Gjest Walden Skrevet 25. juli 2015 #1 Skrevet 25. juli 2015 (endret) WTF Googlet litt for å finne egnet tv-program til toåringen (selv om jeg vet det ikke anbefales å se så mye tv i så ung alder, så tenkte jeg at 10 minutter sammen med meg etter middagen kan være OK..kan forklare og vise osv) Hva finner jeg? Jo, en tråd på babyverden hvor så og si ALLE skriver at de har TV`en stående på døgnet rundt. Hva er galt med folk? Noen skriver at de må ha på bakgrunnsstøy hvis ikke flyr de på veggen. Jøssenavn - noen kunne trengt å gjøre litt Yoga tror jeg, eller en joggetur i skog og mark? Ikke rart unger ender opp med ADHD når foreldrene på så mange nivåer hater barna sine og plager og torturerer dem. Med den forutsetningen for diskusjon videre...hva gjør du?! Ja, foresten - linken Enjoy the trash http://forum.babyverden.no/threads/har-du-barn-under-3-år-lar-du-barnet-se-tv.1570024/ Endret 25. juli 2015 av Walden
Crobern Skrevet 25. juli 2015 #2 Skrevet 25. juli 2015 Her står tv`n lite på. Den bakgrunnsstøyen kan fort irritere meg. 1
Frøken Smilla Skrevet 25. juli 2015 #3 Skrevet 25. juli 2015 Ser ytterst sjelden tv før 2-åringen har lagt seg her. Han får dog se litt barnesanger på YouTube sammen med meg eller pappa'n rett før kveldsmat og legging (mens den andre smører matpakker, rydder etc). Selv ser vi en episode av en serie og/eller litt nyheter om kvelden. Resten av døgnet er tv-en av og vi er ute eller gjør andre ting inne.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #4 Skrevet 25. juli 2015 Ikke rart unger ender opp med ADHD når foreldrene på så mange nivåer hater barna sine og plager og torturerer dem. Du må visst lese deg litt opp på ADHD. Du kan begynne her; http://forskning.no/hjernen-sykdommer/2008/02/hva-er-adhd Anonymous poster hash: f9cff...bc1 8
A4-livet Skrevet 25. juli 2015 #5 Skrevet 25. juli 2015 Har de ikke hørt om radio? Junior på 16 måneder ser på tv når vi skal klippe neglene hans, ellers skrus ikke TVen på før han er i seng. Han får heller ikke leke med mobil og ipad, det kommer nok mer etter hvert.
Chizue Skrevet 25. juli 2015 #6 Skrevet 25. juli 2015 Foreldrene mine har alltid hatt tv'en stående på fra de står opp, til de legger seg.. Men de har ikke radio... Så mine besteforeldre kunne la radioen stå på fra de sto opp til de la seg igjen... Men de så bare på TV om det var ett program de ville se, ellers var tv'en av...De satt kanskje i godstolen sin og leste avisa, eller strikket eller gjorde det de fleste besteforeldre gjør når de er hjemme og hørte på radioen Så jeg skjønner den med bakgrunnstøy, men det å sitte i sofaen hele dagen og glane på tv... DET er ille det 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #7 Skrevet 25. juli 2015 Trodde ikke sånne som deg fikk ha unger Anonymous poster hash: a5937...e7b
Popc0rn Skrevet 25. juli 2015 #8 Skrevet 25. juli 2015 Jeg er vokst opp med at TVen alltid var på, så jeg har blitt litt motsatt der. Jeg har aldri skjønt det med bakgrunnsstøy. BakgrunnsSTØY. Hvorfor vil folk ha det? Jeg har parabolantenne og abonnement, men jeg bruker det veeeldig sjeldent. Kanskje 2 timer i året? Faren min bruker TVen min mer enn meg faktisk. Han må ha bakgrunnsstøy. Det første han gjør når han kommer inn i stua mi er å sette på TVen. Jeg kan gjerne ha musikk på i bakgrunnen (selvvalgte sanger, hater radio), men det ser jeg ikke på som støy. Reklame og prating kan ta seg en bolle. Jeg vil kun høre på god musikk som jeg blir i godt humør av og som gir meg energi, helst sanger jeg kan slik at jeg kan synge til. Men seriøst TS, 10 minutter TV når man er 2 år? Skulle det være et problem? 10 timer, ja da har man et problem.
Gjest Walden Skrevet 25. juli 2015 #9 Skrevet 25. juli 2015 Trodde ikke sånne som deg fikk ha unger Anonymous poster hash: a5937...e7b Tror du misforstod..det er ikke jeg som har på TV´en hele døgnet
Gjest Walden Skrevet 25. juli 2015 #10 Skrevet 25. juli 2015 Jeg er vokst opp med at TVen alltid var på, så jeg har blitt litt motsatt der. Jeg har aldri skjønt det med bakgrunnsstøy. BakgrunnsSTØY. Hvorfor vil folk ha det? Jeg har parabolantenne og abonnement, men jeg bruker det veeeldig sjeldent. Kanskje 2 timer i året? Faren min bruker TVen min mer enn meg faktisk. Han må ha bakgrunnsstøy. Det første han gjør når han kommer inn i stua mi er å sette på TVen. Jeg kan gjerne ha musikk på i bakgrunnen (selvvalgte sanger, hater radio), men det ser jeg ikke på som støy. Reklame og prating kan ta seg en bolle. Jeg vil kun høre på god musikk som jeg blir i godt humør av og som gir meg energi, helst sanger jeg kan slik at jeg kan synge til. Men seriøst TS, 10 minutter TV når man er 2 år? Skulle det være et problem? 10 timer, ja da har man et problem. Neida, det er ikke noe problem - men det anbefales jo ikke med noe tv hos de under 3. Ikke at de tar noen skade av det om man ser litt sammen med dem - men de skjønner antakeligvis ikke så mye.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #11 Skrevet 26. juli 2015 Trodde ikke sånne som deg fikk ha ungerAnonymous poster hash: a5937...e7b Nei, jeg trodde heller ikke sånne som TS fikk lov til å ha unger... Anonymous poster hash: 86d97...ac8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #12 Skrevet 26. juli 2015 Trodde ikke sånne som deg fikk ha unger Anonymous poster hash: a5937...e7b Nei, jeg trodde heller ikke sånne som TS fikk lov til å ha unger... Anonymous poster hash: 86d97...ac8 Er det litt tidlig på søndagen for dere, eller misforstår dere med vilje? Anonymous poster hash: bcf85...231 2
Pinkee Skrevet 26. juli 2015 #13 Skrevet 26. juli 2015 Nå er det snart en mannsalder siden jeg hadde små barn, men ikke sto tv'n på hele tiden da, og ikke gjør den det nå. Unødig støy har jeg aldri forstått med på. Men, har ei venninne med tinnitus, hun liker at det er lyder i bakgrunnen. For da hører hun ikke piping/susing inne i ørene så godt. Men, jeg trodde seriøst at små unger lagde såpass mye lyd at foreldre unngikk unødig lyder. SÅ gammel er jeg 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå