Gå til innhold

Lavt blodsukker! haster!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke hunder prosent på om det er lavt blodsukker, føling eller hva det nå er.

Men noen av symptomene er;

- skjelving i føtter og armer, og kroppen generelt 

- svimmel

- tåkesyn som kommer og går

- små kvalm 

- Svetter, men jeg er kald

- klarer ikke å kjenne pulsen, vet ikke om jeg har hjertebank for jeg skjelver for mye. 

Jeg har ikke diabetes, vært nære på en gang. Tok test ukentlig i en lang periode, men alt så bra ut. Men, i perioder får jeg føling-lignende episoder. Som nå. Får det kanskje 2-3 ganger i året. 

Jeg har ikke spist i dag, spiste klokken 3 i går på ettermiddagen. Det er siste måltidet. Spiser en gang om dagen (ja jeg vet det er for lite). Er ikke så sulten at det gjør noe. Men, spiste nettopp en liten pinneis. 

Drikker cola vær dag, hele dagen. En halvliter om dagen + litt av en ei ny flaske.

I dag har jeg drukket ei halv flaske cola, litt under det. Og to småflasker med sodastream (noe jeg ikke gjør til vanlig). Altså, mer sodastream enn cola.

Så problemet er da. Er det mangel på sukker fra colaen som gjør det? Er det for lite mat? Noe jeg er vandt til, kan fint gå 2-3 dager uten noe form for mat. 

Men et enda større problem, jeg klarer ikke å stå oppreist. Jeg skjelver for mye, og blir ekstremt svimmel og kvalm, så jeg må legge meg ned. 

Tatt meg tre kvarter å skrive denne posten, om det sier noe. 

Så det å stå å lage meg middag går ikke!! Jeg bor alene. Ingen jeg kan ringe. 

Jeg må også ta oppvaskmaskinen før jeg lager mat, for vasken er fullt opp med kopper og kar (ryddet kjøkkenet i går, så mye rot som må vaskes ferdig i dag). så det er ikke bare bare å lage middag i denne tilstanden heller.

Ambulanse er unødvendig. Det er ikke fare for liv og helse. 

Det er ekstremt ubehagelig, ja, skremmende, ja. Men ikke farlig. Hatt det før, men da bodde jeg hjemme hos mamma og pappa, og mamma lagde da et raskt måltid til meg, og da ble jeg bedre igjen.

Men nå er jeg usikker på om det er "mangel" på brus som gjør det, eller mat. 

Prøver å drikke bare cola akkurat nå, for å se om det blir bedre. 

Er det noe jeg kan gjøre for å få opp blodsukkeret? Har ikke stort av matvarer, ikke en gang brødskive og trykke i meg fort. JA jeg skal lage med middag, så fort jeg klarer å stå oppreist så lenge! 

Burde jeg trykke i meg en is eller to til? Eller gjør det ting verre? 

Anonymous poster hash: eddee...dce
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta et glass melk og ring 113.

Anonymous poster hash: 0f219...cf3

AnonymBruker
Skrevet

Det har verken blitt bedre eller verre siden det oppsto for en time siden.

Så jeg VET at det ikke er farlig. Så klart, hvis tilstanden blir verre, også etter brus, is og mat, så drar jeg til legevakten. Jeg er ikke dum heller.

Men er det noe mang kan gjøre, for å roe det ned fortest mulig?

Vurderer å spise en skje med ren sukker, men det høres jævlig kvalmende ut  :fnise:

ts

Anonymous poster hash: f6160...727
AnonymBruker
Skrevet

Ta et glass melk og ring 113.

Anonymous poster hash: 0f219...cf3

henter et glass melk nå. takk for tipset.

113 er unødvendig akkurat nå. det har jo ikke forandret seg i det hele tatt. Om det ikke gir seg innen en halvtime så får jeg vurdere det på nytt. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

For Guds skyld, få i deg noe mat. Spis regelmessig.

Anonymous poster hash: 0e079...a27
AnonymBruker
Skrevet

For Guds skyld, få i deg noe mat. Spis regelmessig.

Anonymous poster hash: 0e079...a27

Jeg jobber med saken.

Fått i meg 2 is til, og presset i meg cola. Litt tung i hodet og småkvalm enda, men skjelvingen er nå over *bank i bordet*.

Skal ta å rydde kjøkkenet litt og litt nå. Tørr ikke å presse kroppen for langt.

Slik at jeg får til å lage meg middag :) 

ts

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Yvonne (mod)

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...