Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som er plaget med det, og har smerter så å si hver dag. Hva slags behandling fungerer, eller er spesiallaget såler/sko eneste som fungerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har hatt mye plager med det. Det eneste jeg har prøvd er trykkbølge, det hjalp meg mye. 

Fikk det tilbake, men det var mest sannsynlig min egen feil, fordi jeg stresset slik at jeg glemte å holde senen myk.

Jeg fikk det pga hælsporer. Hva som hjelper, avhenger sikkert litt hva som er årsaken.

Men, vondt er det :grine:

Skrevet

Jeg har hatt det i flere år, men blitt verre med tiden. Å gå gjør vondt. Verst på morgen, og når jeg tar av meg skoa når jeg kommer hjem fra jobben. Livet gåes i joggeskoa, både på jobb og ute ellers. (har flere par selvsagt). Kunne ikke bruke sommersko/sandaler

hva er trykkbølge, og hvor kan jeg få det? Hvordan holder du senen myk?

AnonymBruker
Skrevet

Injeksjon av kortison kan funke, ellers er trykkbølgebehandling (ultralyd) utbredt. Det viktigste er riktige sko/såler du får av fotekspert. Spør legen din om henvisning, så får du laget egne såler. 

Anonymous poster hash: 965fc...93b
AnonymBruker
Skrevet

Trykkbølgebehandling.

Anonymous poster hash: f1f3c...7f9
AnonymBruker
Skrevet

Injeksjon av kortison kan funke, ellers er trykkbølgebehandling (ultralyd) utbredt. Det viktigste er riktige sko/såler du får av fotekspert. Spør legen din om henvisning, så får du laget egne såler. 

Anonymous poster hash: 965fc...93b

På meg ble det verre av kortison.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det i flere år, men blitt verre med tiden. Å gå gjør vondt. Verst på morgen, og når jeg tar av meg skoa når jeg kommer hjem fra jobben. Livet gåes i joggeskoa, både på jobb og ute ellers. (har flere par selvsagt). Kunne ikke bruke sommersko/sandaler

hva er trykkbølge, og hvor kan jeg få det? Hvordan holder du senen myk?

Hos kiropraktor eller enkelte fysioterapeuter.

Gjest økonomifrue
Skrevet

Teykkbolgebehandling er ofte veldig effektivt. Kiropraktor eller fysioterapeueter gir ofte dette, men langt fra alle. Sjekk litt der du bor om noen utfører denne behandlingen. Hvor bor du?

For å myke opp senen kan du rulle en tennisball eller 1/2 liters brusflaske frem og tilbake et par minutter.

Skrevet

Trykkbølgebehandling får du helst hos fysioterapaut eller kiropraktor ja. Det går ut på at behandler bruker en slaghammer på det aktuelle stedet, slik at "vondtet" blir så trigget at det sprekker av sinne :danse: og dermed dør ut. Finner ikke en bedre forklaring.

For meg hjelper det ikke så mye å rulle noe under foten, for å holde senen myk. Det som hjelper for meg er å tøye bakside legg, og å sprike med tærne. I tillegg til standardøvelsen "krølle håndkle med tærne"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...