AnonymBruker Skrevet 30. juli 2015 #1 Skrevet 30. juli 2015 Noen flere som sliter med dette? Spesielt hvis jeg er stresset inntreffer det ofte, noen som har noen triks for å få bort anspentheten og vondtene i musklene? Anonymous poster hash: 0d687...0c8
sweety pie Skrevet 30. juli 2015 #2 Skrevet 30. juli 2015 Jeg får det når jeg stresser, sover lite eller er sliten. Da hjelper dette meg: - lang varm dusj - varmeflaske - ikke sove mer 9-10 timer
Ciara Skrevet 30. juli 2015 #3 Skrevet 30. juli 2015 Det lureste er definitivt å fjerne årsakene til selve stresset. Er det noen måter du kan stresse ned i hverdagen? Ellers hjelper trening meg kjempemye, og særlig hjelper det å gå en skikkelig tur hvor jeg får svingt på armene (altså ikke bærer sekk eller veske). Det hjelper også å ta seg et bad.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2015 #4 Skrevet 30. juli 2015 Jepp, har hatt stive skuldre/nakke i over tre år.. Spesielt ille når jeg våkner om morgenen.. Vet ikke hva som hjelper. Å "stresse" ned klarer jeg ikke. Anonymous poster hash: 91173...20c
sweety pie Skrevet 30. juli 2015 #5 Skrevet 30. juli 2015 Jepp, har hatt stive skuldre/nakke i over tre år.. Spesielt ille når jeg våkner om morgenen.. Vet ikke hva som hjelper. Å "stresse" ned klarer jeg ikke.Anonymous poster hash: 91173...20c Øvelse gjør mester Har du prøvd å stresse ned da? Er jo ikke sunt i lengden å stresse hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #6 Skrevet 31. juli 2015 har mye vondt i nakken selv, men dette har jeg hatt i mange år, og blir nok ikke kvitt det. Kan hjelpe å gå til fysioterapi jevnlig å se om det hjelper. Det hjelper også å trene område der du har vondt, gjøre noen tøye øvelser hver dag hjemme feks. Anonymous poster hash: 56c7b...b0a
Forglemmegei Skrevet 31. juli 2015 #7 Skrevet 31. juli 2015 (endret) -Kiropraktor -Øvelser man får fra fysioterapeut -En lang varm dusj - Ergonomisk riktig sittestilling, en god stol eller sofa som støtter -Ikke sitt for lenge i samme stilling eller i samme stilling i sofaen hver dag -Meditasjon hvis man klarer å komme dypt (øvelse gjør mester) - Pusteøvelser - Lavendelolje som man har i oljebrenner, gjør at man automatisk blir mer avslappet av lukten - Rolig massasje med lavendelolje - Jevnlig styrketrening og løping eller annen utholdenhetstrening - Ibux gel - Andre geleer eller salver som gjør musklene avslappet - Varmepose som man varmer i mikroen - Kinesiotape - Klassisk musikk demper stress som også kan påvirke muskulaturen - Dansing, yoga, og annen trening vil sannsynligvis hjelpe - En god seng - Tempurpute og tempurmadrass kan ha veldig god effekt - Gode sko (dårlige sko kan gi smerter i rygg og nakke) - Unngå å fryse på bena -Unngå de tingene som skaper stress, legg inn rutiner som gjør deg mer avslappet. Ta deg tid til å puste rolig og roe ned. - Begrens bruken av sosiale medier og skjermer, spesielt før leggetid. Gi kroppen avslappende tid med en bok, noe varmt å drikke og rolig meditativ musikk så blir søvnkvaliteten bedre og kroppen mer avslappet. Evt en rolig gåtur på kveld med rolig musikk på øret. Endret 31. juli 2015 av Forglemmegei
sweety pie Skrevet 31. juli 2015 #8 Skrevet 31. juli 2015 -Kiropraktor -Øvelser man får fra fysioterapeut -En lang varm dusj - Ergonomisk riktig sittestilling, en god stol eller sofa som støtter -Ikke sitt for lenge i samme stilling eller i samme stilling i sofaen hver dag -Meditasjon hvis man klarer å komme dypt (øvelse gjør mester) - Pusteøvelser - Lavendelolje som man har i oljebrenner, gjør at man automatisk blir mer avslappet av lukten - Rolig massasje med lavendelolje - Jevnlig styrketrening og løping eller annen utholdenhetstrening - Ibux gel - Andre geleer eller salver som gjør musklene avslappet - Varmepose som man varmer i mikroen - Kinesiotape - Klassisk musikk demper stress som også kan påvirke muskulaturen - Dansing, yoga, og annen trening vil sannsynligvis hjelpe - En god seng - Tempurpute og tempurmadrass kan ha veldig god effekt - Gode sko (dårlige sko kan gi smerter i rygg og nakke) - Unngå å fryse på bena -Unngå de tingene som skaper stress, legg inn rutiner som gjør deg mer avslappet. Ta deg tid til å puste rolig og roe ned. - Begrens bruken av sosiale medier og skjermer, spesielt før leggetid. Gi kroppen avslappende tid med en bok, noe varmt å drikke og rolig meditativ musikk så blir søvnkvaliteten bedre og kroppen mer avslappet. Evt en rolig gåtur på kveld med rolig musikk på øret. Her var mange gode tips. Bruker du de selv?
Forglemmegei Skrevet 31. juli 2015 #9 Skrevet 31. juli 2015 (endret) Ja Dvs, har prøvd flere av disse tingene Endret 31. juli 2015 av Forglemmegei
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå