Gå til innhold

Hvordan arter DIN angst seg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har perioder med angst, men etter mange år hos psykiater er jeg mye bedre. Nå har jeg noen "episoder" som jeg vil tro er angst, siden de dukker opp før jeg skal noe jeg ikke er komfortabel med (jobbe med nye mennesker ol. ting som er nytt for meg. Er vanemenneske så er ikke glad i nye ting/forandringer).

Det utarter seg altså slik:

Jeg blir urolig, vimser mye rundt og klarer ikke sitte stille. Får en rar følelse av å være litt ute av kroppen min, på en måte. Kan stå og vaske opp og plutselig komme på at jeg ikke husker hvordan jeg startet med det eller hva jeg gjorde før det. Skikkelig ut-av-meg-sjæl-opplevelse. Kroppen går på autopilot men hodet følger liksom ikke med. 

Det er som om inntrykk ikke når helt inn.... Jeg blir så fjern.

Nå lurer jeg bare på om andre opplever sin angst på samme måte, eller om dette kanskje ikke er angst......

Noen innspill?

Anonymous poster hash: 1b7f7...07f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får angstanfall når det skjer forandringer i livet mitt, store som små, kortvarige eller varige

Noen ganger blir jeg kvalm, mister matlysten, føler meg uggen og ekstremt usikker. Kaster ofte opp

Andre ganger så kaldsvetter jeg, kaster opp, skjelver, kan bli liggende på baderomsgulvet i 2 timer, det hele ender ofte med skikkelig forstoppelse også

Anonymous poster hash: da3b4...ab6

Gjest The damned
Skrevet

I perioder hvor jeg har mye angst,så merker jeg det hele tiden.

Spenner meg veldig mye,får noen rare rykninger i halsen/hodet,har mye ekstraslag på hjertet,har problemer med å svelge og det er veldig slitsomt.

Når jeg er i situasjoner jeg sliter ekstra mye med så blir det litt annerledes. Da blir det mer intenst og ikke bare de små irriterende tingene.

Da får jeg en slags panikkfølelse,hjertet dundrer,jeg svetter,blir veldig stiv,stotrer og stammer og kan glemme hva jeg skal si.

Men jeg sitter alltid i ro og ser kanskje tilsynelatende rolig ut utenpå.

Nå har jeg gått i terapi og jobber mye med angsten,så nå har jeg ikke noe særlig av den konstante typen,og det er så utrolig deilig for det tappet meg helt for krefter :)

AnonymBruker
Skrevet

Kvalme, svimmelhet og skjelvenhet. Kan svette mye i visse situasjoner. Hjertebank innimellom, men mest kvalme og kjelvenhet hos meg. Føles som jeg skal dø.

Anonymous poster hash: 6130d...640

AnonymBruker
Skrevet

Spenner kroppen mye ubevisst, unngår de tingene jeg har angst for. Når jeg må gjøre ting jeg har angst for opplever jeg et stort ubehag, pusten blir ujevn og overfladisk. Det stikker på ryggen, skuldre, nakke og hode og armene kan bli helt nummen. Adrenalinet pumper rundt i kroppen og hjertet dunker. Hører ikke ting rundt meg, hører bare de tankene jeg tenker så kan sikkert virke veldig fjern eller ukonsentrert. Er ikke så ofte jeg får panikk fordi jeg er flink til å fokusere på pust og kjemper meg gjennom. Eller så flykter jeg fra situasjonen.

Anonymous poster hash: ebd71...253

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...