Venno Skrevet 10. september 2004 #1 Skrevet 10. september 2004 Hviken kake pleier du å bake? Jeg baker mest gelekake, sukkerbrød fylt med romkrem og med gele på toppen (med frukt) og på sidene.
Suzy Skrevet 10. september 2004 #2 Skrevet 10. september 2004 Til bursdager særlige anledninger er det en Fransk valnøttkake - nyyydelig og Angel Food cake (svampkake bakt med bare eggehviter)
Gjest 1111 Skrevet 10. september 2004 #3 Skrevet 10. september 2004 Som regel lager jeg ordentlig gode brownies
Arwen Skrevet 10. september 2004 #4 Skrevet 10. september 2004 alle slags kaker, untatt gulrotkake. Liker nemlig ikke glasuren som skal på den.
Fru Fomle Skrevet 10. september 2004 #5 Skrevet 10. september 2004 alle slags kaker' date=' untatt gulrotkake. Liker nemlig ikke glasuren som skal på den.[/quote'] Gulrotkake har vært min "standardkake". Men i det siste har det blitt Værens saftige sjokoladekake, den er nammi! Tusen takk Væren!
Gjest Lady-M Skrevet 10. september 2004 #6 Skrevet 10. september 2004 Lager alltid gulrotkake. Uansett om jeg baker noe annet, må jeg bake den pga mannen. Dessuten baker jeg gulrotkake omtrent annenhver uke, mannen stapper i seg 2/3 av kaken hver gang. Ikke så rent sjelden jeg hører "please, please, kan du ikke lage gullis-kake?!" ps. han har god forbrenning...
Sita Skrevet 10. september 2004 #7 Skrevet 10. september 2004 Den kaka jeg baker mest av, er sjokoladekake(den får jeg alltid til) men den jeg sliter litt med, er verdens beste(Kvæfjordkaka) den skal riktignok være enkel, men.... :oops:
Elbereth Skrevet 10. september 2004 #9 Skrevet 10. september 2004 Til bursdager er det ofte verdens beste jeg baker. Til familiesammenkomster tar jeg alltid med den, for ingen andre får den til, merkelig nok. Baker ofte marsipanbløtkake også, med litt ulikt fyll avhengig av om mann eller barn har bursdag. Mørk fristelse er også en gjenganger. Til hverdags er det ofte sjokoladekake eller gulrotkake, enten i langpanne, i springform og fylt, eller muffins med glasur. Populært hos mann og barn. Selv er jeg mest glad i gjærbakst.
Elbereth Skrevet 10. september 2004 #10 Skrevet 10. september 2004 Til bursdager særlige anledninger er det en Fransk valnøttkake - nyyydelig og Angel Food cake (svampkake bakt med bare eggehviter) Høres deilig ut begge! Har du oppskrift du vil dele?
maki Skrevet 10. september 2004 #11 Skrevet 10. september 2004 brownies som jeg deler i to og har skjokolade mose(eller hvordan det staves) mellom. Smelter mørk skjokolade å har som glassur, pynter med hvit smeltet skjokolade som jeg bare "slenger" på som mønster.
Bokalven Skrevet 10. september 2004 #12 Skrevet 10. september 2004 Sjokolademousse er kjempegodt! Har egentlig ikke tenkt over at man faktisk kan bruke det som kakefyll. Det må jeg pøve en gang!
NullHull Skrevet 10. september 2004 #13 Skrevet 10. september 2004 brownies som jeg deler i to og har skjokolade mose(eller hvordan det staves) mellom. Smelter mørk skjokolade å har som glassur, pynter med hvit smeltet skjokolade som jeg bare "slenger" på som mønster. Mmmmm, hørtes virkelig snadder ut
Gjest Madam Felle Skrevet 10. september 2004 #14 Skrevet 10. september 2004 Her i huset går det mest i sjokoladekake og verdens beste.
maiia Skrevet 10. september 2004 #15 Skrevet 10. september 2004 Eplekake, ostekake og sjokoladekake i langpanne er to gjengangere her. Skal forresten lage sjokoladekake i dag!
Arkana Skrevet 10. september 2004 #16 Skrevet 10. september 2004 Veldig varierende, men det går nok mest i sjokoladekaker, spesielt brownies for de er så gode. Om høsten blir det mye eplekaker o.l. da Gulrotkake og krydderkake er også to jeg lager ofte.
LilleBille Skrevet 10. september 2004 #17 Skrevet 10. september 2004 Ostekake, marsipankake eller brownies.. alt etter hva det skal være til
Bokalven Skrevet 10. september 2004 #18 Skrevet 10. september 2004 Jeg har aldri laget marsipankake, faktisk. Men nå verken tåler eller liker jeg krem. Og marsipan liker jeg heller ikke.
sirka Skrevet 10. september 2004 #19 Skrevet 10. september 2004 Jeg baker ikke så veldig ofte.. :oops: , men når jeg gjør det blir det brownies eller eplekake.
-Fisken- Skrevet 10. september 2004 #20 Skrevet 10. september 2004 Jeg har en veldig enkel oppskrift på kulturkake som kan varieres i det uendelige, til og med lage sjokoladekake av. Ellers så er jeg veldig glad i å bake boller med vaniljekrem inni.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå