Gå til innhold

Alenemor. Få barn med eksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja det har jeg også tenkt på, det frister ikke helt å ha et seksuelt forhold med han. Man vet jo heller ikke om det klaffer med engang eller om det tar ett år + .

Ingen av oss går på NAV. Da hadde vi nok ikke vurdert dette.

Anonymous poster hash: 6067d...e09

Du får kanskje noe ekstra i barnetrygd el.l siden du er alene?

Anonymous poster hash: a44d9...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er en god ide! På den måten gir du barnet ditt et søsken. Alternativet er at barnet ditt får ingen søsken, eller halvsøsken. Ikke egentlig noe feil med halvsøsken, men du slipper potensielt å måtte forholde deg til to fedre og to samværsordninger.

Anonymous poster hash: 4e516...1eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt vil bli alenemor til flere barn, er det nok bare en fordel at ungene har samme far. Men det beste hadde jo vært om ungene fikk vokse opp i en familie med både mor og far. Jeg synes det er veldig egoistisk å planlegge å bli alenemor. 



Anonymous poster hash: 582fe...74c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette forslaget er så kvitt søppel som man kan få det, ingen med vettet i behold får barn med en fyr de allerede har funnet ut av at de ikke kan leve med. Nei TS, du får heller kjøle ned babysjukheten din til du finner kjærligheten (igjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis du absolutt vil bli alenemor til flere barn, er det nok bare en fordel at ungene har samme far. Men det beste hadde jo vært om ungene fikk vokse opp i en familie med både mor og far. Jeg synes det er veldig egoistisk å planlegge å bli alenemor. 

Anonymous poster hash: 582fe...74c

 

Hvorfor er det så negativt å være alenemor? Noen ganger virker det som om vi er på begynnelsen av 1900 tallet, og ikke 2015.

Anonymous poster hash: 143a6...a12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har et vennepar for fikk en unge, og gjorde det slutt. Og de bodde to i forskjellige byer. Men han reise annenhver helg opp for å besøk sønnen sin, de hadde gjort det slutt rett før sønnen kom. Og plutselig var hun gravid igjen. No er de blitt tobarnsforeldre, men er ikkje sammen. Han er flyttet til samme by for å ha mer kontakt med begge ungene, og de to hver for seg den dag i dag. 



Anonymous poster hash: 889c2...851
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker en tråd her på KG for leeeeenge siden, hvor en dame lurte på akkurat det samme som deg, TS. Slik hun presenterte det virket det som et godt alternativ.

Så lenge dere begge forstår at det kun er barnelaging og sammarbeid rundt barn(a), og ikke tror at dette er starten på et forhold eller noe. Altså god kommunikasjon, godt sammarbeid og klare rammer.

For meg virker det som en god idé, og så lenge alt er på plass et bedre alternativ enn "mine dine våre".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du bare to barn? Hva om du ønsker et tredje om 3-4 år? I teorien høres det bra ut, men det er mye som må tenkes grundig gjennom, det gjelder dere begge.

Anonymous poster hash: 417d3...918

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker flott. Hvorfor er det så ille at TS ønsker at barnet skal få et helsøsken? Det må da være bedre å være to søsken som skal på samvær, som treffer foreldres nye kjærester, som må forholde seg til stesøsken og halvsøsken. Da har de alltid hverandre.

Anonymous poster hash: 91564...f52

Hun skal ha nyttesex helt uten lyst med eksen bare for å lage et barn. Og du ser ikke hva som er galt i det? Om de har tenkt at han donerer sæd og det blir kunstig implantert i henne på en klinikk så er det ikkeså galt men.. Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal ha nyttesex helt uten lyst med eksen bare for å lage et barn. Og du ser ikke hva som er galt i det? Om de har tenkt at han donerer sæd og det blir kunstig implantert i henne på en klinikk så er det ikkeså galt men..

 

Men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leste jeg.....alenemor....få barn med eksem.

Anonymous poster hash: 5c0a7...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Hvis dere begge er enige om saken og allerede samarbeider godt om barnet dere har, så ser jeg ikke problemet. :)

 

Hadde eksen min vært brukandes så hadde jeg kanskje vurdert det samme på et senere tidspunkt. :P

Hvis alternativet er "ingen søsken til barnet" eller "ny mann og halvsøsken til barnet" (?) så ville jeg helt klart ha valgt å gjøre det du legger frem her.

 

Selv ville jeg ha valgt at barnet forble enebarn fremfor å få barn med en ny mann! Synes barna skal ha samme far. Idealet altså, ikke nødvendigvis alltid lett å få det til dersom det har blitt brudd.

 

Jeg synes i grunnen at du og dere bør gå for målet og drømmen deres - og ikke ta noe hensyn til hva andre måtte mene om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er noe dere begge ønsker, så er det egentlig ingen andres sak enn deres egen.. Synes ikke idèen er så dum, egentlig, dersom dere begge er single og samarbeider godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvorfor er det så negativt å være alenemor? Noen ganger virker det som om vi er på begynnelsen av 1900 tallet, og ikke 2015.

Anonymous poster hash: 143a6...a12

 

En i kongefamilien var jo alenemor...

Anonymous poster hash: dfeb5...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg om hva andre mener. Og jeg kunne fint gått for et slikt alternativ selv. Ser virkelig ikke hva som skal være verre med dette enn de som har flere barn med flere ulike personer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men....

Er ikke nødvendigvis blod som skaper familie. Stesøsken kan bli like nære som andre søsken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde ikke brydd meg om hva andre mener. Og jeg kunne fint gått for et slikt alternativ selv. Ser virkelig ikke hva som skal være verre med dette enn de som har flere barn med flere ulike personer?

Det som er ille er at du bare skal ha nyttesex og ikke av lyst. Sex skal være av lyst uansett. Ikke noe man bare må hjøre for å lage barn. Da blir dex like trivielt for deg som for en hore som kun gjør det pga penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er ille er at du bare skal ha nyttesex og ikke av lyst. Sex skal være av lyst uansett. Ikke noe man bare må hjøre for å lage barn. Da blir dex like trivielt for deg som for en hore som kun gjør det pga penger

Det er da mange som har "pliktsex" når de aktivt prøver å få barn, fordi tidspunktet stemmer med eggløsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da mange som har "pliktsex" når de aktivt prøver å få barn, fordi tidspunktet stemmer med eggløsning.

Ja men de elsker hverandre og nyter det samtidig. Ligger litt mer romantikk i å prøve å lage barn med en man elsker og nyter sex med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken selv- men d hadde jeg måttet få det i en kopp 😂😂

Her er avstanden det som gjør det uaktuelt

Men om dere bor i nærheten av hverandre og samarbeider bra så kjør på!!

Anonymous poster hash: 72311...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...