Gå til innhold

Mangel ved bolig - integrert komfyr

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en andelsbolig med overtakelse 30 juni, og jeg oppdaget nå etterhvert at den integrerte komfyren lever sitt eget liv. Den har touch overflate, og jeg tar den på, velger plate, men når jeg skal på + for å sette plata på, så kommer jeg kanskje til 3, så slår den seg helt av, og sånn fortsetter det kanskje 3 til 4 ganger før jeg er heldig å får den på, velge plate, og opp til 9 i styrke.

Er dette noe som kan kalles mangel på bolig?

Anonymous poster hash: a09ce...14c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Rettspraksis sier en mangel er når det koster 3-6% av boligens verdi å utbedre. Se forbrukerrådet.

Anonymous poster hash: e45b5...8c3

• Liker 1
Skrevet

Kommer nok ingen vei med denne. Dette skulle du ha testet på visning sies det. 

AnonymBruker
Skrevet

Her virket hverken oppvaskmaskin, steikeovn eller vaskemaskin....Kjøleskapet fryser og lager rare lyder ( står i vater ja),så har brukt en del penger på dette som ikke burde vært nødvendig. Det er jo ikke mulig at de ikke viste om det!! Ifølge megler er det ikke vits i ta dette med eierskifte forsikringen engang, tror han nevnte 7% av kjøpesummen. Men man kommer dessverre ingen vei ved å klage på slike "småting"...

Anonymous poster hash: 35364...18d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Okey, takk for svar alle, greit å få det bekreftet :)

TS

Anonymous poster hash: a09ce...14c
AnonymBruker
Skrevet

Du burde sjekke hvor gammel platetoppen er. Kanskje det er en garantisak?

Anonymous poster hash: e45b5...8c3

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke en induksjonstopp da? Hvis man bruker kjeler som ikke er lagd for induksjonstopp så vil platen slå seg av automatisk..

Anonymous poster hash: 7a7eb...03b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke en induksjonstopp da? Hvis man bruker kjeler som ikke er lagd for induksjonstopp så vil platen slå seg av automatisk..

Men da vil det vel heller ikke være mulig å "lure" den opp til 9 slik TS sier hun klarer, så jeg tviler på at det er det som er problemet. 

Men det kan jo likevel være en trøblete induksjonstopp med en bug i elektronikken. Jeg har i blant vært nødt til å restarte min, dvs. rett og slett kutte strømmen helt (trekke ut kontakt eller ta sikringen, etter som hva som er lettest tilgjengelig), så den rebooter helt fra scratch. (Hurra for moderne tider der man må behandle kjøkkenutstyr på samme måte som en PC ...   :ironi:

Anonymous poster hash: c0ca6...050

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan sette platene mine på hvilken styrke jeg vil selv om kjelen ikke står på platen. Da står den bare å blinker og så skrur den seg av etter et minutt ca..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...