AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #1 Skrevet 26. juli 2015 Av forskjellige helsemessige årsaker så er det best for meg å ikke ha mensen fordi jeg får så høyt sykefravær på jobb, hvilke prevensjonsmidler kan hjelpe på det? Byttet til Cerazette for litt over 2 mnd siden og har fått mensen som normalt på begge de to brettene, nettopp begynt med brett nr 3. Jeg skal selvfølgelig ta det opp med legen, han bare sa at jeg først kunne prøve Cerazette og så noe annet. Men hva er noe annet? Hvor stor sjanse er det for å få mensen med hormonspiral? Vil ikke bruke 1000kr (eller hva det koster?) på noe som kanskje gir meg mensen. Jeg gikk før på p-pillen Yasmin og kunne hoppe over mensen med den, uten å blø. Kanskje det går an å hoppe over mensen og få mensen sjeldent? Når det passer å bli sengeliggende (ikke at det passer noen gang egentlig). Vil ikke legge ut om mine diagnoser fordi de er sjeldne, men det er ikke smerter det er snakk om så smertestillende istedenfor går ikke an å bruke. Å sterilisere meg er ikke et alternativ, iallefall ennå. Anonymous poster hash: acf2d...319
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #2 Skrevet 26. juli 2015 Jeg har samme problem som deg. Intense menssmerter så jeg er sengeliggende. Har ikke endo eller PCO(S). Snakket med gynekolog og kom fram til Microgynon. Har bortfallsblødning 2-4 ganger i året, og prøver å klaffe det i ferier eller langhelger, så jeg ikke er borte fra jobb. Får minimalt med mellomblødninger Anonymous poster hash: 0f7eb...f47
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #3 Skrevet 26. juli 2015 Jeg har samme problem som deg. Intense menssmerter så jeg er sengeliggende. Har ikke endo eller PCO(S). Snakket med gynekolog og kom fram til Microgynon. Har bortfallsblødning 2-4 ganger i året, og prøver å klaffe det i ferier eller langhelger, så jeg ikke er borte fra jobb. Får minimalt med mellomblødningerAnonymous poster hash: 0f7eb...f47 Ser for meg at å ta Yasmin og velge når jeg skal få mensen kan hjelpe. Jeg er sengeliggende i 5-7 dager en gang i mnd og det har vært sånn hver mnd i 8 mnd nå, og til og fra i 4 år.Anonymous poster hash: acf2d...319
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #4 Skrevet 26. juli 2015 Microgynom.Anonymous poster hash: dda3f...82a
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #5 Skrevet 26. juli 2015 Microgynom.Anonymous poster hash: dda3f...82a MicrogynoN Anonymous poster hash: 0f7eb...f47
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #6 Skrevet 26. juli 2015 MicrogynoNAnonymous poster hash: 0f7eb...f47 Men kan vel like godt ta yasmin da? Får ikke mellomblødninger av den, har hoppet over mensen før med den.Anonymous poster hash: acf2d...319
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #7 Skrevet 26. juli 2015 Men kan vel like godt ta yasmin da? Får ikke mellomblødninger av den, har hoppet over mensen før med den.Anonymous poster hash: acf2d...319 Ops så nå at jeg siterte feil person Anonymous poster hash: acf2d...319
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #8 Skrevet 26. juli 2015 Men kan vel like godt ta yasmin da? Får ikke mellomblødninger av den, har hoppet over mensen før med den.Anonymous poster hash: acf2d...319 Yasmin har stor risiko for DVT (blodpropp) og er ikke å anbefale av helsepersonell. Anonymous poster hash: 0f7eb...f47
Djungelvrål Skrevet 26. juli 2015 #9 Skrevet 26. juli 2015 Bruker p-ring. Har mens kanskje 4 ganger i året.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #10 Skrevet 26. juli 2015 Yasmin har stor risiko for DVT (blodpropp) og er ikke å anbefale av helsepersonell.Anonymous poster hash: 0f7eb...f47 Bare den første tiden. Gikk på Yasmin i 10 år uten å få blodpropp. Har heller ikke ingen i slekta som har hatt blodpropp.Anonymous poster hash: acf2d...319 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #11 Skrevet 26. juli 2015 Bruker p-ring. Har mens kanskje 4 ganger i året. Prøvd, fikk kronisk sopp av den, synd fordi jeg likte ringen.Anonymous poster hash: acf2d...319
ablaze Skrevet 26. juli 2015 #12 Skrevet 26. juli 2015 Jeg mener å ha hørt at en mister mensen av p-sprøyte..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå