Gå til innhold

Vil flytte, men aner ikke hvor i Norge!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og tenker at Ålesund/Volda må passe perfekt. Ikke stort, ikke smått, naturen er jo bare fantastisk. Og selv om man bor midt i Ålesund sentrum, har man fjellene rett utenfor stuedøra, og sjø :danse:

Nei, det er bare så enkelt, her har vi alt man kan ønske seg :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom havet kan byttes ut med fjord, så finnes det en rekke hyggelige småsteder på Vestlandet som kan passe til din beskrivelse, TS. Typiske studentsteder som Volda, Sogndal og Førde er også fine steder. Stavanger, Sandnes, Stord (Leirvik), Haugesund er også alternativer på Vestlandet hvor det er studiemuligheter, men ikke akkurat nærhet av store fjell. Lysefjorden er i nærheten, og byr jo på mange flotte turmuligheter f.eks.

 

Narvik, Bodø og Alta bør også nevnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! TS her! Til dere som så lurer så tenker jeg å gå sykepleien :) 



Anonymous poster hash: bf6f2...ea6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på hyttetur på vestlandet nå. Og finner du noe vakrere på denne jord skal man faen meg ha flaks. 

 

Sykt vakkert her, og folkene er hyggelige:)

Du har jo Høyskoler overalt her egentlig.

 

 - Volda har mer fjell og fjord rett utenfor døren kanskje enn Molde for eksempel, og Molde er jo by(ish) men ganske dødt egentlig (vokst opp der)

Nå bor jeg ikke langt fra Volda, og studentmiljøet der er supert.

Ålesund har vel nesten alt, by, mark kort vei til fjell, fjord osv..

Men finest er Kristiansund uten tvil - men jeg har ikke studert der :P 

Ellers er øyene på Hareidslandet fine hvis sunnmre er stedet du velger, da kan man lett pendle til både Volda og Ålesund, kort vei til Stryn og ski, forholdsvis kort vei til Stranda, Tafjordfjella - ja området her er egentlig supert (mulig jeg er inhabil siden jeg bor i området) 

Eneste drawbacket med vestlandet her oppe er klimaet, i år har det omtrent regnet i ett  :fnise:  men turer i skog, makra, fjellet, fjøra - er nydelig også i drittvær.. 

Hva med å sjekke både skolenes websider OG sjekke UT.no, Visit"whatever" osv og se hva som tiltrekker deg? 

Bergen er jo en fantastisk by på vestlandet men siden du skrev ikke storby tenkte jeg det utgikk...

Ellers har vi jo Florø - også en fin plass, men usikker på studietilbudet der? 

Anonymous poster hash: d2209...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liste over aktuelle universiteter hvor du kan studere. Selv anbefaler jeg Trondheim da det er et veldig godt studentmiljø der selv om jeg vet at du ikke egentlig ønsker en "storby".

Trondheim, Tromsø, Bergen, Oslo og sikkert noen flere studiesteder kan TS bare glemme, siden hun skal dra med seg en hund når hun begynner å studere. Hun vil rett og slett ikke klare å finne seg sted å bo.

Anonymous poster hash: 6bdf9...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Vel, det utelukker jo Nord-Norge (dødt, ingenting å finne på, kjedelig natur). Hva med litt nord i ditt eget fylke, Hemsedal er jo internasjonalt kjent for å være vakkert?

Anonymous poster hash: 1f2b2...dcd

 

 

Whaat? Har du noen gang vært langs kysten i nord-norge. Finnes vel få steder i norge som er like vakkert som lofoten f.eks.

Anonymous poster hash: f7a10...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden så positiv Den mystiske var da...

 

Jepp, viktig å ha en positiv holdning. NTNU har jo ryktet på seg for å være et bra studentmiljø.

 

 

Trondheim, Tromsø, Bergen, Oslo og sikkert noen flere studiesteder kan TS bare glemme, siden hun skal dra med seg en hund når hun begynner å studere. Hun vil rett og slett ikke klare å finne seg sted å bo.

Anonymous poster hash: 6bdf9...c68

 

 

Forsåvidt sant det. Kanskje noen av de andre studentmiljøene passer TS bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molde? Ok by, nær masse natur og fjell(romsdalen Sunnmøre...) fjorden, havet.

Stor høgskole.

Du kan bo landlig og likevel bynært.

De færreste i byen har dårlig utsikt :)

post-5712-24824_thumb.jpg

Endret av MiniMjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...