AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #1 Skrevet 22. juli 2015 Jeg har gått på p-piller i flere år og innimellom så får jeg eggløsningslim midt i brettet, altså når man normalt skulle hatt eggløsning. Er det kroppen min som prøver å få til en eggløsning? Får jeg eggløsning? Anonymous poster hash: 3a8f2...0a1
Gjest Notsolonely Skrevet 23. juli 2015 #2 Skrevet 23. juli 2015 Det får jeg også. Regner med at man ikke blir gravid når man får det, siden man går på piller? Trodde man ikke kunne få eggløsning da.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #3 Skrevet 23. juli 2015 Nei, man skal jo ikke ha eggløsning på p-piller. Men jeg kjenner jeg blir litt nervøs. Skjønner ikke helt hvorfor jeg får det, for det er jo hormoner som gjør det, og de hormonene skal jo ikke jeg ha nå. Går på Yasmin forresten. Anonymous poster hash: 3a8f2...0a1
Maleficenta Skrevet 23. juli 2015 #4 Skrevet 23. juli 2015 Jeg har gått på p-piller i flere år og innimellom så får jeg eggløsningslim midt i brettet, altså når man normalt skulle hatt eggløsning. Er det kroppen min som prøver å få til en eggløsning? Får jeg eggløsning?Anonymous poster hash: 3a8f2...0a1 Tar du eggløsningstest siden du vet dette?...
Maleficenta Skrevet 23. juli 2015 #5 Skrevet 23. juli 2015 Nei, man skal jo ikke ha eggløsning på p-piller. Men jeg kjenner jeg blir litt nervøs. Skjønner ikke helt hvorfor jeg får det, for det er jo hormoner som gjør det, og de hormonene skal jo ikke jeg ha nå. Går på Yasmin forresten. Anonymous poster hash: 3a8f2...0a1 Ville byttet merke btw. Ikke pga det men fastlegen min har nekta meg å bruke de fordi det er høydose av østrogen i og øker faren for blodpropp. Just saying
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #6 Skrevet 23. juli 2015 Nei, jeg tar ikke eggløsningstester, men jeg får eggløsningsslim og blir derfor litt nervøs for at jeg derfor får eggløsning. Men det pågår i mange dager, så jeg mistenker at kroppen min prøver å lage eggløsning. Lurte på om andre også har det sånn. Jeg har PCOS og derfor sjelden eggløsning, synes derfor det er rart at jeg får eggløsningsslim på p-piller. Jeg har prøvd flere typer p-piller, men kroppen min overstyrer dem så jeg får blødninger og smerter uansett. Derfor går jeg nå på Yasmin som har en økt mengde hormoner. Anonymous poster hash: 3a8f2...0a1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #7 Skrevet 23. juli 2015 Som du sier, skal det ikke være mulig. Det er jo hovedmekanismen ved p-piller. Men nå ble jeg veldig nysgjerrig på om dette ville gitt utslag på eggløsningstester. Hvis det gjør det, er det jo absolutt noe å ta opp med legen. Anonymous poster hash: 631da...43f
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #8 Skrevet 23. juli 2015 Ville byttet merke btw. Ikke pga det men fastlegen min har nekta meg å bruke de fordi det er høydose av østrogen i og øker faren for blodpropp. Just saying FARLIG råd! Går du fast på Yasmin og har gjort dette lenge er ikke risikoen noe større. Å bytte merke etc kan øke risikoen. Å begynne på Yasmin har større risiko pga store mengder østrogen, men som sagt går du på det og ikke har fått er ikke sjansen noe større enn på andre merker. Les deg opp på forskning før du uttaler deg... Anonymous poster hash: c7b0a...8cd
Maleficenta Skrevet 23. juli 2015 #9 Skrevet 23. juli 2015 FARLIG råd! Går du fast på Yasmin og har gjort dette lenge er ikke risikoen noe større. Å bytte merke etc kan øke risikoen. Å begynne på Yasmin har større risiko pga store mengder østrogen, men som sagt går du på det og ikke har fått er ikke sjansen noe større enn på andre merker. Les deg opp på forskning før du uttaler deg...Anonymous poster hash: c7b0a...8cd Jaså så når ble du større ekspert enn en lege?
Minya Skrevet 23. juli 2015 #10 Skrevet 23. juli 2015 Selv om vi hverken får eggløsning eller normal mens ved p-pillebruk, er det en form for syklus i kroppen selv når vi går på p-piller. Mange kvinner som bruker p-piller opplever derfor likevel en slags "eggløsningstid" omtrent midt i syklusen, hvor de har mer og tykkere utflod enn ellers på pillebrettet, men de har ingen eggløsning og p-pillene fungerer slik de skal.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå