Gå til innhold

Har så dårlig samvittighet...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er alenemor til ei på 4 år. Denne uka, og forrige uke har hun hatt ferie fra barnehagen. Hun skal også ha ferie neste uke, før det er full rulle igjen.

Før både hun og jeg gikk ut i ferie hadde jeg så mye planer om alt vi skulle gjøre sammen, skape mange sommerminner. Og nå sitter jeg her halvveis ut i andre uka og føler vi ikke har fått gjennomført halvparten, og at tiden bare flyr!

Planen var hjemmeferie i år, med utflukter her og der ettersom vi var på to store utenlandsreiser ifjor og vi skal avgårde igjen i høstferien. Vi bor i nærheten av en fornøyelsespark og har derfor årskort der - så vi har mulighet til å bruke det mye. Jeg hadde planlagt dagsturer dit, badeland (ute), sabeltannshow, små skogturer, overnatte ute, strandturer osv. Første ferieuka ble punktert da jeg fikk en absess i kjeden som måtte behandles med sterk antibiotikakur slik at den sprakk. Det var veldig vondt, så det ble mye hjemmedager. Prøvde allikevel å gjøre koselige ting som bake, kose oss på verandaen med stort plaskebasseng, lagd smykker og vært en tur på stranda, sett film og kost oss inne på de dårlige vær dagene. Hun har også lekt masse med ei venninne som bor i nabohuset, de springer frem og tilbake til hverandre. Denne uka har det ikke vært kjempe vær, så det har blitt en del innetid, playdates, en tur i fornøyelsesparken og vi planlegger stranda i morgen.

Jeg trener en del for å holde energinivået mitt oppe og for helsens skyld, så hun har vært med på barnepassen på treningssenteret et par ganger denne uken etter frokost og kost seg der en times tid med andre barn før vi har reist hjem og kost oss sammen resten av dagen. Til uken skal hun være med tanten min og familien noen dager på hytta. Og så er det jo august og alt starter igjen. Føler ferien har blitt veldig punktert og at vi ikke har fått skapt noe særlig med gode sommerminner sammen. Sitter her i kveld med utrolig dårlig samvittighet. Flere som føler det sånn?

Anonymous poster hash: 87ca0...25b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun er 4 år og har fått være masse med deg. Jeg tror hun har hatt en topp ferie! !

Anonymous poster hash: c8609...2a0

• Liker 14
Gjest Lalalala59
Skrevet

Den beste ferien barn kan få er fri fra hverdagens mas og stress, og bare få være med sine nærmeste. Tror hun er veldig fornøyd, jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke helt hva hun skulle være skuffet over jeg? Tror det heller er du som er skuffet (over at ting ikke gikk som du ønsket for begges skyld). Du har ganske høye forventninger til deg selv også.. (virker det som) 

Det med den absessen kunne du jo ikke noe for og det høres ut som om du gjorde det beste ut av det.

Anonymous poster hash: a95f4...e3b
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ble du sykemeldt uka med absess? Den kan du vel i så fall få igjen.

Ellers høres det jo ut som at hun har hatt det topp. Det er mange helger igjen i august hvor dere kan få gjort noen av planene deres da om du enda skulle kjenne at ferien ble amputert

Anonymous poster hash: 65142...13f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke helt hva hun skulle være skuffet over jeg? Tror det heller er du som er skuffet (over at ting ikke gikk som du ønsket for begges skyld). Du har ganske høye forventninger til deg selv også.. (virker det som) 

Det med den absessen kunne du jo ikke noe for og det høres ut som om du gjorde det beste ut av det.

Anonymous poster hash: a95f4...e3b

Omtent samtlige jeg kjenner har mast om at jeg må legge opp ferien slik at vi ikke bare blir "hjemme" osv. Men hva er galt me å være hjemme når jeg ønsker å ha en rolig ferie. Forrige uke med absessen ble veldig punktert, hadde mye vondt, og jeg ble liggende mye på sofa/solsenga, orka ikke være med å leke noe særlig osv. Ser hun kjeder seg innimellom. Hun er veldig aktiv, så jeg prøver jo å få aktivisert henne litt igjennom dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Ellers høres det jo ut som at hun har hatt det topp. Det er mange helger igjen i august hvor dere kan få gjort noen av planene deres da om du enda skulle kjenne at ferien ble amputert

Nei jeg ble ikke sykmeldt ettersom jeg jobber som selvstendig næringsdrivende. Kan ikke sykmelde meg selv..

AnonymBruker
Skrevet

Det er sant, også har vi jo høstferien.

• Liker 2
Skrevet

Du høres ut som en god mor. Jeg tipper barnet ditt er veldig fornøyd med ferien så langt så dedikert som du er!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som en god mor. Jeg tipper barnet ditt er veldig fornøyd med ferien så langt så dedikert som du er!

Takk skal du ha :) Prøver så godt jeg kan:) Fikk det måndtlige i dag også, så det spiller nok litt inn. Fikk følelsen av at jeg var en dårlig mor som ikke hadde innholdsrike dager fra a til å hver eneste dag i ferien.

Skrevet

mamamtiden er den beste ferien barnet kan få:) Ikke ha dårlig samvittighet:) 

• Liker 1
Skrevet

Tror hun har hatt en fantastisk ferie jeg. Det skal mindre til å glede barn enn vi voksne ofte tror, det viktigste er ofte at man bare gjør noe sammen og er til stede i øyeblikket.

Hos oss ble det heller ingen "fantstisk" ferie i år. Det ble to uker hos familien min, og nå en uke hjemme. Hos familien ble det litt gårdsbesøk, stranda, turer i skogen og på lekeplassen, og bare masse familiehygge. Ikke noe jeg syns er superspennende, men hun koste seg veldig. Denne uken regner det og alle andre med barn vi kjenner er bortreist, så det går i små prosjekter inne og ute. Litt baking, tegning, perling, modellerkitt, biblioteket, cafébesøk, lekeland og leking ute når været tillater det.

Jeg har som tradisjon å alltid spørre henne ved dagens slutt hva som har vært best med dagen, og i går svarte hun "å vaske badet med mamma". Små gleder altså. 😁 Nå er hun 2,5 da, så hun er vel i rette alderen for at slike ting er morsomme, men poenget er at det skal lite til for å glede de små. Fra å ha en hverdag der de tilbringer mange timer daglig i barnehage, til å ha tre uker i strekk med bare mamma og/eller pappa er for de fleste nok i seg selv. Med forbehold om at foreldrene faktisk er der i øyeblikket, og gir av seg selv, noe det høres ut som at du gjør.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror datteren din har kost seg masse :)

Dessuten har barn bare godt av å lære at ting man gleder seg til kan bli spolert pga sykdom. Sånn er livet, og man kan like gjerne lære det først som sist. :) Ikke ha dårlig samvittighet

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjeden???? Altså......kjeden?? Vær så snill: det heter skjeden. 

Anonymous poster hash: 45c3f...c3f
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du måtte ødelegge tråden med noe vi andre klarte å forstå helt fint? Fantastisk. ...

Anonymous poster hash: c8609...2a0

• Liker 2
Skrevet

Mente hun ikke kjeven da?

Skrevet

Jeg håper det var skrivefeil, siden hun har født barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Har lest om setefødsel, men aldri kjedefødsel ;)

• Liker 2
Skrevet

På min iPhone korrigeres "kjeve" til "kjede", så jeg gjetter på at det var det hun mente. Og uavhengig av det er jeg rimelig sikker på at selv mennesker med lese- og skriveveansker kan føde barn.

Skrevet

På min iPhone korrigeres "kjeve" til "kjede", så jeg gjetter på at det var det hun mente. Og uavhengig av det er jeg rimelig sikker på at selv mennesker med lese- og skriveveansker kan føde barn.

Selvfølgelig. Mente ikke å tråkke noen på tærne, er bare en smule lei alle kjedene og niplene her inne ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...