Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel var babyen deres da hun/han begynte å sitte vendt utover i bæreselen? Og hvilken bæresele hadde dere?

Anonymous poster hash: 89b45...d7f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør unngå å bære utover. Det blir ikke like ergonomisk (ihvertfall ikke i babybjørn) og babyene overeksponeres med inntrykk.

Anonymous poster hash: 01719...632

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Byttet bare til å bære på ryggen da hun ble ett for at hun skulle få mer oversikt og det var lettere å fordele vekten på ryggen.

Anonymous poster hash: 4caa0...183

• Liker 2
Skrevet

Vi har aldri snudd. Jeg bruker både seler, sjal og slynger. Bærer heller på rygg da dette er mindre belastende på mine skuldre og mer ergonomisk for babyen.

• Liker 2
Skrevet

Aldri. Men byttet til ryggbæring rundt ettårsalderen slik at hun fikk mer utsikt samtidig som hun fikk mulighet til å skjerme seg for inntrykk. Bæring utover er ikke bra for hverken kroppen deres eller stimuli.

AnonymBruker
Skrevet

Vi begynte da han var 6 måneder. Men aldri lenge om gangen. Han liker det veldig godt, så vi gjør det i ny og ne. Skal prøve han korte turer på ryggen snart, da er han 8 måneder

Anonymous poster hash: 91597...424

AnonymBruker
Skrevet

Å sitte utover er noe man gjør unntaksvis, ikke en standard etter en viss alder. Noen er helt hysteriske på det der og mener at babyer aldri bør sitte utover, det bli for firkantet synes jeg. Men det bør begrenses av flere grunner:

- Mindre ergonomisk for den voksne, med mye større belastning på skulderene

- Mindre ergonomisk for babyen. Det er ikke mange seler som gir et godt sete når du snur babyen. Ergobaby 360 er vel av de bedre.

- Babyen har ikke mulighet til å skjerme seg for inntrykk og kan bli overstimulert.

Jeg tenker som så at punkt en og tre merker du jo. Og det er ingen krise med noen vonde skuldre eller en sur baby; da vet du litt om hvor grensen går. Min lille har elsket å sitte utovervendt fordi hun er så nysgjerrig, men jeg har begrenset det til mens vi er hjemme (mens jeg lager mat, tørker støv, denslags). Ute hvor det er mye nytt blir hun fort overstimulert og usikker/redd.

Det verste er vel egentlig sittestillingen til babyen, som blir langt fra optimal. Derfor bør de ikke sitte sånn så lenge eller ofte. Og de bør ikke være bittesmå, da er de enda mer sårbare for sånt. Tror vi begynte rundt 6 mnd? Akkurat da de begynner å bli litt for tunge til at det er komfortabelt :P

Anonymous poster hash: b1676...323

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Tenkte bare å ha han der mens jeg gjør litt småtterier hjemme (henger opp klær osv). Eller hvs han vokner når vi er ute å går tur og nekter å ligge mer i vogna. Litt tungt å bære han hjem med på en hånd, mens jeg triller vogna med den andre. Skal sies at han nekter i sitte innovervendt. Har aldri likt det.. 😳

Anonymous poster hash: 89b45...d7f

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken sele har dere da?

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken sele har dere da?

Vi har Ergobaby360.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Ergobaby360.Anonymous poster hash: 91597...424

kan jo evt prøve sjal?

AnonymBruker
Skrevet

På et 8 måneder, 10 kilo tungt barn? Tror jeg hadde knekt sammen

Skrevet

Har snudd fra 6 mnd med eldste som ikke trivdes innover. De to andre har tolerert innover. Hvorfor blir de så mye mer stimulert utover i bæresele enn å sitte utover i vogn? Må jo være nærmest det samme?

AnonymBruker
Skrevet

På et 8 måneder, 10 kilo tungt barn? Tror jeg hadde knekt sammen

Jeg bærer 3 åringen min i sjal på hofta og ryggen.

AnonymBruker
Skrevet

Har snudd fra 6 mnd med eldste som ikke trivdes innover. De to andre har tolerert innover. Hvorfor blir de så mye mer stimulert utover i bæresele enn å sitte utover i vogn? Må jo være nærmest det samme?

De av oss som ikke snur i bæresele snur heller ikke vognen før de blir en del større.

Anonymous poster hash: 4caa0...183

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det anbefales jo også ha vogn mot forelderen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min på 9 måneder får av og til lov å sitte den veien hvis han er veldig våken og aktiv, rett og slett for han godtar da ikke å sitte innover. (Her er det snakk om 10-15 min av ganga).

Har ergobaby 360

Anonymous poster hash: b9920...700

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...