Gå til innhold

alkohol og drikking

Fremhevede innlegg

Skrevet

heihei :)

jeg veier 54 kg og er ca 170 høy. hvis jeg drikker 8-9 halvlitere cider (4,7%) fra 21:00 til 03:00, når på dagen etter kan jeg kjøre hjem da? Noen som vet hvordan man regner det ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal vel uansett vente til du føler du kan kjøre, og så vente litt til for sikkerhetsskyld.

AnonymBruker
Skrevet

Du skal vel uansett vente til du føler du kan kjøre, og så vente litt til for sikkerhetsskyld.

Det er en kjempegod oppskrift på å bli promillekjører. Du er beruset mye lenger enn du har opplevelse av rusen.

Kroppen forbrenner ca. 0.14 promille pr. time, så du kan jo selv regne ut dette.

Anonymous poster hash: 1be9d...8fb

• Liker 3
Skrevet

Det er en kjempegod oppskrift på å bli promillekjører. Du er beruset mye lenger enn du har opplevelse av rusen.

Kroppen forbrenner ca. 0.14 promille pr. time, så du kan jo selv regne ut dette.Anonymous poster hash: 1be9d...8fb

Men du har ikke lest hva jeg skrev skikkelig... Du skal vente LENGER. Det færreste har promilletester hjemme
AnonymBruker
Skrevet

Men du har ikke lest hva jeg skrev skikkelig... Du skal vente LENGER. Det færreste har promilletester hjemme

Du skrev "og så vente litt til". Dette er veldig usoesifikt, og kan tolkes veldig galt.

Hvordan man føler seg er absolutt ikke en indikator i denne sammenhengen.

Anonymous poster hash: 1be9d...8fb

Skrevet

Du skrev "og så vente litt til". Dette er veldig usoesifikt, og kan tolkes veldig galt.

Hvordan man føler seg er absolutt ikke en indikator i denne sammenhengen.Anonymous poster hash: 1be9d...8fb

Feil ordvalg da. Er relativt selvsagt i mitt hode at å vente 20 minutter til ikke vil gjøre store utslaget på promillen. Det må et par timer til.
Skrevet

Har en regel på minst 12 timer etter siste glass. 

• Liker 2
Skrevet

vil det gå bra om jeg kjører hjem 20:00 da?

Skrevet

ingen som vet?

Skrevet

vil det gå bra om jeg kjører hjem 20:00 da?

ja

Skrevet

Den promillekalkulatoren tar hardt i tror jeg.  Ifølge testen har man en  dødelig promille etter 7 glass vin. 

Skrevet

Den promillekalkulatoren tar hardt i tror jeg.  Ifølge testen har man en  dødelig promille etter 7 glass vin. 

ja, det må vel være en feil en eller annen plass?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...