Gå til innhold

Smerte i biceps

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trente biceps i går, har ekstremt vondt i høyre biceps i dag - ikke støl vondt men vondt vondt. Er ikke rødt, men gjør veldig vondt når jeg strekker ut armen / rører på den. Ikke hovent som jeg ser heller.. Noen ideer om hva det kan være og evt hva som kan lindre ?

Anonymous poster hash: 176ec...40c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du trent mye biceps før?

AnonymBruker
Skrevet

En stund siden sist. Så kan nok være det. Føles ikke som vanlig stølhet bare, har jo vært støl hundrevis av ganger før så vet hvordan det kjennes. Men kan være at jeg ikke har trent biceps mye. Føler bare det er strekt noe der inne, men ser ikke noe veldig hevelse..

TS

Skrevet

Har vært igjennom det samme selv, etter en stund vekk fra gymmen. Du har nok fått en liten overbelastning, og dette er ganske normalt. Smerten sitter i albueområdet, ikke sant (på innersiden av leddet)?

Er ikke så mye å få gjort med det, annet enn å få i deg godt med væske og elektrolytter. Men en skal også være litt obs på det, da slike skader kan føre til noe som heter rabdomyolyse. Så konferer evt. med lege hvis det varer veldig lenge og du føler deg værre mtp. allmenntilstand.

AnonymBruker
Skrevet

Har vært igjennom det samme selv, etter en stund vekk fra gymmen. Du har nok fått en liten overbelastning, og dette er ganske normalt. Smerten sitter i albueområdet, ikke sant (på innersiden av leddet)?

Er ikke så mye å få gjort med det, annet enn å få i deg godt med væske og elektrolytter. Men en skal også være litt obs på det, da slike skader kan føre til noe som heter rabdomyolyse. Så konferer evt. med lege hvis det varer veldig lenge og du føler deg værre mtp. allmenntilstand.

Nja, ligger litt over. Ligger faktisk akkuratt på biceps, men har hatt det der du beskriver før. 

Tusen takk for svar, skal ta det med ro og drikke masse vann og satse på at det går over :)

TS

Skrevet (endret)

Ikke no problem, er forbanna ubehagelig i hvertfall! Ser ut som en T-rex hvertfall når jeg har det.

Jeg har ofte opplevd det i feste til biceps (etter mye isolert biceps trening og fravær fra gymmen), men hvis du merker det i selve muskelen lenger opp er det nok værre en det jeg har opplevd. Som sagt, er normalt, men følg med kun i tilfelle.

God bedring!

Edit: skrivefeil

Endret av Jarlson

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...