AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #1 Skrevet 24. juli 2015 Hvor syk må man være for å få det? Jeg føler ikke at jeg får noe ut av å snakke med psykolog, og jeg føler at jeg ikke orker å ha det sånn her lenger, jeg trenger å føle glede og lykke igjen!! Hvor "lett" skriver leger ut sånne ting?Anonymous poster hash: 9b7d8...65b
skruf Skrevet 24. juli 2015 #2 Skrevet 24. juli 2015 Altså; du kommer ikke til å føle "glede og lykke" igjen av å begynne på antidepressiva. Antidepressiva flater ut på en måte tankegangen din sånn at du ikke blir så nedstemt/føler angst/får panikkreaksjoner. Men tablettene i seg seg selv er ikke en mirakelkur, du må jobbe med deg selv mens du går på de, helst med samtaleterapi med psykologen og med oppfølging fra fastlegen. Det er ikke akkurat en magisk tablett som fikser alt. Du kan ta det opp med fastlegen og psykologen din om du vurderer å prøve det ut.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #3 Skrevet 24. juli 2015 Altså; du kommer ikke til å føle "glede og lykke" igjen av å begynne på antidepressiva. Antidepressiva flater ut på en måte tankegangen din sånn at du ikke blir så nedstemt/føler angst/får panikkreaksjoner. Men tablettene i seg seg selv er ikke en mirakelkur, du må jobbe med deg selv mens du går på de, helst med samtaleterapi med psykologen og med oppfølging fra fastlegen. Det er ikke akkurat en magisk tablett som fikser alt. Du kan ta det opp med fastlegen og psykologen din om du vurderer å prøve det ut. Jeg er veldig klar over at tablettene ikke gjør meg rusa på lykke, men om de er med på å dra meg LITT oppover og endrer tankegangen min LITT, er det bedre enn ingentingAnonymous poster hash: 9b7d8...65b
skruf Skrevet 24. juli 2015 #4 Skrevet 24. juli 2015 Jeg er veldig klar over at tablettene ikke gjør meg rusa på lykke, men om de er med på å dra meg LITT oppover og endrer tankegangen min LITT, er det bedre enn ingentingAnonymous poster hash: 9b7d8...65b Snakk med fastlegen og psykologen din om det. Finner de det berettiget så vil fastlegen skrive ut resept til deg.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #5 Skrevet 24. juli 2015 Snakk med fastlegen og psykologen din om det. Finner de det berettiget så vil fastlegen skrive ut resept til deg. I will.Anonymous poster hash: 9b7d8...65b
sol87 Skrevet 24. juli 2015 #6 Skrevet 24. juli 2015 Hvor syk må man være for å få det? Jeg føler ikke at jeg får noe ut av å snakke med psykolog, og jeg føler at jeg ikke orker å ha det sånn her lenger, jeg trenger å føle glede og lykke igjen!! Hvor "lett" skriver leger ut sånne ting?Anonymous poster hash: 9b7d8...65b Det er ikke vanskelig å få skrevet ut antidepressiva. Det kan være en god løsning når samtaleterapi ennå ikke har hatt den ønskede effekten. Jeg brukte det i kombinasjon med samtaleterapi og ble mer eller mindre frisk. Dette er individuelt, men jeg ville i alle fall spurt fastlegen min om det.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #7 Skrevet 24. juli 2015 Det er ikke vanskelig å få skrevet ut antidepressiva. Det kan være en god løsning når samtaleterapi ennå ikke har hatt den ønskede effekten. Jeg brukte det i kombinasjon med samtaleterapi og ble mer eller mindre frisk. Dette er individuelt, men jeg ville i alle fall spurt fastlegen min om det. Tusen takk for godt svar!Anonymous poster hash: 9b7d8...65b
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #8 Skrevet 25. juli 2015 Jeg fikk det uten å ville det. Scoret på lett depresjon (noe jeg har gjort hele livet fordi jeg er realistisk mener jeg selv). Anonymous poster hash: 99192...c19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå