Gå til innhold

Snus som ikke smaker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke om det ble feil passert, så gjerne flytt. :)

Jeg har lyst til å gå over fra røyk til snus, og jeg vet at det beste er å slutte helt men nå velger jeg å heller gå over på snus. Og jeg leter da etter et merke som ikke smaker så sterkt av snus, det gir meg veldig halsbrann og er kvalmende. Gjerne en snus som ikke renner så mye og med litt mild smak av mint eller slikt.

Noen som har noe tips? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager vil du ødelegge munnen din? Snusbruk fører til sår og blemmer på tunge og tannkjøtt samt at du får mørkebrune tenner.

Hvis du vil slutte å røyke, er det bare å ringe Røyketelefonen eller hva det nå heter. Det er ingen vits i å gå fra asken til ilden og tilbake igjen

http://www.rb.no/nittedal/snus/ble-sjokkert-da-jeg-sa-dette-bildet/s/5-43-21837

https://helsenorge.no/avhengighet-og-rus/royk-og-snus/helseskader-av-snus

Anonymous poster hash: 6668e...b10
  • Liker 1
Skrevet

Catch eucalyptus (vanlig stor, hvit porsjon)

Lab fresh mint

Skruf fresh white slim (mindre hvit porsjon)

Mocca mint (liten hvit porsjon)

Dette er bare noen av de snustypene som smaker minst av snus. Hvit porsjon har en tendens til å renne mindre enn vanlige porsjoner, og mindre porsjonstyper, som feks slim-typene, renner også mindre enn de større porsjonene.

• Liker 2
Skrevet

Catch eucalyptus (vanlig stor, hvit porsjon)

Lab fresh mint

Skruf fresh white slim (mindre hvit porsjon)

Mocca mint (liten hvit porsjon)

Dette er bare noen av de snustypene som smaker minst av snus. Hvit porsjon har en tendens til å renne mindre enn vanlige porsjoner, og mindre porsjonstyper, som feks slim-typene, renner også mindre enn de større porsjonene.

Catch og Lab renner mye, Mokka renner svært lite Og Skruf er en god andreplass.

Skrevet

Takk for svar! Skal prøve den mocca greia 😁

AnonymBruker
Skrevet

Skruf slim er best synes jeg. Den jeg har er frisk mint smak, renner ikke.

Anonymous poster hash: bfb0e...6ab

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du absolutt vil snuse, så råder jeg deg til mocca. Den er lettest å slutte med senere (min påstand). Mocca har små poser, du får en dose nikotin og mint/lakris/annet. De renner ikke så mye, men nok til at de ikke blir glemt.

Skruf påstår jeg videre er vanskeligst å slutte med, pga den renner ikke fort i det hele tatt og er "behagelig i bruk". Den kan fort bli en vane å ha en snus under leppa hele tiden (prøver å slutte på den selv).

Lab og catch er gode om du ønsker snus som ikke er så gode under leppen, etter litt tid renner de. De er nok lure på den måten, at de vil gi deg litt nikotin og så må du få de ut😜 Catch synes jeg svir litt i tillegg under leppa, et pluss om det skjer (fort inn, en liten dose nikotin, fort ut).

Ønsker deg lykke til med røykeslutt, snus er en helt annen uvane så vær forberedt på at snus under leppa i begynnelsen ikke vil erstatte tilfredsstillende din (u)vane med å holde noe selv opp mot munnen.

I dette tilfeller heier jeg på snus, med et mål om at snus blir for en overgangsperiode 😊

Anonymous poster hash: f0c46...a2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...