AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #1 Skrevet 27. juli 2015 Hei! Skal på ferie til Alanya. Brukte tyrkiske lire når jeg var der for noen år siden. Tar alltid ut penger på forhånd, fordi jeg liker å ha det klart. Denne gangen har jeg tatt ut i euro, fordi jeg tidligere har lest at dette også brukes (og derfor tenkt at det kan være fint om det blir igjen noen penger, siden euro kan brukes mange steder). Lurer nå på om dette egentlig var smart. Kan jeg veksle mine euro, eventuelt noen av dem til tyrkiske lire nede på flyplassen? Eller vil dette bli veldig dyrt? Håper på raske svar siden jeg snart skal reise Anonymous poster hash: 988ca...7b8
Frk.K Skrevet 27. juli 2015 #2 Skrevet 27. juli 2015 Det går nok fint. De har masse sånne vekslekontor greier også rundt om.
Aliqua Skrevet 27. juli 2015 #3 Skrevet 27. juli 2015 De bruker både lire og euro. Mange foretrakk faktisk euro da vi var der nede nå i sommer.
Soolm Skrevet 27. juli 2015 #4 Skrevet 27. juli 2015 Det går nok fint. De har masse sånne vekslekontor greier også rundt om. Okei De har vel noe på flyplassen også? Kan se for meg at disse er "tryggere"?
Soolm Skrevet 27. juli 2015 #5 Skrevet 27. juli 2015 De bruker både lire og euro. Mange foretrakk faktisk euro da vi var der nede nå i sommer. Okei Det var godt å høre. Men hvis man da betaler med Euro, får en tilbake i Euro eller lire?
Frk.K Skrevet 27. juli 2015 #6 Skrevet 27. juli 2015 (endret) Okei Det var godt å høre. Men hvis man da betaler med Euro, får en tilbake i Euro eller lire? Euro. Men du får lire om du spør. Edit: de har sikkert en plass på flyplassen der du kan veksle også, dessuten er de ganske greie med å veksle sånn "over alt" uansett Endret 27. juli 2015 av Frk.K
Athena27 Skrevet 27. juli 2015 #7 Skrevet 27. juli 2015 Det finnes små filialer i hele alanya som veksler. Lokalene er gule og merket "change". Jeg kjenner en som jobber i en av disse filialene, og tror de skal være rimelig trygge å veksle i. Du kan bruke både lire og euro i alanya. Noen vil spør deg om du vil ha lire eller euro tilbake. Noen gir kun lire, det varierer alt etter hvilken butikk etc du er i
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå