Gå til innhold

hva er kunst for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et bilde av en amatør. Abstrakt. Kjøpte en flott ramme selv.

Fikk så flotte kommentarer for bildet. Kunstneren er ikke kjent,men lager flotte bilder.

Mange av beundrere er liksom eksperter,og tror de en dag de blir rike av bilder kjøpt på galleri.

Når jeg sa det var en amatør,falt intr.

Anonymous poster hash: 5ebb5...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunstbransjen er full av smoke and mirrors. Van Gogh var også en amatør hele livet, men så ble plutselig forståsegpåerne enige om at dophodebilder var tingen.



Anonymous poster hash: b2d97...377
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunst er noe jeg liker, enten det er kjent eller ukjent maler. Nå har jeg ikke kunst, men om jeg skal kjøpe vil jeg kjøpe av amatør.

Anonymous poster hash: 9ead1...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Kunst kan være så utrolig mye for min del. Det blir nesten vanskelig å si hva som ikke kan være kunst, fordi det kommer an på settingen det er i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunst er en personlig opplevelse for meg. Når det gjelder van gogh så hadde han temporal epilepsi og når det gjelder kunstkritikere etc så er det ekstremt med keiserens nye klær. Heldigvis er kunstfeltet bredt.



Anonymous poster hash: fb279...3ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en herlig blanding av proffe og rene amatører som maler som hobby.

Kunst er, for meg, noe som gir meg noe. F.eks. et bilde som skaper assossiasjoner og som jeg stadig finner nye detaljer i og innfallsvikler til.

 

Vær storfornøyd med bildet du kjøpte. Det gir deg noe, og det er det viktige,  - ikke hva andre skulle mene.

 

For lenge siden kjøpte jeg et bilde av en da ukjent kunstner ved navn Kjell Nupen. Kjøpte det i Stavern, på et lite og gult galleri.

Et barn som ikke var vant til abstakt kunst kommenterte til min daværende samboer: "Onkel, er det du som har lagd det?" 

Smaken er heldigvis litt forskjellig, så det som gir deg noe trenger ikke gi dine venner det samme :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunst er et uttrykk som noen har utviklet.

 

Om det er bra eller ikke er opp til den enkelte og markedet.



Anonymous poster hash: bf5ce...337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

85 tommers tv på elkjøp er kunst i mine øyner! 



Anonymous poster hash: 6b005...176
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunst er for meg noe som gir meg noe. Eller som får meg til å tenke/drømme. Eller noe gir meg positive tanker, eller en følelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Dette er ikke kunst for min del, det gir meg absolutt ingenting. 

https://www.google.no/search?q=barnett+newman+paintings&rlz=2C1SAVS_enNO0538NO0538&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjvu5O2l47MAhVE_iwKHfmBC9QQ_AUIBygB&biw=1536&bih=756

Mens dette er kunst på høyt nivå! Her snakker man om et ordentlig talent, man kan ikke sammenligne disse maleriene med de ovenfor. Men det er min mening, sikkert ikke alle som er enig med meg.

https://www.google.no/search?q=sandro+botticelli+paintings&rlz=2C1SAVS_enNO0538NO0538&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjPsrDyl47MAhVDECwKHc6dACEQ_AUIBygB&biw=1536&bih=756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...