AnonymBruker Skrevet 1. august 2015 #1 Skrevet 1. august 2015 Holder på å skrive cv, og er ufattelig dårlig på å få nøkkelkvalifikasjons-forklaringen til å se bra ut. Har hatt flere jobber, men studert under noen av dem (så valgt å ikke ta dem med, er dette dumt?) Har bare jobbet der 1 år osv, så føler det virker som jeg hopper fra jobb til jobb. Uansett er det noen som har gode ideer hvordan jeg skal få nøkkelkvalifikasjonene til å både se og høres bra ut? Har jobbet som servitør og restaurantsjef i tilsammen 4 år, og butikkmedarbeider 1 år (her jobber jeg fremdeles nå) Tusen takk for all hjelp.Anonymous poster hash: 83952...1cc
Smultring Skrevet 1. august 2015 #2 Skrevet 1. august 2015 Du lager en liste med flere nøkkelkvalifikasjoner. Så velger du ut fra listen de kvalifikasjonene som passer best med de kravene som stilles til deg i den jobben du søker på. Du varierer altså nøkkelkvalifikasjonene etter hvilken stilling du søker på. Pass på at ikke nøkkelkvalifikasjonene motsier hverandre. Jeg synes også at det ikke bør være for mange av disse nøkkelkvalifikasjonene. Det blir i seg selv en slags motsigelse. Nå ansetter jeg ikke folk, men ser jeg mer enn tre nøkkelkvalifikasjoner, tenker jeg at søkeren har blandet sammen "nøkkelkvalifikasjoner" med en liste over generelle kvalifikasjoner. Jeg tror det kan være lurt å ha noe om menneskelige kvaliteter som nøkkelkvalifikasjoner. Formelle kvalifikasjoner kan leses ut av utdannelse og CV. Å inspirere andre, evne til å forstå og motta kritikk, og evne til å forholde seg saklig og konstruktivt i konflikter er eksempler på slike egenskaper. En bør finne en balanse mellom løgnaktig svada og fatal sannhet i dette arbeidet. Alle lyver, men det må gjøres på en slik måte at en ikke kan bli avslørt. Det beste er at du kan skrive noe som delvis er sant og så overdrive litt. Igjen: Jeg ansetter ikke folk. Dette er bare min mening. Andre får protestere og komplettere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå