AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #1 Skrevet 27. juli 2015 Hei. Jeg har lenge slitt med angst og depresjoner, men har lært meg teknikker for å holde det i sjakk. Men fra høsten skal jeg bli student og kjenner nervene begynner å komme. Frykter for å feile er stor, men jeg gleder meg også. Jeg har sett at ulike studiesteder tilbyr tilrettelegging, men jeg er ikke sikker på om det er nødvendig for meg.. Jeg vet egentlig ikke hvor jeg ville med dette, annet enn noen støttende ord? Noen som har noen gode råd eller erfaringer? Jeg har så utrolig lyst til å klare dette og komme i gang med arbeidslivet! Anonymous poster hash: 72a9c...329
Gjest Gjest_Erica Skrevet 28. juli 2015 #2 Skrevet 28. juli 2015 Jeg ønsker deg lykke til med studiene nå til høsten. Jeg vet at studiesteder (studentsamskipnaden) kan tilby samtaler til studenter. Kanskje du kunne hatt nytte av noen samtaler der emnet f.eks. kan være din redsel for å ikke mestre studiene? Jeg tror nok du får det til. Du viser en stå på-vilje og dette er noe du virkelig ønsker. Da strekker man seg også litt lenger enn hva man trodde man kunne i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #3 Skrevet 28. juli 2015 Hva er du redd for, helt konkret? Er selv student med angst, og det har gått bra, med noen utfordringer. Anonymous poster hash: cdb53...de7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2015 #4 Skrevet 30. juli 2015 Jeg ønsker deg lykke til med studiene nå til høsten. Jeg vet at studiesteder (studentsamskipnaden) kan tilby samtaler til studenter. Kanskje du kunne hatt nytte av noen samtaler der emnet f.eks. kan være din redsel for å ikke mestre studiene? Jeg tror nok du får det til. Du viser en stå på-vilje og dette er noe du virkelig ønsker. Da strekker man seg også litt lenger enn hva man trodde man kunne i utgangspunktet. Tusen takk for så hyggelig tilbakemelding! <3 Det skal jeg sjekke ut! Anonymous poster hash: 72a9c...329
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2015 #5 Skrevet 30. juli 2015 Hva er du redd for, helt konkret? Er selv student med angst, og det har gått bra, med noen utfordringer. Anonymous poster hash: cdb53...de7 Å ikke klare det, stryke på eksamen, møte nye mennesker, drite meg ut, presentasjoner, ikke få venner osv.. Anonymous poster hash: 72a9c...329
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2015 #6 Skrevet 30. juli 2015 Jeg er faktisk i akkurat samme situasjon! Jeg har prøvd 3-4 ganger å begynne på skole, men angsten har vært så sterk, og andre ting i livet mitt har bare gjort at jeg ikke har fått det til. Som vil si at jeg i en alder av 25 ennå ikke har studiekompetanse. Men nå har jeg et solid nettverk rundt meg, rådgivere som vet hva jeg sliter med, og livet er mer stabilt enn tidligere, så jeg håper og tror at jeg endelig skal få det til! Selv om jeg er livredd for at jeg skal feile, igjen. Du er ikke alene om det, og jeg skjønner hvordan du har det, og jeg tror at denne gangen får vi det til begge to! Lykke til! Dette går kjempebra! Anonymous poster hash: 9865d...587
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #7 Skrevet 31. juli 2015 Jeg er faktisk i akkurat samme situasjon! Jeg har prøvd 3-4 ganger å begynne på skole, men angsten har vært så sterk, og andre ting i livet mitt har bare gjort at jeg ikke har fått det til. Som vil si at jeg i en alder av 25 ennå ikke har studiekompetanse. Men nå har jeg et solid nettverk rundt meg, rådgivere som vet hva jeg sliter med, og livet er mer stabilt enn tidligere, så jeg håper og tror at jeg endelig skal få det til! Selv om jeg er livredd for at jeg skal feile, igjen. Du er ikke alene om det, og jeg skjønner hvordan du har det, og jeg tror at denne gangen får vi det til begge to! Lykke til! Dette går kjempebra! Anonymous poster hash: 9865d...587 Det er veldig deilig å høre at man ikke er alene, for det kan ofte føles sånn! Jeg unner selvfølgelig ingen andre å føle det slik, men du forstår sikkert hva jeg mener! Jeg har også noen forsøk bak meg, og akkurat som deg så har angsten ødelagt og andre ting i livet. Men nå er jeg egentlig veldig innstilt på at ingenting skal få ødelegge denne gangen, dette gjør jeg for meg selv! Da heier jeg på oss! :D Det er på tide at vi også skal få det til! Lykke til, til deg også! Anonymous poster hash: 72a9c...329
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #8 Skrevet 31. juli 2015 Mange av de store studiebyene som Oslo, Bergen, Trondheim og STavanger har noe som heter Studier med Støtte, hvor du kan få oppfølging av en kontaktperson ifbm. ulike utfordringer forbundet med å være student og streve psykisk. Men jeg tror du må ha en diagnose og muligens også aktivt gå i behandling for denne hos psykolog e.l. Jeg var selv 24 år da jeg påbegynte høyere utdanning. Hadde levd med alvorlig angst og depresjon i flere år og knapt klart bevege meg ut av døra. Nå er jeg snart ferdig utdannet. Ikke mist målet ditt om å fullføre studiene, vær sterk og din egen beste venn, og sørg for å ha noen støttespillere du kan snakke med når utfordringene dukker opp. Lykke til !! Anonymous poster hash: 1850f...802
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #9 Skrevet 31. juli 2015 Det er veldig deilig å høre at man ikke er alene, for det kan ofte føles sånn! Jeg unner selvfølgelig ingen andre å føle det slik, men du forstår sikkert hva jeg mener! Jeg har også noen forsøk bak meg, og akkurat som deg så har angsten ødelagt og andre ting i livet. Men nå er jeg egentlig veldig innstilt på at ingenting skal få ødelegge denne gangen, dette gjør jeg for meg selv! Da heier jeg på oss! :D Det er på tide at vi også skal få det til! Lykke til, til deg også! Anonymous poster hash: 72a9c...329 Jeg skjønner akkurat hva du mener, jeg blir også veldig "glad" når jeg hører om andre i samme situasjon Haha. Heia heia! Tusen takk! Anonymous poster hash: 9865d...587 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå