Gå til innhold

Dødsynder


Gjest pace

Anbefalte innlegg

Haha.

"Pride is excessive belief in one's own abilities, that interferes with the individual's recognition of the grace of God. It has been called the sin from which all others arise. Pride is also known as Vanity. - You'll be broken on the wheel. "

"Lust is an inordinate craving for the pleasures of the body. - You'll be smothered in fire and brimstone. Not kisses. "

Morsomt. :hoho: Dette er en av grunnene til at jeg forakter religion. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha.

"Pride is excessive belief in one's own abilities, that interferes with the individual's recognition of the grace of God. It has been called the sin from which all others arise. Pride is also known as Vanity. - You'll be broken on the wheel. "

"Lust is an inordinate craving for the pleasures of the body. - You'll be smothered in fire and brimstone. Not kisses. "

Morsomt. :hoho: Dette er en av grunnene til at jeg forakter religion. :klaske:

De har også fått meg litt til å tenke. Jeg tipper Lust var værre før da man ikke hadde prevensjon. Kanskje værre med Pride før også da man var mere del av en flokk og hadde folk mere innpå seg.

Jeg tror de var ment for spessielle anledninger, enn viss form. Jeg tror hjernen er det opplagt viktigste man har, så når man begjærer over andre ting, så er det synd i en sånn forstand at det er viktigere ting man burde fokusere på.

I bibelisk forstand så var 'Lust' ensberettiget med prioritert begjær for kroppens gleder, og ikke det som er i hue, tanker og følelser. Så kristne kan snakke om at Bægjær for rettferdighet og kjærlighet som en god ting.

Til og med de sexologene( ivertfall de jeg har vært borti), mener at hue er det viktigste middelet du har i sex.

Hva hvis man kan si at når man legger vekt på følelsen man får der Nede under orgasme, under sex, så gjør man noe feil. Da blir man ganske fort lei.

Man burde fokusere mer på feks forspill, alle ting som innebærer enn mer hode-aktiv sex. Det høres kanskje absurd i dag at man skulle legge 'lenker' på sex, men på et sånt basisk plan så tror jeg det har noe for seg.

Jeg føler Stolthet er mere skjørt.. klarer ikke helt å legge fingeren på den. Er det ikke bra da og ha ekstra tro på seg selv? Eller er det kanskje ikke det. At man kommer i ubalanse. At når man er i kontakt med andre så blir alle leggende for mye vekt på deg, når ansvaret eller jobben burde ha blitt bedre fordelt.

Jeg tror ivertfall man ikke bare burde lese dem og så forkaste dem, men prøve å forstå dem i den sosiale konteksten de ble laget i.

Og med ord, så ofte betydde de noe annet da enn det de gjør i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ivertfall man ikke bare burde lese dem og så forkaste dem, men prøve å forstå dem i den sosiale konteksten de ble laget i.

Og med ord, så ofte betydde de noe annet da enn det de gjør i dag.

Kanskje det, men jeg blir bare sur og forbanna jeg når noen forteller meg at jeg skal gjøre noe på en bestemt måte/være slik og sånn, ellers skjer det skumle ting. Får bare lyst til å gjøre det motsatte jeg da. :sjarmor: Glad for at jeg lever nå og ikke da, ellers hadde jeg vel blitt brent på bålet eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt. :hoho: Dette er en av grunnene til at jeg forakter religion. :klaske:

Slikt gjelder jo særlig for de 3 ørkenreligioner da. Ikke nødvendig å forrakte alle religioner. Har vært mange fine religioner før der befolkningen ble tvangskristnet/islamifisert og det har oppstått religioner andre steder som fortsatt har blitt bevart i stor grad.

Disse mener jeg ikke kan sammenlignes med ørkenreligionene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...