Gjest Unknown Skrevet 1. august 2015 #1 Skrevet 1. august 2015 (endret) Om man har sagt nei (fordi man ble presset til noe seksuelt) i over en time og sier tilslutt: "du får ingenting uten makt" fordi personen ikke forstår nei, er det å oppfordre/samtykke til makt da? For å gjøre noe man ikke ønsker? Endret 1. august 2015 av Unknown
AnonymBruker Skrevet 1. august 2015 #3 Skrevet 1. august 2015 Nei, det synes jeg ikke. Anonymous poster hash: 33425...000 3
Gjest Unknown Skrevet 1. august 2015 #4 Skrevet 1. august 2015 Nei, det synes jeg ikke. Anonymous poster hash: 33425...000 Hatt en diskusjon på det med venninnene mine nå, godt noen er enig med meg!
AnonymBruker Skrevet 1. august 2015 #5 Skrevet 1. august 2015 Om en nekter i en time, og vedkommende ikke skjønner dette, da er han dum som et brød om han tror at det der er å gi samtykke. Anonymous poster hash: 33425...000 4
Gjest Unknown Skrevet 1. august 2015 #6 Skrevet 1. august 2015 Om en nekter i en time, og vedkommende ikke skjønner dette, da er han dum som et brød om han tror at det der er å gi samtykke.Anonymous poster hash: 33425...000 Det er jeg helt enig i!
Gjest bruker83924 Skrevet 1. august 2015 #8 Skrevet 1. august 2015 Vil ikke si man samtykker nei. Er det tilfeldigvis en du/venninnene dine holder på med som har gjort noe?
Gjest Unknown Skrevet 1. august 2015 #9 Skrevet 1. august 2015 Vil ikke si man samtykker nei. Er det tilfeldigvis en du/venninnene dine holder på med som har gjort noe? Nei, hvordan det?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2015 #10 Skrevet 1. august 2015 Vil høre flere meninger! Svaret er Nei (på sp.m i HI). Kan du evt legge til avstemning, for å få fleres meninger? Anonymous poster hash: f325e...36f
Gjest Unknown Skrevet 1. august 2015 #11 Skrevet 1. august 2015 Svaret er Nei (på sp.m i HI). Kan du evt legge til avstemning, for å få fleres meninger? Anonymous poster hash: f325e...36f Sånn
Nemigirl Skrevet 1. august 2015 #12 Skrevet 1. august 2015 Om en nekter i en time, og vedkommende ikke skjønner dette, da er han dum som et brød om han tror at det der er å gi samtykke. Anonymous poster hash: 33425...000 Og disse venninnene som TS diskuterer med høres heller ikke spesielt oppegående ut
Gjest Unknown Skrevet 1. august 2015 #13 Skrevet 1. august 2015 Og disse venninnene som TS diskuterer med høres heller ikke spesielt oppegående ut Er jo et litt "vanskelig" tema å diskutere egentlig
Gjest bruker83924 Skrevet 1. august 2015 #14 Skrevet 1. august 2015 Nei, hvordan det? Tenkte bare hvis det er tilfelle, så høres ikke h*n ut som en keeper
Gjest Unknown Skrevet 1. august 2015 #15 Skrevet 1. august 2015 Tenkte bare hvis det er tilfelle, så høres ikke h*n ut som en keeper Er ikke tilfellet, men takk som spurte!
Nemigirl Skrevet 1. august 2015 #16 Skrevet 1. august 2015 Er jo et litt "vanskelig" tema å diskutere egentlig Seriøst??!? Her er altså problemstillingen. Jeg forholder meg til den slik den fremstilles av TS; Om man har sagt nei (fordi man ble presset til noe seksuelt) i over en time og sier tilslutt: "du får ingenting uten makt" fordi personen ikke forstår nei, er det å oppfordre/samtykke til makt da? For å gjøre noe man ikke ønsker? Det presiseres til og med at personen ikke forstår/aksepterer et nei og fortsetter i OVER EN TIME å presse en person til noe man ikke ønsker. Hvis personen istedenfor hadde sagt "Over mitt lik" - ville du tolket det som en oppfordring til å drepe??!? 4
Gjest Unknown Skrevet 1. august 2015 #17 Skrevet 1. august 2015 Seriøst??!? Her er altså problemstillingen. Jeg forholder meg til den slik den fremstilles av TS; Det presiseres til og med at personen ikke forstår/aksepterer et nei og fortsetter i OVER EN TIME å presse en person til noe man ikke ønsker. Hvis personen istedenfor hadde sagt "Over mitt lik" - ville du tolket det som en oppfordring til å drepe??!? Overhodet ikke, tusen takk for at du satt det i det perspektivet der!!
AnonymBruker Skrevet 1. august 2015 #18 Skrevet 1. august 2015 Nei det er ikke samtykke, det er å overgi seg fordi man ikke tør å si nei lenger, kanskje i frykt for å skuffe den andre, være "kjip", eller redd for å bli banka. Typisk sånn festvoldtekter av venner skjer; at en man trodde var god kompis prøver seg så hardt på en jente som kjenner han godt, hun vil ikke noe seksuelt, men han gir seg ikke, og siden hun har gått vennskapelig forhold til han fra før så er det vanskelig å slå og sparke han vekk. Motbydelig at noen i det hele tatt utnytter folk sånn. Anonymous poster hash: b3f48...71e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2015 #19 Skrevet 2. august 2015 Er jo et litt "vanskelig" tema å diskutere egentlig Nei, det er det absolutt ikke. Det er så grunnleggende enkelt. Et nei er et nei. Man må se utsagnet litt i kontekst. Dersom man sier forførisk "du får ingenting uten makt" i en seksuell lek med en partner er det jo selvsagt helt greit, men i denne saken der man har sagt konsekvent nei i en time er det absolutt ikke å oppfordre til samtykke/maktutøvelse ved å bryte ut med dette utsagnet. Jeg tolker det dithen at vedkommende er i en presset situasjon og lei av å si nei, og at personen må ty til maktutøvelse for å ha sex med deg (altså et helt klart nei). Det er ikke det samme som å gi samtykke. Det er trist at venninnen din ikke evner til å forstå dette. Anonymous poster hash: 838ce...880 1
Nemigirl Skrevet 2. august 2015 #20 Skrevet 2. august 2015 Overhodet ikke, tusen takk for at du satt det i det perspektivet der!! Bare hyggelig! Så forresten først nå i ettertid at det er du som er TS :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå