Chiquita Skrevet 5. mars 2006 Forfatter #1441 Del Skrevet 5. mars 2006 Ja det er kaldt. Nå i kveld er det også -17,2. Brr igjen. Ikke har vi noe mer ved inne heller, så mannen må nok ut en tur i kveld også I morgen er det mandag igjen. Æsj. Skulle ønske helga var mye lengre. Det er ganske tungt å være hjemme alene med en på 13 mnd nå for tiden, og jeg må innrømme at jeg går nesten hele dagen og gleder meg til Lillebanan skal sove, og til mannen kommer hjem... Jeg får liksom ikke kost meg så mye som jeg ønsker - blir for sliten, og det blir veldig ofte for vondt. Heldigvis blir Lillebanan bare flinkere og flinkere til å leke seg alene da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2006 #1442 Del Skrevet 6. mars 2006 Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #1443 Del Skrevet 6. mars 2006 Bare hyggelig du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 19. mars 2006 Forfatter #1444 Del Skrevet 19. mars 2006 Stakkar Lillebanan. Han har nå vært syk siden tirsdagskvelden/natt til onsdag. Han har ikke matlyst, og dersom vi mot formodning skulle få ham til å putte noe i munnen så spyr han idet han skal svelge... Så i teorien har han ikke spist noe siden til middag på tirsdag (tok et par skjeer yoghurt til kvelds på tirsdag, og begynte å spy den natta) Han har også hatt diaré i disse dagene. De to siste dagene har det ikke kommet noe særlig den veiden, men det er jo ikke noe rart når det ikke kommer noe inn. Kom litt orange væske bak i bleien i dag, og that's it... Men han drikker litt da. Drakk egentlig veldig bra de første dagene, mens i dag har han bare drukket ca 300ml saft! (og deler av det ble jo spydd opp igjen da han prøvde seg på litt kjekse rundt middagstider i dag) Var hos legevakta i går kveld med ham, og fikk da høre at det nok bare var vanlig omgangssyke... Men jeg klarer ikke å slå meg til ro med det svaret... Ved omgangssyke spyr man vel ikke før man får svelget maten. I allefall har det aldri skjedd meg. Og jeg har aldri hatt (eller hørt om) omgangssyke så lenge før... (Lillebanan hadde jo omganssyke sammen med oss andre i mellom-jula, og da hadde han matlyst, og var ferdig i løpet av et døgn) For problemet er jo ikke at han spyr eller bæsjer. Det er jo egentlig greit det. Problemet er jo at han ikke viser interesse for mat. Og at det har pågått i 5 dager nå. 5 dager uten noe spesielt med næring.... Dere kan jo tenke dere hvor slapp og blek Lillebanan er nå da. Skal ikke mye fantasi til for å tippe at hans hovedhobby er å sove for tiden. Synes synd på stakkaren min jeg. Og jeg lurer på hvor lenge legen mener at dette er normalt. Vi fikk beskjed om å vente til han ble syk for å se det ann nærmere. Vente til han blir syk?? Han ER jo syk!!! Legen mente nemlig at han ville bli forkjølet, fordi han var litt rød i halsen. (en rødhet som jeg tror kommer av at han har spydd) Legen hadde hatt inn mange som har vært forkjølet, og som har begynt å spy i etterkant. Men Lillebanan har jo ikke vært syk i forkant. Derfor trodde legen at han ble det i etterkant? Hvor er logikken da? *sukk* Jeg skal til legen i morgen på svangerskapskontroll, så jeg får høre hva han sier igjen da. Skal få ham til å skrive ut resept på noe næringsoppløsning som han kan få i drikken sin, slik at den lille kroppen får det den trenger av næring og salter i allefall. *dobbeltsukk* Det følger med sine bekymringer å være mamma.... (min Gud så deilig det er resten av tiden) Dette ble lant og usammenhengende, men det er godt å skrive av seg tanker. Nå skal jeg finne senga. Tipper Lillebanan våkner et par ganger i løpet av natta for å få mer saft. Den lille magen må da SKRIKE etter påfyll nå, når han for 6. natt på rad legger seg på "tom mage"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. mars 2006 #1445 Del Skrevet 20. mars 2006 Gor morgen, du vakre kvinne med det vakre navnet (i virkeligheten mener jeg) Håper dagen i dag blir full av solskinn og glade nyheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 20. mars 2006 #1446 Del Skrevet 20. mars 2006 Uf da, stakkars lillebanan Jeg synes ikke du skal gi deg på det hos legen heller. Det er da vel ikke vanlig å kaste opp maten før han får svelgt den heller. Så stå på, mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 20. mars 2006 #1447 Del Skrevet 20. mars 2006 Huff, han har det ikke bra nå, lillebanenen din, og jeg synes heller ikke du skal gi deg. Dette er da ikke normalt. Omgangssyke, da spyr man ja, men man klarer jo å svelge likevel. At man ikke har matlyst er nå så, men man klarer jo å svelge. Mas på legen din ja, lillegutten trenger næring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 23. mars 2006 Forfatter #1448 Del Skrevet 23. mars 2006 Vi endte opp en natt på sykehuset med Lillebanan vi. Dra til legen igjen, etter en tlf til barneavdelingen, med beskjeden om at han måtte utredes ordentlig, og ikke bare beskjeden om å vente.. Så legen henviste oss til barneavdelinga, hvor det ble tatt blodprøver og div. Heldigvis ikke noe galt på noen av prøvene. Men det var nok en sterk mageinfeksjon. OG rødheten i halsen kom av at han hadde spydd. Da greide han heller ikke å svelge - og vi var inne i en ond sirkel. Så 2 dager HELT uten fast mat, før han fikk starte forsiktig med mariekjekse. Og det går bra. 2 dager med mariekjekse, og så har han nå spist en halv brødskive i dag. :hoppe: Så da er han nok snart frisk igjen. Gutten er i allefall helt forrandret. Blid og fornøyd nå. Og mer opplagt, ikke minst. Og det var utrolig godt å få det sjekket ordentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 23. mars 2006 #1449 Del Skrevet 23. mars 2006 Så bra og så godt å høre at lillebanan har det bra nå Der ser du, man skal ikke gi seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 26. mars 2006 Forfatter #1450 Del Skrevet 26. mars 2006 Og når Lillebanan ble frisk, så ble både jeg og mannen dårlig. Jeg gikk uten mat fra mandagsettermiddagen og frem til torsdags ettermiddag, og det samme gjorde mannen. Men nå er vi også friske *juble* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. mars 2006 #1451 Del Skrevet 27. mars 2006 Huff da. Håper dere holder dere friske alle tre nå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå