Gå til innhold

Kjenner du et «svigermonster»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

(Står det ordet i ordboka forresten?) Mye sant her:

"Slik er et «svigermonster»

Det finnes to typer svigermødre: Den herskesyke, og den som er veldig knyttet til sin sønn eller datter. Hun mener det sikkert godt, men det er ikke så lett å takle svigermor når hun legger seg opp i alt og kritiserer det meste du gjør.

Enkelte svigermødre bruker enhver sjanse til å kritisere deg, husarbeidet, matlagingen din eller barneoppdragelsen. Se video av komikeren Christer Torjussen som vitser om svigermødre fra kveldens Pulssending.

-- 

Sitat forkortet. Les resten av artikkelen her: http://www.nrk.no/livsstil/slik-er-et-_svigermonster_-1.7984432

Bond, forumansvarlig

Anonymous poster hash: 7b1c0...579

Endret av Bond
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du blir svigermor selv en dag

Anonymous poster hash: 8d9c9...19e

AnonymBruker
Skrevet

Svigermonstre finnes bare på kg.

Oppfunnet av kreative personer med kjedsomhet som motiv.

Anonymous poster hash: cabab...18b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir helt utslitt av å prøve å være en grei svigermor.... Hvorfor er det ikke like mange tråder om svigerdøtre, er vel mye rart å finne der og vil jeg tro...

Anonymous poster hash: 86092...9de
  • Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke om et eneste svigermonster, det leser jeg bare om på nett. Og for de som til stadighet klager over svigermor synes jeg det er verdt å tenke på at en selv skal bli svigermor en gang og tenke litt over 1) hvordan en selv er med på å skape et dårlig forhold til svigermor, en sak har vanligvis flere sider og en selv er svært sjelden uten skyld og 2) hvordan en selv ville ønsket at ens svigerdatter oppførte seg mot en og hvordan hun taklet et evt dårlig forhold til deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt problemer med min svigermor, tror ikke hun har hatt problemer med meg heller. Forstår ikke helt hvordan dere klarer å lage så mye styr i den relasjonen der?

Anonymous poster hash: a0054...5a8

Skrevet

Jeg synes det er sunt at folk er skeptiske til de menneskene deres barn blir sammen med. 

Gjest Solstråla88
Skrevet

Vet om ei som kan være det, tanten min! Om hun er slik med sin svigerdatter som hun er med oss andre synes jeg synd på henne.

Skrevet

Står du oppe i en konflikt med din egen svigermor TS? Jeg ble litt nysgjerrig. Svigermødre er ingen egen kategori mennesker, like lite som svigerdøtre er det. Mye handler om kommunikasjon, bevissthet om egen rolle og kunnskap om at mennesker gjensidig påvirker hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Mine svigerforeldre er et problem for meg. Spesielt faren til samboeren min. Han er uvanlig trangsynt og lite åpen for forskjeller. Dessuten gjør sønnen hans alt riktig til tross for at det åpenbart ikke stemmer. Nei, skjer det noe, er det helt klart andres feil, liksom.

Når det gjelder svigermor, er det et problem at samboeren min ikke klarer å gi beskjed til henne at hun må la ting ligge. Hun hersjer rundt og er veldig bestemt på hvordan ting skal være. Behandler til tider sønnen sin som et barn. Velkjent problem det der, egentlig. Jeg kjenner flere som har et vanskelig forhold til spesielt svigermor. Dette er kvinner.

Disse to mine har jeg altså fått på kjøpet. Skulle ønske jeg var heldigere, for jeg ser jo at sønnen deres sliter litt med dem når de gjør støtende frambrudd. Jeg er glad for at mine behandler han og andre rundt seg bedre enn det de gjør. De bryr seg:)

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje noe av grunnen til at dårlige svigermødre får mer "pes" enn dårlige svigerdøtre er at "maktforholdet" er skjevt?! Og derfor har svigerdøtre mer behov for å klage sin nød på kg og slikt.

Man hører jo stadig om svigermødre som kritiserer svigerdøtre, men det er nok ikke like enkelt for en svigerdatter å påpeke at svigermor gjør feil..

Vet ikke jeg, jeg har et godt forhold til min svigermor :) Vi er veldig forskjellige og er ikke av typen som blir bestevenninner, men jeg setter veldig pris på henne og vi har det alltid koselig sammen :)

Anonymous poster hash: bf8a0...755

AnonymBruker
Skrevet

Svigermora mi ja. Kunne skrevet en triologi om henne. Hun elsker å overkjøre andre og sier at hun skal bestemme det hun vil. Hun prøvde seg på mye rart før men jeg og mannen er tøffe nok til å stå på vårt. Hun skulle bestemme navnet på ungen vår, hun skulle bo hos oss rett etter fødselen så hun skulle ta seg av barnet (ikke for å hjelpe oss med husarbeid ol), hun skulle være med på fødselen, hun skulle bestemme div ang dåpen og mye mye mye mer. Når vi har prøvd å snakke henne til fornuft så har hun slengt mye dritt, kaller sønnen sin (min man) for stygge ord, er det rart at han hat et dårlig forhold til mora si? Han har forresten aldri hatt et godt forhold til henne, også før han møtte meg. Svigerfar er så underkua at det er trist, kanskje ikke rart at han har blitt alkoholiker?

Anonymous poster hash: 5eafe...508

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min svigermor misliker meg sterkt. Jeg er et vanlig, oppadgående menneske som elsker min mann og er god mot andre.

Hennes grunn? Han flyttet ut av byen. En time unna familien. Hvorfor? Fordi det er dumt å pendle en time til skole når vi begge studerer i en annen by. Andre grunner? Jeg jatter ikke med henne.

Best av alt: Hun ba han avlyse bryllupet og finne seg noe ordentlig. Og sa at vi ikke ville få hverken gave eller hjelp til noe. Thanks...

Anonymous poster hash: 33b5b...302

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en svigermor som hater meg. Grunnen? Jeg har ikke riktig utdannelse eller riktig jobb ifølge henne. Hun prøver hardt å bli kvitt meg. Ikke faen om jeg skal bli en slik svigermor. Jeg ønsker ingen så vondt.

Anonymous poster hash: 4717f...cc0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om et eneste svigermonster, det leser jeg bare om på nett. Og for de som til stadighet klager over svigermor synes jeg det er verdt å tenke på at en selv skal bli svigermor en gang og tenke litt over 1) hvordan en selv er med på å skape et dårlig forhold til svigermor, en sak har vanligvis flere sider og en selv er svært sjelden uten skyld og 2) hvordan en selv ville ønsket at ens svigerdatter oppførte seg mot en og hvordan hun taklet et evt dårlig forhold til deg.

Kan det være at du ikke hører om svigermonstre utenfor nett fordi vi med dårlig forhold ikke liker å snakke om det? Jeg kaller ikke min svigermor et monster, men en vanskelig dame å forholde seg til det er hun. Jeg snakker lite om hvordan hun er mot meg fordi jeg ikke tror hun skjønner hvor jævelig hun er mot meg noen ganger. Jeg vet at både kjæresten min og svigerfar har snakket til henne om det, men hun ser ikke hva hun gjør. Kjæresten min blir kjempelei seg hver gang tema kommer opp for han vil ikke at andre skal tro stygt om moren hans. Og jeg respekterer han og dermed snakker jeg ikke om hvordan hun er mot meg. Det skal sies at det er lettere å leve med henne nå som jeg vet hun er psykisk syk, men det var ikke lett før det kom frem.

Anonymous poster hash: bbb71...368

• Liker 2
Skrevet

Jeg trur at de som sier at det ikke finnes svigermonster o.l har ikke opplevd et. Jeg har ri svigermor som er ekstremt vanskelig å forholde seg til. Har Vært i andre forhold med veldig koselige svigermødre. Klart det alltid er to sider osv. Men noen er bare vanskelig å forholde seg til uavhengig om dem er svigermødre eller ei.

• Liker 2
Gjest Jessica
Skrevet

Jeg har verdens beste svigermor 😁 vi er ofte på kafé og shopping. Rart,men vi fant tonen etter første møte.

AnonymBruker
Skrevet

Min svigermor er slik :(

Hun hater meg fremdeles vi har vært sammen i 12 år .

Grunn = har ikke god nok utdannelse og min fulltidsjobb er en kjedelig kontorjobb ifølge henne.

Når vi skulle gifte oss gikk hun så langt å satt i gang et rykte om at jeg var utro :(

Når vi skulle ha vårt første barn ville hun bestemme navn og være med på fødselen for å passe på at jeg ikke måtte skrike :-/ det kunne skade barnebarnet .

Heldigvis har hun oppdratt sin sønn til å kunne sette henne på plass .

Synes det er veldig trist , ser jo hvor koselig feks min mor og svigerinne har det .

Anonymous poster hash: 508ff...95d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, svigerinnen min.

Mens min bror lå alvorlig syk på sykehuset, presterte hun å stikke utenlands for å komme unna bv, som virkelig hadde grunn til å hente barnet pga problemet i hjemmet.

Anonymous poster hash: 483c7...745
Gjest Ennasus
Skrevet (endret)

Ja, gjør det..:P

Endret av Ennasus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...