Gå til innhold

Arrfjerning etter selvskading?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slet en periode mye psykisk og drev med selvskading, altså kuttet meg på armene. Noen kutt var dype og har nå veldig synlige lilla arr, ca et halvt år etterpå. Vet noen om noen måter å fjerne dem på? Kan gjerne gjøre det privat, og om det koster litt går det greit. Vil bare ha dem bort.. Er 16år om alder har noe å si

Anonymous poster hash: ae394...020

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vil bleke med årene, men jeg vet ikke om det finnes noen måte å fjerne det (kirugrisk) på. Det finnes kremer du kan prøve ut, tror jeg, men jeg har aldri prøvd å få mine vekk.

Eventuelt kan du dekke over med tatoveringer når du blir eldre, det har flere jeg kjenner gjort.

AnonymBruker
Skrevet

Er arrene fortsatt rosa så KAN arrkremer fungere, men langt fra garantert.

Skal du behandle arr må det skje med èn gang arrene er dannet.

Uansett vil arrene blekne mer og mer etter hvert som årene går

Anonymous poster hash: cb948...9df
AnonymBruker
Skrevet

Slet en periode mye psykisk og drev med selvskading, altså kuttet meg på armene. Noen kutt var dype og har nå veldig synlige lilla arr, ca et halvt år etterpå. Vet noen om noen måter å fjerne dem på? Kan gjerne gjøre det privat, og om det koster litt går det greit. Vil bare ha dem bort.. Er 16år om alder har noe å siAnonymous poster hash: ae394...020 [/

i]

Arr etter selvskading går aldri an å fjerne, de vil være der resten av livet ditt.

Fjerner du ett arr, kirurgisk, så kommer nye arr etter kirurgens arbeider.

Anonymous poster hash: 2ee13...4aa

• Liker 3
Skrevet

Har ei venninne som fjernet sine med laser, så det går. Vet ikke om de forsvinner helt men til nå har de minsket VELDIG! Hun er ikke ferdig med behandling enda, men ser lovende ut.

AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som fjernet sine med laser, så det går. Vet ikke om de forsvinner helt men til nå har de minsket VELDIG! Hun er ikke ferdig med behandling enda, men ser lovende ut.

Vet du hvor hun har gjort dette?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

6 måneder er ingen ting.Jeg drev også med selvskading,og en del av arrene var lilla i lang tid i ettertid,men etterhvert som årene gikk ble de bleket.

Anonymous poster hash: 5aae2...8eb
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

6 måneder er ingen ting.Jeg drev også med selvskading,og en del av arrene var lilla i lang tid i ettertid,men etterhvert som årene gikk ble de bleket. Anonymous poster hash: 5aae2...8eb

Jeg vet at de kommer til å blekne med tiden, men jeg vil gjerne ha dem bort så fort som mulig.. Og jeg har hørt at det går an å fjerne dem på diverse måter, og da vil jeg gjerne prøve det. Men jeg tar også tiden til hjelp:)

Skrevet

Vet du hvor hun har gjort dette?

Ts

Nei, ikke nøyaktig hvor men det var i Oslo:)

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Slet en periode mye psykisk og drev med selvskading, altså kuttet meg på armene. Noen kutt var dype og har nå veldig synlige lilla arr, ca et halvt år etterpå. Vet noen om noen måter å fjerne dem på? Kan gjerne gjøre det privat, og om det koster litt går det greit. Vil bare ha dem bort.. Er 16år om alder har noe å si

Hei! :)

Jeg ser du skriver at du gjerne vil fjerne de så fort som mulig, og det er fullt forståelig. Jeg har dessverre ingen råd eller tips for det, men jeg kan fortelle deg at med tålmodighet kommer de til å blekne med årene. Jeg har selv slitt med samme problem, og "bodde" mange år i langermet genser. Nå, etter år som skadefri, vises så og si kun små forhøyninger i huden enkelte steder.

Håper du finner en løsning, om ikke - så er tiden et godt alternativ! :)

Endret av RottingCactie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...