Gå til innhold

Til dere selverklærte og single "Nice guys".


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er det eneste jeg kommer på når jeg leser denne tråden:

 



Anonymous poster hash: ded73...16a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Herregud, så lei jeg er av det white knight-pisset, bare fordi en mann utviser litt fornuft og evne til refleksjon. 

Anonymous poster hash: 338d9...af9

 

 

Les en gang til du, før du reagerer med drittslenginga di, eller la være å lese innleggene om du ikke har noe fornuftig å si. 

 

Jeg forsøker å nyansere bildet med at nei; det er ikke alle evig single menn som fremstår usikre der de febrislk forsøker å få seg et ligg, mange av dem ser du aldri, de er ikke på byen, men lever mer eller mindre som skygger i samfunnet. At det er vondt å leve i livslang isolasjon fra det andre kjønn sier seg nesten selv, for det er et grunnleggende psykologisk behov som er meget godt dokumentert. 

Anonymous poster hash: f4c3c...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Man bør være seg selv, da skuespillet vil bli gjennomskuet før eller siden. Så er man "bad guy", så bør man være det hele tiden. Det er en del av personligheten. Samme gjelder såkalte "Nice guys".

 

Ærlighet og redelighet er to av de mest mannlige egenskapene. Vi mannfolk trenger derfor ikke disse fjase-trådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør være seg selv, da skuespillet vil bli gjennomskuet før eller siden. Så er man "bad guy", så bør man være det hele tiden. Det er en del av personligheten. Samme gjelder såkalte "Nice guys".

Ærlighet og redelighet er to av de mest mannlige egenskapene. Vi mannfolk trenger derfor ikke disse fjase-trådene.

Hva om en selv er en som liker å variere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nice guys" er jo ofte det motsatte av hva dem egentlig er. Styrer unna gutter som er selverklærte nice guys. 



Anonymous poster hash: dd196...cb5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Hva om en selv er en som liker å variere?

Da er du vell en "variert guy" :P

 

Dummeste man kan gjøre er å spille en person man ikke er. Derfor er det ikke vits i å høre på "selverklærte super-sjekkere"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er du vell en "variert guy" :P

Dummeste man kan gjøre er å spille en person man ikke er. Derfor er det ikke vits i å høre på "selverklærte super-sjekkere"

Spørs jo på målet. Hvis du vil ha deg noen, og ingen liker deg for den man er, kan det være hensiktsmessig å late som man er en annen. Alle tar på seg masker, i større og mindre grad, ikke bare når det gjelder sjekking, men også med bekjente, familie og på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne

Det jeg sliter med å forstå er hva TS ønsker å oppnå med denne tråden. La meg se om jeg har forstått dette rett:

TS var en såkalt niceguy. Plutselig så han lyset og nå har han fått mer suksess med kvinner. Uten å ha lest noe PUA eller Red Pill teori. Et selverklært geni.

Så kommer de fantastiske rådene om at man ikke må tenke på sex, bare oppføre seg med normal folkeskikk, å faktisk se bedre ut, og da ville man oppnå suksess. Avfeier at redpill og PUA er dritt, selv om egentlig rådene hans er kjernen i hva som blir fortalt i redpill og pua. 

Jeg sitter her egentlig med en følelse av at TS motsier seg selv. Det er faktisk ikke noe galt i å være en niceguy, bare man ikke er en pushover. Det er to vesentlig forskjellige ting. 

Personlig var jeg en såkalt pushover. Nå er jeg en niceguy - kun mot de som fortjener det. Selv har jeg lest alt av teori og har det litt på avstand, men jeg går ikke rundt og sier at jeg vet bedre enn såkalt andre "niceguys" (pushovers). 

Videre lurer jeg på hvorfor du ikke har nevnt noe mer om hvordan disse mennene, som hører på rådene dine, skal forholde seg seksuelt ovenfor andre kvinner? Aggresjon er jo et mannlig trekk og det har fungert siden tidenes morgen. Hvorfor ber du de ikke være på'n og mer direkte? Hvis du har lest nok teori og fortellinger fra folk som har prøvd være mer på'n, så vet du at nettopp dette fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg sliter med å forstå er hva TS ønsker å oppnå med denne tråden. La meg se om jeg har forstått dette rett:

TS var en såkalt niceguy. Plutselig så han lyset og nå har han fått mer suksess med kvinner. Uten å ha lest noe PUA eller Red Pill teori. Et selverklært geni.

Så kommer de fantastiske rådene om at man ikke må tenke på sex, bare oppføre seg med normal folkeskikk, å faktisk se bedre ut, og da ville man oppnå suksess. Avfeier at redpill og PUA er dritt, selv om egentlig rådene hans er kjernen i hva som blir fortalt i redpill og pua.

Jeg sitter her egentlig med en følelse av at TS motsier seg selv. Det er faktisk ikke noe galt i å være en niceguy, bare man ikke er en pushover. Det er to vesentlig forskjellige ting.

Personlig var jeg en såkalt pushover. Nå er jeg en niceguy - kun mot de som fortjener det. Selv har jeg lest alt av teori og har det litt på avstand, men jeg går ikke rundt og sier at jeg vet bedre enn såkalt andre "niceguys" (pushovers).

Videre lurer jeg på hvorfor du ikke har nevnt noe mer om hvordan disse mennene, som hører på rådene dine, skal forholde seg seksuelt ovenfor andre kvinner? Aggresjon er jo et mannlig trekk og det har fungert siden tidenes morgen. Hvorfor ber du de ikke være på'n og mer direkte? Hvis du har lest nok teori og fortellinger fra folk som har prøvd være mer på'n, så vet du at nettopp dette fungerer.

En nice guy er ikke en snill fyr, altså. Det er et internettuttrykk som beskriver en fyr som kamuflerer egentlige seksuelle intensjoner som vennskap, og så enten blir sinna fordi dama aldri blir interessert i ham, eller som til slutt prøver seg, for å så bli avvist, og så føler seg brukt. Ofte ender det i en tirade om hvordan kvinner er teite som ikke liker snille menn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uchiha Madbrah

Herregud da. Har ikke lest gjennom hele innlegget, ei hva alle har skrevet, så beklager hvis dette har blitt sagt før:

 

Drit i "nice guy eller badboy". Er vi 16 år gamle eller? Vær deg selv. Vis respekt for andre mennesker. Ikke vær en drittsekk med vilje, men ikke la andre tråkke på deg heller - forsvar deg selv og sett andre drittsekker på plass når nødvendig. Vit hvem du er. Vær trygg på deg selv. Prøv å være en god menneske. Lev akkurat som du vil, fordi livet er alt for kort til å følge andres "oppskrifter".

 

Ikke følg min oppskrift heller - fordi alle er forskjellige. Kvinner kommer og går - og eventuelt vil alle, ja selv dere som sliter med motsatt kjønn finne dere noen. Bare nyt livet for hva det har å tilby. Så lenge du er fornøyd med deg selv så er det mer enn nok. Og det viktigste av alt; ikke vær redd for å oppleve noe nytt. Gå vekk fra din komfort-sone. Utfordre deg selv. Det er bedre å ta 100 sjanser og mislykkes med dem alle, enn å ta 0 sjanser i livet fordi du er for redd. Husk å leve - og ikke bare "overleve".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice guys er slike mannfolk som blir aaaaalt for vennlige med jenter de liker, som aldri utfordrer de på noe som helst nivå. Om Kvinnfolk trenger en tjeneste, så dropper nice guys alt de har i hånda, og stormer bortover for å hjelpe. 

 

De blir håpløst forelska, uten å ha gitt noe spesielt tegn på dette, eller så leser de ikke (eventuelt ignorerer) hint og kjemi. Ender opp med at de bare ligger å holder hender, og nesten ender opp som hobby-psykologen til kvinnfolk. 

 

Når de så "åpner seg", så strømmer alt ut. De er sååå forelska, jenta trenger bedre mannfolk, "jeg forguder deg", "jeg vil gjøre alt for deg", osv. Blir de avvist (på date f. eks) så er det alltid "nice guys finish last", eller så blir de sure og bitre, og kommer med stikkere. 

 

For min del så koker alt ned til at de 

A) Setter kvinnfolk på pidestall

B) Har for store forventninger til seg og forhold 

C) Ikke utfordrer kvinnfolk, lever livene deres rundt dem. 

D) Enten ikke kan eller gidder å lese kjemi, kroppsspråk. 

 

Hadde selv en klassekamerat og kompis som hele tiden gikk på samme smellen. Han var alltid tilgjengelig til å kjøre jenter overalt, alltid fikset PC'n om noe var galt, alltid hadde tid å snakke med dem natta lang. Om jenta trengte noe som helst, så droppet han alt han hadde for å hjelpe dem. 

 

Så blir han forelsket, men fortsetter å holde hender og høre på gutteproblemene, er bestekompisen til disse. Etter et halvt år kommer alt pøsende ut, og jenta blir satt ut. Plutselig havner han på fylla med oss, og vi får høre om hvor forferdelige kvinnfolk er, alle er utnyttende tøser som bare er i lag med drittsekker. 

Vi kommer med råd, gang på gang, men ingenting forandrer seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...