Gå til innhold

Hvilken prevansjon for å miste mensen helt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er jente på 19 år som lurer på hvilken prevansjon er lurest hvis man vil slippe mensen helt? Skal begynne på folkehøgskole snart så da hadde vært greit å slippe. Vet jo at det er forskjellig fra person til person Ossen man reagerer på prevansjon men hadde vært greit å høre litt erfaringer :)

Anonymous poster hash: d0b27...e3d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, er jente på 19 år som lurer på hvilken prevansjon er lurest hvis man vil slippe mensen helt? Skal begynne på folkehøgskole snart så da hadde vært greit å slippe. Vet jo at det er forskjellig fra person til person Ossen man reagerer på prevansjon men hadde vært greit å høre litt erfaringer :)Anonymous poster hash: d0b27...e3d

PS har aldri gått på prevansjon før <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>

Anonymous poster hash: d0b27...e3d

AnonymBruker
Skrevet

Prevensjon. Snakk med legen din eller helsesøster.

De kan lettere veilede deg.

Anonymous poster hash: 4a27b...fb4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt en prat med lege/helsesøster ja, som den over her skriver :-) For min del er jeg veldig fornøyd med Cerazette, opplevde lite mellomblødninger som mange har og mistet mensen helt etter en stund (6-12 mnd). Opplever dessuten mindre plagsomme bivirkninger som nedstemthet osv enn jeg gjorde på Yasmin/Loette som jeg har brukt tidligere. Eneste er at jeg av og til får "gravidnoia" siden jeg aldri har mensen, men det er jo ikke verre enn å ta en test og få svar.

Anonymous poster hash: c3fc6...4c3
Skrevet

Ved cerazette, minipiller, er det vanlig å miste mensen helt. Noen opplever småblødninger men dette er veldig individuelt. Selv går jeg på denne typen og har helt mistet mensen.

Gjest økonomifrue
Skrevet

Har hørt, men ingen erfaring selv med, at man oftest mister mensturasjonen ved bruk av hormonspiral og p-stav.

Selv bruker jeg p-piller og har ekstremt forutsigbar menstruasjon, og hopper ofte over mensturasjonen!

Skrevet

Går på p ring og hopper over 👍🏼

AnonymBruker
Skrevet

Dere som går på Cezarette og har mistet mensen... Hvor lang tid tok det før dere mistet den helt? :) Er på tredje brettet nå.

Anonymous poster hash: 59f5f...0bb
Skrevet

Dere som går på Cezarette og har mistet mensen... Hvor lang tid tok det før dere mistet den helt? :) Er på tredje brettet nå. Anonymous poster hash: 59f5f...0bb

Min forsvant fra første brett, men det er individuelt og kan gå opp til 6 mnd før det skjer - hvis det skjer.

Gjest favorite3
Skrevet (endret)

.

Endret av favorite3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan skippe mensen med alle p-piller. Hver måned.

Du hopper over sukkerpillene.

Anonymous poster hash: 5aa8c...612
Skrevet

P-sprøyte. Har brukt det i 13 år, får bare småblødninger et par ganger i året

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...