Gå til innhold

Kondom

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har nettopp blitt kjent med en gutt. Jeg har ikke så mye erfaring, og det vet han. Vi har vært på noen dater, så jeg kjenner han ikke supergodt enda, men jeg føler sex nærmer seg, noe jeg også vil. Problemet er at vi ikke akkurat har snakket om beskyttelse, og det faller seg ikke helt naturlig heller. Jeg bruker ikke P-piller eller lignende, men jeg føler at dette nesten er noe gutter forventer? 

Hvordan skal jeg si at vi må bruke kondom? Og er dette kjedelig for guttens del? Skal jeg si ifra før vi blir intime, eller når det begynner å bli litt hett? 

Er det vanlig at gutten kjøper kondomer? Jeg har ikke peiling når det gjelder merke, størrelse eller hva. 

Anonymous poster hash: e1dba...0d3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange gutter tar det for gitt at jenta bruker P-piller ja. Men det er ganske hensynsløst i mine øyne, det er stor helserisiko med å gå på p-piller, og det er ikke alle som syntes det er ok å tulle med mensen syklusen som er noe av det mest grunnleggende for å være kvinne og for menneskeheten generelt.

Men det å ta opp kondom bruk er ganske naturlig, det er ikke flaut eller tabu i det hele tatt, men ansvarsfullt og heller et kjempe pluss. Tipper han ikke er keen på å få barn så tidlig i dating perioden ;)
Kondom er jo også det eneste som beskytter mot kjønnssykdommer, og siden dere er på dating stadiet så vet ingen av dere hva den andre kan gå rundt med av bakterier og virus (mange har kjønnssykdom uten å vite om det).

Jeg pleier å bare nevne det helt lett og enkelt rett før sexen jeg, mens vi har vorspill og begynner å ta av hverandre undertøyet. Da sier jeg hvis vi er hos han "finn en kondom a :) " eller hvis vi er hos meg "har du kondom eller skal jeg hente en?" og smiler og kysser han, så ordner vi kondomen og fortsetter som før. Syns ikke det er noen stemningsdemper og aldri fått noe negativ tilbakemelding på det, men så skal det også sies at flertallet av de guttene jeg har hatt sex med har vært ansvarsfulle og strekt seg etter kondomene i nattbordsskuffen sin selv, uten at jeg trenger å oppfordre de.

Så man trenger ikke å lage noe big deal ut av det eller ta en alvorsprat om det liksom. Men om du vil, og det passer sånn, enten i en vanlig samtale når dere snakker over en kopp kaffe, eller noen timer etter dere har hatt sex, så kan du jo si det at du ikke går på p-piller så kondom er et must for deg for du vil helst være på den sikre siden ;) Han kommer til å være 100% enig i det!

• Liker 4
Skrevet

Mange gutter tar det for gitt at jenta bruker P-piller ja. Men det er ganske hensynsløst i mine øyne, det er stor helserisiko med å gå på p-piller, og det er ikke alle som syntes det er ok å tulle med mensen syklusen som er noe av det mest grunnleggende for å være kvinne og for menneskeheten generelt.

Men det å ta opp kondom bruk er ganske naturlig, det er ikke flaut eller tabu i det hele tatt, men ansvarsfullt og heller et kjempe pluss. Tipper han ikke er keen på å få barn så tidlig i dating perioden ;)

Kondom er jo også det eneste som beskytter mot kjønnssykdommer, og siden dere er på dating stadiet så vet ingen av dere hva den andre kan gå rundt med av bakterier og virus (mange har kjønnssykdom uten å vite om det).

Jeg pleier å bare nevne det helt lett og enkelt rett før sexen jeg, mens vi har vorspill og begynner å ta av hverandre undertøyet. Da sier jeg hvis vi er hos han "finn en kondom a :) " eller hvis vi er hos meg "har du kondom eller skal jeg hente en?" og smiler og kysser han, så ordner vi kondomen og fortsetter som før. Syns ikke det er noen stemningsdemper og aldri fått noe negativ tilbakemelding på det, men så skal det også sies at flertallet av de guttene jeg har hatt sex med har vært ansvarsfulle og strekt seg etter kondomene i nattbordsskuffen sin selv, uten at jeg trenger å oppfordre de.

