AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #1 Skrevet 29. juli 2015 http://www.vg.no/forbruker/forbruker/saa-lett-er-det-aa-stjele-en-sykkel/a/23496531/ " Jeg gikk ikke bort, for jeg så at du var norsk ". Det spørs hvor mange som hadde grepet inn, eller ringt politiet om VG hadde forsøkt med en med utenlandsk utseende. Anonymous poster hash: ded67...f5a 1
Gothminister Skrevet 29. juli 2015 #2 Skrevet 29. juli 2015 Folk er fornuftig nok forsiktig med å blande seg i hva andre driver på med. Beklageligvis har det negative konsekvenser for samfunnet. Men jeg forstår ikke påstander om rasisme på dette.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #3 Skrevet 29. juli 2015 Det er rasistisk å automatisk tenke at alle med utenlandsk utseende er tyver, mens de med norsk utseende er ikke det. Anonymous poster hash: ded67...f5a 1
Gothminister Skrevet 29. juli 2015 #4 Skrevet 29. juli 2015 Det er rasistisk å automatisk tenke at alle med utenlandsk utseende er tyver, mens de med norsk utseende er ikke det. Anonymous poster hash: ded67...f5a Hva har det med rase å gjøre? Det er mer stigmatisering, ikke rasisme. Igjen misbrukes begrepet rasisme.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #5 Skrevet 29. juli 2015 Å bevisst koble en bestemt rase til en kriminell handling er rasisme. Anonymous poster hash: ded67...f5a
Gothminister Skrevet 29. juli 2015 #6 Skrevet 29. juli 2015 Å bevisst koble en bestemt rase til en kriminell handling er rasisme. Anonymous poster hash: ded67...f5a Menneskeheten er kun av en rase. Vi er alle mennesker, uansett hudfarge. Det handler om stigmatisering av enkelte. 1
Nevian Skrevet 29. juli 2015 #7 Skrevet 29. juli 2015 "En sykkeltyv kan likeså godt være kjekk norsk ungdom som noen andre, her har vi ingen typer eller én spesiell gruppe, sier politistasjonssjef Stølen." Det kan godt hende, men folks tanker dannes av samfunnets kriminelle bilde som helhet - ikke bare av sykkeltyver - og der viser statistikken et ganske annet bilde.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #8 Skrevet 29. juli 2015 Menneskeheten er kun av en rase. Vi er alle mennesker, uansett hudfarge. Det handler om stigmatisering av enkelte. Hva er rasisme da? Og nå må du gjerne forklare mørkmannrasisme.Ikke den hvite rasisme du er så fan av. Anonymous poster hash: ded67...f5a
Gothminister Skrevet 29. juli 2015 #9 Skrevet 29. juli 2015 Hva er rasisme da? Og nå må du gjerne forklare mørkmannrasisme.Ikke den hvite rasisme du er så fan av. Anonymous poster hash: ded67...f5a Man må tro at mennesker er av ulike raser, for og kunne være rasist. Jeg tror ikke på raseteorien. Vi er alle mennesker. At vi ser ulike ut og har ulike farger, handler om naturlig seleksjon. Mennesker som angriper andre kun pga. hudfarge. De stigmatiserer, hetser, sjikanerer og oppfører seg etter min mening som kunnskapsløse tullinger. De vet ikke bedre. Disse kalles av dem som tror på teorien om raser for rasister. Selvsagt er det stor uenighet rundt dette, som alt annet.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #10 Skrevet 29. juli 2015 "En sykkeltyv kan likeså godt være kjekk norsk ungdom som noen andre, her har vi ingen typer eller én spesiell gruppe, sier politistasjonssjef Stølen." Det kan godt hende, men folks tanker dannes av samfunnets kriminelle bilde som helhet - ikke bare av sykkeltyver - og der viser statistikken et ganske annet bilde. De tror det de leser i avisene. Men nordmenn også stjeler. Det være gjennom skatt: Dette gjør blant annet mange utleiere ved å ikke betale skatt av leieinntekter. Det kryr av disse. Det er bare å lese på forskjellige forum. De bryter også loven ved å bl.a si opp leietakere, ta inn ny, for å øke leieinntekter. Dette er ulovligheter. Vi har også de som lyver om hvor de bor. For å gjøre om studielån til stipend ved endt studier. Disse står det heller ingenting om i avisene. Disse var kun noen få eksempler på nordmenns stjeling om ulovligheter vi ikke leser om på nettet, og vi derfor ikke vet noe om. Mens utlendingenes stjeling og kriminalitet får vi vite om. Derfor er nordmannen plettfri, mens utlendingen er kriminell. Anonymous poster hash: ded67...f5a
Gothminister Skrevet 29. juli 2015 #11 Skrevet 29. juli 2015 Derfor er nordmannen plettfri, mens utlendingen er kriminell. Anonymous poster hash: ded67...f5a Sterk påstand uten rot i virkeligheten.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #12 Skrevet 29. juli 2015 Sterk påstand uten rot i virkeligheten. Du så ikke videoen kanskje? Anonymous poster hash: ded67...f5a
Gothminister Skrevet 29. juli 2015 #13 Skrevet 29. juli 2015 Du så ikke videoen kanskje? Anonymous poster hash: ded67...f5a Bevis gjerne at etnisk norske ikke utfører kriminalitet.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #14 Skrevet 29. juli 2015 Bevis gjerne at etnisk norske ikke utfører kriminalitet. Det var mitt svar til Nevian på hva slags bilde man satt igjen med. Anonymous poster hash: ded67...f5a
Gothminister Skrevet 29. juli 2015 #15 Skrevet 29. juli 2015 Det var mitt svar til Nevian på hva slags bilde man satt igjen med. Anonymous poster hash: ded67...f5a Som sagt. Mange tullinger stigmatiserer mennesker med annen hudfarge. Det ser vi også på folk med avvikene stil, rusavhengige osv. De blir stigmatisert av besteborgerne og av suppehuene.
WallenStairs Skrevet 29. juli 2015 #16 Skrevet 29. juli 2015 Hverdagsrasisme? Nå igjen? Nå så jeg ikke noe rasistisk ved handlingene de forbipasserende viste, rett og slett bare ignoranse. Kanskje de var for konfliktsky til å gripe inn? Eller tenkte at det var hans sykkel, og at han hadde glemt låsen, som en sa. Men forstår ikke de som hjalp ham? Da hadde i hvert fall jeg stussa. Uansett syns jeg dette med (hverdags)rasisme-snakket er helt utpå viddene... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå