Gå til innhold

Liten klump har blitt enorm :( kreft ? :'(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en bitte liten kvise lignende klump i høyre armhule , på bare maks 2 dager har den vokst seg til å bli utrolig stor :(

Det gjør super vondt kulen er like stor som en lillefinger og den er kjempe hard skjennes ut som en murstein :(

Klarer nesten ikke å gjøre noe som helst :( med den armen .

Er livredd for at det kan være kreft etc :( og på toppen av det hele befinner jeg med i Pakistan aner ikke om noen lege vil fortelle noe riktig her.

Hva skal jeg gjøre ? Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: 2efe4...513

Videoannonse
Annonse
Gjest Captain Hook
Skrevet

Kreftkul gjør ikke vondt. 

AnonymBruker
Skrevet

Beklager skrivefeilene

Anonymous poster hash: 1e9ed...e73

AnonymBruker
Skrevet

Sjansen for at det bare er en betennelse er STOR. Kreftkuler skal igrunn ikke gjøre vondt heller. Slapp av. Det er så mange forskjellige typer ufarlige kuler der ute, du kan ha. Sjansen for at det akkurat er kreft er liten. Desuten er det vanlig å få slike under armhuler blandt annet :) 

Anonymous poster hash: bbf80...13d
AnonymBruker
Skrevet

Å ok jeg er bare 14 så ble veldig redd

vet du hva det kan være ?

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis bare en abcess.

Anonymous poster hash: 5ee99...e4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det kan gjøre vondt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bare er 14 år å bør du vel si i fra til en av foreldrene dine? Så kan de hjelpe deg å avgjøre om du trenger legebesøk?

Anonymous poster hash: 03671...e9e
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting er skrevet i stein når det gjelder kroppen.

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med foreldrene dine og få dem til å hjempe deg.

Sannsynligheten for at der er kreft en bitteliten.

Anonymous poster hash: 74581...ffb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på besøk hos min tante, tror jeg skal be henne ta meg med til legen imorgen :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på besøk hos min tante, tror jeg skal be henne ta meg med til legen imorgen :(

God idé!  :hug:

Anonymous poster hash: b414e...de8

• Liker 1
Gjest Captain Hook
Skrevet (endret)

Å ok jeg er bare 14 så ble veldig redd

vet du hva det kan være ?

Det kan være mye rart. Bare søk på ufarlige kuler. De fleste får en eller flere ufarlig kul på kroppen en gang i løpet av livet. Best å få en lege til å se på det uansett, siden den er vond så er jo det plagsomt. Så da kan legen gi noe for det, eller kanskje fjerne den. Det er brystkreft som gir kuler i armhulene. Vet ikke om andre typer kreft gir kuler der? Det trenger du ikke være redd for å få i en alder av 14 år. Det er sjelden for kvinner under 35 år, og enda mer sjeldnere for kvinner under 25 år. Så ikke vær redd. Er sikker på at det er ufarlig. 

Men det kan gjøre vondt. 

Kan sikkert, men sjelden.

Endret av Captain Hook
AnonymBruker
Skrevet

Det går sikkert fint.

Er sannsynlligvis en helt ufarlig "fettkul" eller ligende.

Godt at du kommer deg til legen. Lykke til :hug:

Anonymous poster hash: 03671...e9e
AnonymBruker
Skrevet

TS er 14, så jeg skjønner at hun antagelig bekymrer seg mer enn vi andre nok ville gjort.

TS: Det er ingen som helst grunn til å frykte at det her er en kreft. En klump i armhulen som gjør vondt, og som vokser seg kjempestor på et par dager, høres virkelig ikke ut som kreft i det hele tatt. Man snakker om "aggressiv kreft" noen ganger, men det innebærer ikke en utvikling som er i nærheten av så rask som det du beskriver. En kreftsvulst er også en ukontrollert vekst av celler, det er ikke en smertefull "bylle" som den du beskriver.

Men du bør helt klart ta en tur til legen, så det er det fint at du har planer om. Både fordi du da helt sikkert vil bli beroliget, og fordi legen kan ordne opp hvis dette er noe som trenger behandling. Det er helt sikkert ikke noe veldig farlig, men det er jo ubehagelig å gå rundt med, så be tanten din ta deg med til legen i morgen. Frem til da får du prøve å bekymre deg minst mulig, for det er garantert helt unødvendig å frykte kreft her :)

Anonymous poster hash: 96816...d73
  • Liker 2
Skrevet

Første jeg tenker er svettekjertelbetennelse. Mannen min har det, og han får digre, kjempeømme kuler i armhulene fra tid til annen. Du kan jo google det og se om symptomene er de samme. Svettekjertelbetennelse er helt ufarlig, men kan være veldig plagsomt og vondt...

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis bare en abcess.

Enig i at dette høres ut som en abscess (byll). Jeg ville likevel ikke bagatellisere dette som "bare" en abscess, da slike ofte trenger raskere legebehandling enn kreftsykdommer. Det må vurderes om byllen må åpnes for å få ut pusset slik at infeksjonen ikke forverres, men leges.

Anonymous poster hash: 3513d...fe7

Skrevet

Høres ut som svettekjertelbetennelse, når det blir hull på kulen så forsvinner smertene. Hvis du tar et kompress med krem eller veldig varmt vann på så sprekker den raskere. Uansett så er det greit å ta kontakt med lege.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bare en hoven lymfekjertel :) Kreftkul vokser ikke så fort

Anonymous poster hash: 4b100...ee4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...