Så man trenger ikke å lage noe big deal ut av det eller ta en alvorsprat om det liksom. Men om du vil, og det passer sånn, enten i en vanlig samtale når dere snakker over en kopp kaffe, eller noen timer etter dere har hatt sex, så kan du jo si det at du ikke går på p-piller så kondom er et must for deg for du vil helst være på den sikre siden ;) Han kommer til å være 100% enig i det!

Noe av det mest fornuftige jeg har lest her inne på lenge! :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville nå ha kjøpt en pakke hvis jeg var deg. Kjøper du en vanlig pakke i dagligvarebutikker kan de uansett brukes i et nødstilfelle.

Kondomer er så elastiske at du kan fylle de med litervis med vann, så de passer de fleste.

Om dere velger å bruke kondomer som permanent prevensjon må selvsagt størrelsen og typen passe perfekt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det burde være en selvfølge at man bruker kondom når man har ny partner. P-piller beskytter ikke en døyt mot kjønnssykdommer.

Anonymous poster hash: 05dc4...7bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For min del er jeg vant med at gutten alltid har kondomer, men det er ikke rart dersom du stiller med det.

Jeg er jente og pleier bare å si noe ala det samme som Avida over her, og har aldri merket at det har lagt en demper på stemningen eller at han syns det er rart. Har ikke hatt mange partnere, men et par stykker har allerede på kondom før jeg rekker å spørre :P

Syns han det er kjedelig å bruke kondom første gangen er dette ikke en gutt man burde fortsette å ha jevnlig sex med. Å droppe kondom og heller bruke andre prevensjonsmidler er noe man tar naturlig etterhvert når man går inn i et fast forhold og man vet at den andre ikke har noen sykdommer :)

Anonymous poster hash: f71bc...98a
Skrevet

Jeg ville nå ha kjøpt en pakke hvis jeg var deg. Kjøper du en vanlig pakke i dagligvarebutikker kan de uansett brukes i et nødstilfelle.

Kondomer er så elastiske at du kan fylle de med litervis med vann, så de passer de fleste.

Om dere velger å bruke kondomer som permanent prevensjon må selvsagt størrelsen og typen passe perfekt.

Kos sammen, bli kjent og fin det rette kondomet på nett sammen. Er han stor, middels, liten kan dere bruke gents.se sin oversikt, bestille, og glede dere til de kommer. De ligger i posten etter få dager. Da gjør dere dette til noe felles. Have fun 2gether.
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere! Da tar jeg det litt som det kommer, men kjøper en i nød. Han virker som en ordentlig fyr, så jeg regner jo egentlig med at han kommer til å ta initiativ til det selv. Jeg synes det er litt keitete å ta opp siden jeg ikke har noe erfaring på dette området. 

Er det forresten vanlig at gutten tar den på selv? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er vanligst at mannen tar den på selv :)

Anonymous poster hash: f7765...71f
Skrevet

Takk for svar dere! Da tar jeg det litt som det kommer, men kjøper en i nød. Han virker som en ordentlig fyr, så jeg regner jo egentlig med at han kommer til å ta initiativ til det selv. Jeg synes det er litt keitete å ta opp siden jeg ikke har noe erfaring på dette området.

Er det forresten vanlig at gutten tar den på selv?

Om gutten tar kondomet på selv er som ellers med sex - er er ingen faste regler.

Om du har lyst til å ta den på så tar du initiativet til det. Er du usikker, la han styre. Blir litt knotete første gangene uansett.

Om du aldri har tatt i en kondom før er det en god ide å prøve å tre en på en dildo eller banan før sex.

AnonymBruker
Skrevet

"Du har vel beskyttelse?"

Done :)

Anonymous poster hash: 72d85...235
AnonymBruker
Skrevet

"Du har vel beskyttelse?"

Done :)

Anonymous poster hash: 72d85...235

Supert! Takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...