Gå til innhold

Brudd og litt større barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil man få noe økonomisk hjelp hvis man har barn på 9 år? Barnefar ønsker 50-50, men han jobber offshore. Mener da han kan ha barna 2 uker sammenhengende når han er på fri. Dette blir vel ikke rett? Uansett jeg som kommer til å ha dem mer. Han skal ikke betale bidrag sier han....Altså hvis han jobber 4 uker på havet, så kan han ha dem 4 uker når han kommer hjem. Dette nekter jeg, for jeg vil se mine barn mer enn det. 1 mnd uten dem er ikke bra! Noen som har opplevd dette? Hva gjør jeg? Ønsker ikke bråk.

Anonymous poster hash: 816ed...e37
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han kan da ikke bare bestemme noe, også forvente at du skal være enig. Og nei, det ikke rett at du skal være 1 mnd uten å se barna. Verken for dem eller for deg, du er jo mamma. Kanskje ta kontakt med et familivernkontor? Og ikke minst, spør hva ungene selv ønsker.

Anonymous poster hash: 876c7...db1
AnonymBruker
Skrevet

Takk. Det er OK med 50-50, annenhver uke. Men det er ikke så lett når han er borte 2-4, eller 4-4. Påstålig når det gjelder bidrag, er det som ligger bak. Vil ikke betale meg noe. Men kan jeg få overgangsstønad hvis vi har 40-60? Minste er 9 år.

Skrevet

Du får ikke overgangsstønad når barna er over 8 år. Tror det er greit med et møte på familievernkontoret, så han kan bli fortalt at 4 uker uten forelderen ikke akkurat er gunstig.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han tjener mer en deg så vil du allikevel ha rett på bidrag selv om dere deler 50/50. Men det er ren idioti av han å to at han kan ha barna 4 uker om gangen. Dette må du ikke gå med på. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med en advokat bare for å ha u bakgrunnen i tilfelle han prøver å rævkjøre deg, han virker som typen til d. Og for all del, ta bidraget gjennom Nav.

Anonymous poster hash: a0693...e45

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Snakk med familievernkontoret. Få hjelp av de til å sette opp en samværsavtale for dere.

Skrevet

Hvorfor kan ikke barna bo 4 uker hos hver? Det vil jeg jo tro er bedre for barna enn å skifte hjem annenhver uke.. barna kan jo komme til deg i helgene de ukene de er hos far?

Tenk litt mer på hva som er best for barna- ikke bare det økonomiske..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil man få noe økonomisk hjelp hvis man har barn på 9 år? Barnefar ønsker 50-50, men han jobber offshore. Mener da han kan ha barna 2 uker sammenhengende når han er på fri. Dette blir vel ikke rett? Uansett jeg som kommer til å ha dem mer. Han skal ikke betale bidrag sier han....Altså hvis han jobber 4 uker på havet, så kan han ha dem 4 uker når han kommer hjem. Dette nekter jeg, for jeg vil se mine barn mer enn det. 1 mnd uten dem er ikke bra! Noen som har opplevd dette? Hva gjør jeg? Ønsker ikke bråk.

Men det er greit at han skal se de mindre?

Anonymous poster hash: 6b62e...170

Skrevet

Vil altså da ha 50/50 pga han ikke bil betale barnebidrag....

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig går det greit, det er faren, det er ikke så farlig med han.... 

:sarkasme:

Anonymous poster hash: af32a...fe4

• Liker 1
Skrevet

Han har valgt den jobben selv om han har barn, han kan faktisk bytte jobb så han kan ha barna annenhver uke i stedet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han har valgt jobben sin selv. Hadde han jobbet "vanlig" og han hadde sovet hjemme hver natt hadde det vært noe annet. Alle skjønner at en mnd borte fra mor eller far ikke er bra for ungene.

Ville latt ungene vært hos far annenhver uke når han var hjemme, så har mor dem de ukene far er på jobb.

Anonymous poster hash: 8627c...a26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Der er vel hans eget valg er det ikke?

Anonymous poster hash: 8627c...a26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han virker veldig opptatt av at han ikke skal betale bidra, du virker veldig opptatt av at han skal det. Synes godt han kan få 50/50 og hvis barna er hos ham i 4 uker, så kan du vel se barna en ettermiddag og kveld i løpet av den tiden. Synes ikke det er riktig at han skal straffes fordi han arbeider offshore, og det er jo naturlig at samværet blir lagt til rette når han er hjemme. Men det skal jo passe for deg også, hvis det er viktige grunner til at det ikke passer for deg, annet enn bidrag og lengre perioder vekk i fra barna som i 4 uker istedet for to. 

Anonymous poster hash: 5a4f5...db9

AnonymBruker
Skrevet

Han kan da ikke bare bestemme noe, også forvente at du skal være enig. Og nei, det ikke rett at du skal være 1 mnd uten å se barna. Verken for dem eller for deg, du er jo mamma. Kanskje ta kontakt med et familivernkontor? Og ikke minst, spør hva ungene selv ønsker. Anonymous poster hash: 876c7...db1

Men han kan være 1 mnd uten barna, for han er bare pappa?

Anonymous poster hash: 9ce19...7e9

• Liker 1
Skrevet

Du får ikke overgangsstønad når barna er over 8 år. Tror det er greit med et møte på familievernkontoret, så han kan bli fortalt at 4 uker uten forelderen ikke akkurat er gunstig.

Fire uker uten den andre forelderen er ikke akkurat gunstig? Når foreldre skiller seg, pappaen er fire uker på havet, og ser ikke barna sine på disse fire ukene...hvordan skal det da være ille at de er fire uker borte fra mor, når far til stadighet er fire uker borte fra dem når han er på jobb offshore...? Han har på sett og vis valgt offshore selv, ja...., men da kan han jo "bare" be om å bytte til at han bare skal jobbe "inne"... 

Familievernkontoret er vel et gunstig hjelpemiddel der i gården ja...

Skrevet

Regner med at barna er vant med at far er borte i flere uker i strekk? Da tenker jeg at det er bedre for dem å være uten far i lengre perioder, enn uten mor. Dem er vel vant til at mor har hovedomsorgen, selv mens foreldrene bodde sammen.

Personlig synes jeg det forslaget om annenhver uke, når far er hjemme, er det beste. I alle fall i starten. Så kan dere evnt endre på det etterhvert som barna venner seg til at foreldrene er skilt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...