Gå til innhold

Skipper dere mensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har prøvd litt forskjellige merker p piller nå, men får ikke til å hoppe over den pillefrie uken uten å få blødning uansett.

Kroppen forbereder seg jo på at den skal ha menstruasjon, da kan jeg kjenne at livmortappen sitter ganske langt ned, har dette noe å si for å hoppe over mensen? Dette kan jeg jo merke noen dager før jeg er ferdig med brettet.. Er det da vanskelig å skippe den? (Siden kroppen allerede forbereder seg?)

Og, noen som vet om det er vondt å ha sex når den er langt nede?

Anonymous poster hash: 2cc60...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken merker har du prøvd? Noen inneholder en smule mindre mengder hormoner som f.eks Loette.

Ved bruk av mini-pillen Cerazette er det mange som mister mensen helt (noe du skal da)

 

Ved bruk av p-piller har du ikke eggløsning, da "forbereder" ikke livmor seg for å kvitte seg med ett egg som ikke kommer, men det kan bygge seg opp tykkere slimhinner i stedet som blir en mellomblødning.

 

Snakk med legen din om p-piller, og hør hva h*n mener du skal prøve. Kanskje andre typer prevensjon er mer gunstig? Som f.eks p-plaster, p-ring eller p-sprøyte



Anonymous poster hash: 7ed41...535
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker microgynon, kroppen forbreder seg og enkelte ganger kan jeg oppleve en veldig liten mellomblødning. Merk veldig liten. 

 

Jeg har fått beskjed av legen om å hoppe over fordi jeg får store smerter/kramper ved mensen. Også fått beskjed om å ta to piller dersom jeg skulle få en mellomblødning. 

 

Hvilke merker har du prøvd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd flere merker og kan ikke hoppe over mensen. Jeg får blødning og smerter uansett. Så jeg har gitt opp.

 

 



Anonymous poster hash: 83fb6...bfd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på cerazette og har helt mistet mensen. Gikk tidligere på mikrogynon og da brukte jeg å ta ca fire brett om gangen (hoppet altså over 4 mensen), før jeg begynte å blø uansett og tok pillefri uke. Hør med legen din, kanskje er det et annen pillemerke som funker bedre på deg enn de du har prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått på Loette før og bruker oralcon/microgynon nå. Kan ikke utsette mensen for lenge med noen av dem før jeg får mellomblødninger. Går som regel ca fem-seks uker før jeg må ta en pillefri uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...