AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #1 Skrevet 28. juli 2015 Har konstant ligget i senga siden lørdag. Ikke dusjet, ikke vært ute, ikke vasket opp eller ryddet rundt meg... Tomt for alt i kjøleskap og skap... Jeg er livredd for å å gjøre noe som helst... Hva skjer med kroppen i en sånn setting? Måtte bare få det ut, ingen som vet hvordan jeg egentlig har det... Livet mitt er meningsløst..Anonymous poster hash: eecfc...bb1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #2 Skrevet 28. juli 2015 Jeg ille heller stilt spørsmålstegn med hva som skjer med hodet i en slik situasjon. Kroppen klarer seg nok fint, men du er apatisk og viser tegn på angst og/eller depresjon. Bestill deg time til fastlegen og tving deg selv opp og ut. Aktivisser deg. Du er den eneste som kan gjøre noe med din egen situasjon.Anonymous poster hash: bc104...452 9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #3 Skrevet 28. juli 2015 Hva som skjer med kroppen i en sånn setting? Venninda mi har ME og har levd sånn hver dag, hver uke, i 5 år. To ganger i mnd får hun dusjhjelp og fire ganger i uka får hun matlagingshjelp av proffe, men greier knapt å spise. Vondt å se henne sånn, prøver å hjelpe så godt jeg kan. Man kan vel trygt si at kroppen og sjela forfaller da. Med mindre du er fysisk syk så ta tak i deg selv , kom deg i dusjen og ut på sykkeltur eller noe for å kjenne litt liv igjen! Anonymous poster hash: 1bb90...83c 2
Gjest Walden Skrevet 29. juli 2015 #4 Skrevet 29. juli 2015 Du har angst og depresjon. Begynn sakte men sikkert å lære deg om hva det er for noe..begynn her, og ta det videre derfra. Se videoer hvor buddister og nevropsykologer snakker.
Gjest Badebuksa Skrevet 29. juli 2015 #5 Skrevet 29. juli 2015 Det er ikke farlig, bakteriemessig, men har du ikke spist og drukket på fem dager........?
Fridus Skrevet 29. juli 2015 #6 Skrevet 29. juli 2015 Du er nødt til å få i deg litt mat! Kan du ikke bestille noe mat til hjemlevering? Er det ingen du kan ringe til for å prate litt med? Familie, venner?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #7 Skrevet 29. juli 2015 Det er ikke farlig, bakteriemessig, men har du ikke spist og drukket på fem dager........? Hun har det, hun hadde ikke vært på kg hvis ikke. Hun hadde vært død. Anonymous poster hash: 72653...674 1
Gjest Badebuksa Skrevet 29. juli 2015 #8 Skrevet 29. juli 2015 Hun har det, hun hadde ikke vært på kg hvis ikke. Hun hadde vært død. Anonymous poster hash: 72653...674 Nei, man kan overleve en stund uten sånt. Man er dog i meget dårlig forfatning. Men har hun en robot da, som lager mat siden hun ikke forlater senga? Jada, flåsete..
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #9 Skrevet 29. juli 2015 Man dør ikke etter 5 dager uten mat? Hva i alle dager! Anonymous poster hash: dd9a9...907
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #10 Skrevet 29. juli 2015 Det står "..og drukket". Man kan ikke overleve 5 dager ute å drikke eller spise en eneste ting. Kroppen trenger væske. Du trenger vann innen ca 3 dager, mat innen ca 3 uker. Anonymous poster hash: 47cb7...c27 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #11 Skrevet 29. juli 2015 Har konstant ligget i senga siden lørdag. Ikke dusjet, ikke vært ute, ikke vasket opp eller ryddet rundt meg... Tomt for alt i kjøleskap og skap... Jeg er livredd for å å gjøre noe som helst... Hva skjer med kroppen i en sånn setting? Måtte bare få det ut, ingen som vet hvordan jeg egentlig har det... Livet mitt er meningsløst..Anonymous poster hash: eecfc...bb1 Hvis du ikke spiser sunt trigger det angst og depresjon. Jeg skal ikke diagnotisere, men det virker som du har vært handlingslammet og at alt virker uoverkommelig? Begynn i det små, ta en dusj og vask håret og gå på butikken. Lag masse te med honning eller sukker for å få startenergi. Hvis du ikke har matlyst og kjøkkenet er rotete gjør du det enkelt til å begynne med: kokte egg, havregrøt, fjordland eller noe annet enkelt, frukt/grønnsaksjuice og vitamintilskudd. B-vitaminer roer ned nervene og gir bedre appetitt. Vær fornøyd med det du klarer i dag, gi deg en klapp på skulderen og ikke tenk på alt du burdefått gjort. Rydde kan du utsette og ta litt etter litt, men å gjøre det koseligere vil påvirke psyken positivt. Jeg har gått igjennom nesten det samme og det eneste som hjelper er å komme seg ut av senga, lufte litt, dusje, smårydde og handle inn mat. Hvis du ikke tør gå på butikken kan du bestille mat hos Godt levert eller take away (pizza, kinamat, biffmiddag osv). Godt levert sender faktura, men du får råvarer og må lage maten selv. Oppskrifter følger med. http://godtlevert.no/?gclid=COGQ9bqpgMcCFer2cgod_k8P2w Tenk at dette går over. Det kan ikke bli verre når du har vært så langt nede. Ta små steg og ikke krev for mye av deg selv. Energien vil komme tilbake og da må du prøve å få bedre rutiner i hverdagen. Dusje og mat er det viktigste nå. Sender deg en klem! Anonymous poster hash: e8678...c0b 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2015 #13 Skrevet 29. juli 2015 Hvordan går det med deg, TS? Det går ikke så bra. Har fått handlet litt, og dusjet og begynt på oppvasken men noe stopper meg... TsAnonymous poster hash: eecfc...bb1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2015 #14 Skrevet 30. juli 2015 Det går ikke så bra. Har fått handlet litt, og dusjet og begynt på oppvasken men noe stopper meg... TsAnonymous poster hash: eecfc...bb1 Du har gjort mye i forhold til å ligge i senga. Gi deg selv en klapp på skulderen. Når du ikke har spist på mange dager tar det litt tid å få energien tilbake. Prøv å kom deg ut døra og gå en tur hvis du ikke får gjort noe hjemme. Eller bestem deg for å ikke gjøre noe for å senke kravene til deg selv en dag eller to. Dørstokkmila kan virke lang, men det vil hjelpe med frisk luft og andre omgivelser og turen kan være nøyaktig så lang eller kort som du selv bestemmer, og det er lov å snu. Husarbeid kan du ta litt etterhvert, men det er lurt å gjøre par ting som ikke krever så mye hver dag. Anonymous poster hash: e8678...c0b 1
Gjest Gjest_Erica Skrevet 30. juli 2015 #15 Skrevet 30. juli 2015 Det går ikke så bra. Har fått handlet litt, og dusjet og begynt på oppvasken men noe stopper meg... TsAnonymous poster hash: eecfc...bb1 Jeg synes også du har vært flink! Du har kommet deg ut og handlet litt. Betyr også dette at du har fått i deg litt næring? Du er på god vei i riktig retning. Ta det i ditt tempo. Ikke press deg til å gjøre alt på en gang.Hva tror du dette "noe" er som stopper deg? 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2015 #16 Skrevet 30. juli 2015 Du må bare hente krefter innenfra og komme deg ut. Det er det viktigste. Er du først ute regelmessig, vil kroppen begynne å kreve mat og når du har gitt etter for sulten, får du krefter. Jeg slet veldig med det samme som deg, men da jeg ble diagnostisert med BP2 og fikk medisiner som har vært rene underverket for meg, forandret livet mitt seg til å bli så mye bedre. Du kan jo ikke ligge inne og visne bort. Snakk med fastlegen din om du kanskje sliter med BP1 eller BP2. Hvis h*n har mistanke om det vil vedkommende henvise deg til videre behandling. Det kan jo hende at det "bare" er en depresjon, men det finnes også god medisin som kan trekke deg litt opp slik at du greier å fungere normalt. Ønsker deg lykke til Anonymous poster hash: 92c2b...7e2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2015 #17 Skrevet 30. juli 2015 Idag har jeg vært på jobbintervju og fikk jobben, jeg har grått masse over eksen og jeg har gått en lang tur på to timer med en god venn og fått pratet masse. I tillegg har jeg spist to måltider! Er så stolt, samtidig redd jeg mister denne skyen jeg svever på.... TsAnonymous poster hash: eecfc...bb1 3
Gjest Gjest_Erica Skrevet 31. juli 2015 #18 Skrevet 31. juli 2015 (endret) Idag har jeg vært på jobbintervju og fikk jobben, jeg har grått masse over eksen og jeg har gått en lang tur på to timer med en god venn og fått pratet masse. I tillegg har jeg spist to måltider! Er så stolt, samtidig redd jeg mister denne skyen jeg svever på.... TsAnonymous poster hash: eecfc...bb1 Så utrolig godt å høre! Jeg håper at samtalen med din gode venn gjorde deg godt, og kanskje var det nettopp den samtalen som skulle til for å beholde deg oppe på denne skyen. Jeg håper at skyen er en del av din videre hverdag. Kanskje kan du gå flere turer med vennen din? H*n er trolig interessert i å hjelpe deg, om h*n virkelig bryr seg om deg og ditt.Fortsett med måltidene og kanskje klarer du etter hvert å øke opp til tre? ... Jeg forstår utfordringen din... Vær stolt av deg selv PS: Gratulerer med ny jobb! Endret 31. juli 2015 av Erica
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #19 Skrevet 31. juli 2015 Du har angst og depresjon. Begynn sakte men sikkert å lære deg om hva det er for noe..begynn her, og ta det videre derfra. Se videoer hvor buddister og nevropsykologer snakker. Uting å diagnostisere noen på nett. Jeg regner med at du ikke sitter med den nødvendige kompetansen heller. Anonymous poster hash: d5b5b...08b 2
Gjest Walden Skrevet 31. juli 2015 #20 Skrevet 31. juli 2015 Uting å diagnostisere noen på nett. Jeg regner med at du ikke sitter med den nødvendige kompetansen heller. Anonymous poster hash: d5b5b...08b Alle har uansett godt av å høre hva en Ajhan har å si om ting Uansett diagnose.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå