Gå til innhold

Skjule ugress i stor terassekasse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen forslag? Er så lei av å luke ugress. Jeg har bark i kassen, men det er ikke nok. Prøvde å legge en svart duk under, men barken blåster av. Nå vurderer jeg å skaffe meg dekorsteiner. Noen som har dette og er fornøyd? Hvordan kan jeg skjule ugresset? Kanskje med lyngplanter?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg duk og ha dekorstein over. Da blir det garantert mye mindre luking.

Du kan også plante bunndekkere. De legger seg ut over og gir mindre rom for ugresset å vokse på.

Anonymous poster hash: 17465...05e

AnonymBruker
Skrevet

Ugress kan ikke skjules, det må lukes, eller gis minimale muligheter for å vokse.

Tett duk på nylig luket bed er beste løsningen.

Anonymous poster hash: 8e9bb...c11

Skrevet

Bytter du ikke jord hvert år? Er det et slikt "Trau" som er bygd inn i rekkverket? Eller noe sånt?

http://oppslagsverket.dsb.no/static/Historisk_arkiv/Plan_bygg//img/1603.jpg

Du kan prøve Murtorskemunn og Krypfredløs. Disse er aggressive og kan ta over en hel kasse. Men så er de pene og lettstelte. Jeg er veldig fornøyd med disse. Alle advarte meg mot de og sa det var ugress. Vel hva så, sa jeg. Bedre enn skvallerkål og brennesle. Siden du har kasse, så sprer de seg ikke. De har små røtter og den er lett å rive opp. Murtorskemunn frør seg, det er lett å ta blomster som har falt av og stkke ned i jorda. Krypfredløs danner røtter for hver 3 cm. Riv en stengel i biter og plant de med bare 1-2 blad over jorda. Så hjelper du de å danne tepper.

Fenrikshjerte er 30 cm høy og må ikke forveksles med Løytnantshjerte. Fenrikshjerte er mye lavere og blomstrer veldig lenge, i motsetning til Løytnantshjerte som blomstrer kortere tid.

Uansett må det lukes til de har vokst sammen og dekker all jorden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...