slet med å sove/legge meg ned, og hadde masse mareritt. Den andre gangen, kastet jeg opp av smerte, men så gikk det over etter 20 min. Den tredje gangen var det bare ubehagelig og murret mer. Og jeg har påvist gallesteinER via ultralyd. Så det kan variere enormt i hvor vondt (eller ikke vondt) det gjør.

Murringer er ikke anfall.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Murringer er ikke anfall.

Jo, det er faktisk det. Smertegraden avgjør ikke hvorvidt du har et anfall eller ikke.

Skrevet

Jo, det er faktisk det. Smertegraden avgjør ikke hvorvidt du har et anfall eller ikke.

Da har jeg altså hatt anfall i månedsvis .... Lite trolig.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Da har jeg altså hatt anfall i månedsvis .... Lite trolig.

Hva du og jeg anser som murring er jo svært individuelt, noen har høyere og lavere smerteterskel enn andre. Murring for meg ødela nattesøvnen min og var såpass vondt at jeg måtte på legevakta og nesten ikke klarte å sette meg inn i bilen. Men det kaller jeg murring, siden jeg har opplevd smerte som var mye verre. Samtlige gnger. Vanskelig å rangere smerten, men jeg ser mange skriver at det er så og så vondt, og sammenligner det med annet jeg har opplevd som jeg ikke vil rangere på samme måte.

F.eks migrene, synes jeg er verre på sitt verste. Og når noen roter inni beinet ditt, uten bedøvelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...