AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #1 Skrevet 27. juli 2015 Hvor får jeg svar på ting jeg lurer på i forbindelse med diabetes? Jeg har nylig begynt med insulin, men synes oppfølgingen og informasjonen jeg får av legen er dårlig. Som ny insulinbruker er det mange ting jeg lurer på, har prøvd å spørre her inne, men blir stadig henvist til å kontakte fastlegen. Det er slett ikke alt som er medisinsk spørsmål heller, noen ganger lurer jeg på hva andre gjør eller vil utveksle erfaringer. F.eks hvordan andre oppbevarer insulin etter at den er tatt i bruk. Om det er normalt at det kan komme blod der jeg har satt insulin. Andre ganger er det ting jeg gjerne vil forstå bedre, som hvorfor blodsukkeret er høyere om morgenen enn om kvelden. Noen som kan tipse meg om nettsider hvor jeg kan utveksle erfaringer med andre? Og hvor jeg også kan få mer faglig veiledning? Jeg har sett på diabetesforbundets sider, men finner ikke det jeg er ute etter der. (Å bytte lege er under vurdering av flere grunner, men jeg sliter med en del sykdom så det er foreløbig ikke aktuelt.) Anonymous poster hash: 249aa...2c9
Brimi Skrevet 27. juli 2015 #2 Skrevet 27. juli 2015 Har du prøvd å søke på facebook? De har vel noen grupper der for diabetikere :-)
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #4 Skrevet 27. juli 2015 Har du prøvd å søke på facebook? De har vel noen grupper der for diabetikere :-) Er det mulig å være anonym på disse sidene? Unngå at alle jeg har som "venner" ser at jeg har meldt meg inn i en sånn gruppe? Er ikke interessert i å annonsere det for hele verden. Diabetesforbundet Som jeg skrev i HI, jeg har sett på diabetesforbundets sider uten å finne det jeg er ute etter. Kan du hjelpe meg med en direkte link til spørsmål og svar/erfaringsutveksling? Det kan hende det bare er jeg som ikke har klart å finne det. Anonymous poster hash: 249aa...2c9
Macro Skrevet 27. juli 2015 #5 Skrevet 27. juli 2015 Er det mulig å være anonym på disse sidene? Unngå at alle jeg har som "venner" ser at jeg har meldt meg inn i en sånn gruppe? Er ikke interessert i å annonsere det for hele verden. Som jeg skrev i HI, jeg har sett på diabetesforbundets sider uten å finne det jeg er ute etter. Kan du hjelpe meg med en direkte link til spørsmål og svar/erfaringsutveksling? Det kan hende det bare er jeg som ikke har klart å finne det. Anonymous poster hash: 249aa...2c9 Unnskyld, det klarte jeg å gå glipp av. Skal sjekke det ut
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #6 Skrevet 27. juli 2015 Be om bli henvist til diabetessykepleier, de fleste sykehus (i alle fall av litt størrelse) har det. Da kan du få veiledning om bruk og oppbevaring av insulin, regulering ifm ekstra måltid eller sykdom, kostholdstips osv. Syns for øvrig det høres merkelig ut at fastlegen har initiert oppstart av insulin uten at du har vært innlagt på sykehus, i alle fall hvis du er begynt rett på det og ikke har gått veien om tabletter. Bor du på ett lite sted uten egen diabetessykepleier på sykehuset, kan du be om å bli henvist til endokrinolog. Ellers kan du kontakte diabetesforbundet og høre om de har kurs for folk med nyoppdaget diabetes, eller likemannskurs der du kan snakke med en som selv er diabetiker og har erfaring med det. KG er ikke plassen for å be om faglige råd, en del av rådene som blir gitt her er helt på tur. Anonymous poster hash: 5158e...552 3
Brimi Skrevet 27. juli 2015 #7 Skrevet 27. juli 2015 Er det mulig å være anonym på disse sidene? Unngå at alle jeg har som "venner" ser at jeg har meldt meg inn i en sånn gruppe? Er ikke interessert i å annonsere det for hele verden. Som jeg skrev i HI, jeg har sett på diabetesforbundets sider uten å finne det jeg er ute etter. Kan du hjelpe meg med en direkte link til spørsmål og svar/erfaringsutveksling? Det kan hende det bare er jeg som ikke har klart å finne det.Anonymous poster hash: 249aa...2c9 Nja, det vet jeg faktisk ikke. Det skal vel være mulig. Eventuelt kan du lage en bruker som ikke er venn med noen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå