AnonymBruker Skrevet 30. juli 2015 #1 Skrevet 30. juli 2015 hei hvor nye koster det for et nytt pass,har klart å slitt ut passet mitt hvor mye koster det å få et nytt et? :-) Anonymous poster hash: dfaf2...fab
Chizue Skrevet 30. juli 2015 #2 Skrevet 30. juli 2015 (endret) 270kr for barn under 16. 450kr for alle over 16 Men det kan hende det er dyrere også og itillegg om passet blir sendt som rekommandert brev, noe man oftest må legge ut selv (+140kr troooor jeg) De fleste politidistriktene så har du mulighet til å søke på pass elektronisk, men du kan også stikke innom din nærmeste politistasjon og høre om informasjon der + priser, kan hende prisene har endret seg også.https://www.politi.no/tjenester/pass/soknad_om_%20pass/ Endret 30. juli 2015 av Chibi
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2015 #3 Skrevet 30. juli 2015 270kr for barn under 16. 450kr for alle over 16 Men det kan hende det er dyrere også og itillegg om passet blir sendt som rekommandert brev, noe man oftest må legge ut selv (+140kr troooor jeg) De fleste politidistriktene så har du mulighet til å søke på pass elektronisk, men du kan også stikke innom din nærmeste politistasjon og høre om informasjon der + priser, kan hende prisene har endret seg også.https://www.politi.no/tjenester/pass/soknad_om_%20pass/ Ok, takk for svar må man levere inn det gamle passet å eller Ossen funker det?Anonymous poster hash: dfaf2...fab
Millimani Skrevet 30. juli 2015 #4 Skrevet 30. juli 2015 (endret) 270kr for barn under 16. 450kr for alle over 16 Men det kan hende det er dyrere også og itillegg om passet blir sendt som rekommandert brev, noe man oftest må legge ut selv (+140kr troooor jeg) De fleste politidistriktene så har du mulighet til å søke på pass elektronisk, men du kan også stikke innom din nærmeste politistasjon og høre om informasjon der + priser, kan hende prisene har endret seg også.https://www.politi.no/tjenester/pass/soknad_om_%20pass/ 450 for nytt pass? Jeg betalte 502 i 2010, men ser ut som det er billigere nå.. Passer fint det, siden jeg snart må søke om nytt selv.. Ok, takk for svar må man levere inn det gamle passet å eller Ossen funker det?Anonymous poster hash: dfaf2...fab Ja, man må levere inn Endret 30. juli 2015 av Millimani
Florence Skrevet 30. juli 2015 #5 Skrevet 30. juli 2015 Du kan beholde det gamle passet hvis du vil, de lager to hull i det slik at det ikke kan brukes. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2015 #6 Skrevet 30. juli 2015 Du kan beholde det gamle passet hvis du vil, de lager to hull i det slik at det ikke kan brukes. Jepp. Jeg tror normalt de tar det om du ikke ber om annet (med mindre de spør), men du kan gjerne be om å beholde det. Jeg trengte det gamle passet mitt for å ordne med dobbelt statsborgerskap forrige gang jeg skulle ha nytt norsk pass. Da brukte de en hullemaskin til å lage to hull i det gamle passet. Dermed kunne jeg fortsatt legitimere meg med det overfor den aktuelle ambassaden, men jeg kunne da ikke reise med det. Men du må ha med det gamle passet, ja. Med mindre du har klart å surre det bort, men det er ikke aktuelt for TS. Heldigvis, for det er utrolig klønete med mindre man f.eks. får boligen/hotellrommet rundstjålet. Anonymous poster hash: 0d45f...256
Athena27 Skrevet 30. juli 2015 #7 Skrevet 30. juli 2015 hei hvor nye koster det for et nytt pass,har klart å slitt ut passet mitt hvor mye koster det å få et nytt et? :-)Anonymous poster hash: dfaf2...fab Jeg mener jeg betalte litt under 500 kr sist jeg fornyet mitt pass. Jeg fornyet mitt pass i april i år. Jeg tok med det gamle passet når jeg gikk dit. På politistasjonen klippet de av det ene hjørnet så fikk jeg passet tilbake.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå