Gå til innhold

Norway Cup åpningsshow


Try2

Anbefalte innlegg

Herregud, mulig å overreagere mer? Omtrent alle nordmenn har hørt den låta da sen spilles omtrent overalt. Og den er veldig populær mellom yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så du ser overhode ikke problemet??

skjønner ikke hva problemet er.. de synger på sangene ,men jeg er ikke sikker på at mange av de er med på hva teksten betyr. Det er jo disse sangene barna liker fra de går på barneskolen og oppover. Hva mener du att de skal synge da? Knutsen og Ludvigsen,Alf Prøysen? Jeg synes heller vi skal nyte at barna har det moro...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg husker ikke akkurat hvor gammel jeg var, men sikkert rundt 9-10 år da sangen "råne - fremmed rase" var populær på skolen. Hvis dere ikke har hørt sangen, så går refrenget slik:
"Det bli dugg på rutan, ligg på gutan
bugg på sætan og sæd på putan,
e du blond berusa med blondetrusa,
treff vi bånn i kusa med ei hånd i musa"

Så og si alle på skolen sang på denne sangen, inkludert meg selv, og grunnen til at den var så populær var ikke på grunn av selve teksten, men heller melodien og rytmen. Det var ikke før jeg ble en god del eldre at jeg faktisk forstod hva sangen faktisk handlet om, for da jeg var yngre var det rett og slett bare selve sangen jeg synes var bra! Selv den dag i dag er det ikke teksten i en sang jeg lytter til, men det er melodien og rytmen som gjør den så bra! Så jeg tror nok ikke at barna bryr seg så hardt om hva sangen faktisk handler om. 



Anonymous poster hash: 0731a...6fd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...