Gå til innhold

Hysteriske foreldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.washingtonpost.com/posteverything/wp/2015/01/16/i-let-my-9-year-old-ride-the-subway-alone-i-got-labeled-the-worlds-worst-mom/

Det er selvsagt værre i USA, men når jeg kommer over tråder der mødre på KG i ramme alvor mener at 15 år gammle barn ikke kan overnatte hjemme alene uten voksne til stede, eller tråder der mødre mener det er skadelig for 3 åringen at mor reiser bort en helg da begynner jeg å lure.

Er ikke en av de viktigste tingene ved oppdragelse å sørge for at barn blir selvstendige voksne? Jeg er veldig glad for at min mor stolte på meg, og forberedte meg på voksenlivet. Jeg tok faktisk t-banen alene hver dag til og fra skolen da jeg var 8 år (gikk i 2. klasse). Jeg måtte til og med bytte t-bane i byen for å komme meg på skolen. Dette gikk helt fint.

Anonymous poster hash: 95bb8...b79
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange mødre som er hysteriske dessverre :(

Anonymous poster hash: a9928...3e7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Joda, forstår hva du mener... Men hva hvis noe gikk galt da? Hvor mye ville du ikke ha anklaget deg selv for resten av livet... Men jeg forstår nattvaktjobbing, men ikke før barnet er ca 15 år gammelt. Ikke for å reise på byn og sånt.

Anonymous poster hash: c1a96...afa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Joda, forstår hva du mener... Men hva hvis noe gikk galt da? Hvor mye ville du ikke ha anklaget deg selv for resten av livet... Men jeg forstår nattvaktjobbing, men ikke før barnet er ca 15 år gammelt. Ikke for å reise på byn og sånt.

Det spørs jo helt hvordan man har oppdratt barna sine. Veldig forskjell på 12-13 åringer. Min 13 åring er mer moden en min bror sin 15 åring.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo helt hvordan man har oppdratt barna sine. Veldig forskjell på 12-13 åringer. Min 13 åring er mer moden en min bror sin 15 åring.

Nei, det tror jeg ikke har så mye å si. Alle er av natur forskjellige, har ingenting å si hvordan man oppdrar dem. Og dessuten, hvordan skal man oppdra dem til å være alene hjemme hvis de ikke tør eller har lyst til det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke har så mye å si. Alle er av natur forskjellige, har ingenting å si hvordan man oppdrar dem. Og dessuten, hvordan skal man oppdra dem til å være alene hjemme hvis de ikke tør eller har lyst til det?

Man kan oppdra dem til å være selvstendige, til en viss grad. Noe er jo selvfølgelig personlighetsstyrt, men mange barn som blir for mye dullet med, er mer engstelige.

• Liker 3
Skrevet

Alle er forskjellige, og jeg synes det er greit så lenge man ikke pirker på andres måte å oppdra barna sine på  :blomst:

Med mindre det går til det ekstreme den ene eller andre veien, selvfølgelig.

Hønemor eller ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff sann. 

Jeg skal nå oppdra mitt barn til å bli selvstendig. Lære å vaske klær tidlig, lære å sløye fisk, lage mat, hvordan man styrer ens egen økonomi etc. 

Anonymous poster hash: 9eb6d...d32
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det er ganske hysterisk å ikke kunne overlate 3 åringen til far en helg eller at 15 åringen må ha barnevakt, men folk er jo ulike. Så lengde de respekterer hvordan jeg gjør det med mitt barn, får jeg respektere dem I guess.

Anonymous poster hash: 2f960...7a8

AnonymBruker
Skrevet

https://www.washingtonpost.com/posteverything/wp/2015/01/16/i-let-my-9-year-old-ride-the-subway-alone-i-got-labeled-the-worlds-worst-mom/

Det er selvsagt værre i USA, men når jeg kommer over tråder der mødre på KG i ramme alvor mener at 15 år gammle barn ikke kan overnatte hjemme alene uten voksne til stede, eller tråder der mødre mener det er skadelig for 3 åringen at mor reiser bort en helg da begynner jeg å lure.

Er ikke en av de viktigste tingene ved oppdragelse å sørge for at barn blir selvstendige voksne? Jeg er veldig glad for at min mor stolte på meg, og forberedte meg på voksenlivet. Jeg tok faktisk t-banen alene hver dag til og fra skolen da jeg var 8 år (gikk i 2. klasse). Jeg måtte til og med bytte t-bane i byen for å komme meg på skolen. Dette gikk helt fint.

Ha, ha - da jeg fikk være alene hjemme som femtenåring ble det grisefest med så mye bråk at politet ble tilkalt og venninna mi som overnattet mista jomfrdommen med en gift mann på 28. Noen uker senere ble det en tur på sykehuset for abort på henne for prevensjon tenkte ingen på. Selv havnet jeg nesten på sykehuset for pumping etter å ha drukket for mye hjemmebrent. Spydde utover hele seriegulvet. Så hvis jeg får barn kan de glemme å være hjemme alene som tenåringer med mindre de er utrolig mye roligere enn det jeg var 😉

Anonymous poster hash: 943e6...183

• Liker 2
Skrevet

Ville vært mer betenkt på å la en femtenåring være hjemme alene en helg enn å la treåringen være sammen med pappa/trygg barnevakt en helg. Har enda ikke hørt om treåringer som har ville fester, og det er jo ikke bare mor som kan ta seg av barnet. (I så fall er det synd på barnet, alle barn fortjener mer enn en trygg voksenperson.)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ha, ha - da jeg fikk være alene hjemme som femtenåring ble det grisefest med så mye bråk at politet ble tilkalt og venninna mi som overnattet mista jomfrdommen med en gift mann på 28. Noen uker senere ble det en tur på sykehuset for abort på henne for prevensjon tenkte ingen på. Selv havnet jeg nesten på sykehuset for pumping etter å ha drukket for mye hjemmebrent. Spydde utover hele seriegulvet. Så hvis jeg får barn kan de glemme å være hjemme alene som tenåringer med mindre de er utrolig mye roligere enn det jeg var

Anonymous poster hash: 943e6...183

Men så er ikke alle tenåringer fullstendig retarda heller da.

Anonymous poster hash: e9f02...bf0

• Liker 3
Gjest Stringfellow1
Skrevet

Jeg fikk være aleine hjemme i cirka en uke, da jeg var femten eller seksten år gammel jeg. Men når jeg leser her på forumet, så virker det som femten år er alt for lite?

AnonymBruker
Skrevet

Var alene hjemme en hel uke som 15-åring. Foreldrene mine var i syden. Men så har jeg såpass respekt for foreldrene mine at jeg ikke hadde fest hjemme.

Anonymous poster hash: 90318...18b

• Liker 1
Skrevet

Jeg var alene hjemme i helgene fra jeg var ca 15 år. Jeg og venninnen min passet ei jente mens moren var på jobb.

Det ble litt festing osv, men ikke så voldsomt. Klarte meg helt fint:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hjemme alene i helgene fra jeg var rundt 13, og i en uke fra jeg var 15. Gikk helt fint. Var ikke fest-typen heller. Ble noen lan-parties med et par venner men thats it.

Anonymous poster hash: e9f02...bf0
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var alene hjemme i helgene fra jeg var ca 15 år. Jeg og venninnen min passet ei jente mens moren var på jobb.

Det ble litt festing osv, men ikke så voldsomt. Klarte meg helt fint:)

Er det ikke litt lærdom i det også da. Er målet for tenåringsforeldre at ungdommen skal vente lengst mulig med alt. Jeg også hadde litt fest når jeg var i den alderen, det gikk også helt fint. Tror aldri det har vært så rent som etter disse festene, for jeg vasket jo som en gal for at de ikke skulle merke noe :P

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært medlem på amerikanske forum og da jeg for eksempel delte hvordan det var i friluftsbarnehagen datteren min gikk i, så var de helt sjokkerte. De mente at kniv, fiske, klatring, ingen gjerder m.m. ville ført til søksmål.

Nå ser man at det blir verre og verre her i norske barnehager også, der ungene må omtrent polstres. Så jeg tror ikke det kun er foreldre, men hele samfunnet som er på feil vei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært medlem på amerikanske forum og da jeg for eksempel delte hvordan det var i friluftsbarnehagen datteren min gikk i, så var de helt sjokkerte. De mente at kniv, fiske, klatring, ingen gjerder m.m. ville ført til søksmål.

Nå ser man at det blir verre og verre her i norske barnehager også, der ungene må omtrent polstres. Så jeg tror ikke det kun er foreldre, men hele samfunnet som er på feil vei.

haha, kan jeg spørre hvilket forum det var? Jeg unne tenke meg å bli med på et amerikansk forum :)

AnonymBruker
Skrevet

Huff sann.

Jeg skal nå oppdra mitt barn til å bli selvstendig. Lære å vaske klær tidlig, lære å sløye fisk, lage mat, hvordan man styrer ens egen økonomi etc.

Anonymous poster hash: 9eb6d...d32

Så lurt👍🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...