Millimani Skrevet 23. juli 2015 #21 Skrevet 23. juli 2015 Tusen takk for hjelpen! Jeg har brukt linser siden jeg var ca 17-18 år (er nå 25) og begynner å bli litt lei av det. Øyet jeg bruker linse på (har -2 på høyre og - 0,75 på venstre) blir tørt, og det føles ubehagelig å ha på linse hele tiden. Jeg kan gå uten linser, men da ser jeg ikke like bra og må ofte konsentrere meg for å se tekst på tv, og leser ikke bøker lenge av gangen. Den venstre hornhinnen min er skjev, så glasset må kanskje tilpasses det. Så er det slik at jeg er usikker på hvilke type briller jeg vil ha. Altså om jeg vil ha kun lesebriller/se tv med de/vanlig bruk så vurderer jeg litt billigere, eller om jeg vil kjøpe noen som er ordentlige, som jeg kan bruke jevnlig når jeg ikke orker linser. Skal absolutt ta til meg rådene her, og gå ut i fra det! Hvis øyet er tørt, så bruker du kanskje linsene "for mye"..? Husk at linser alltid skal brukes i kombinasjon med briller, fordi det er nødvendig å hvile øynene fra bruken av linser. Tørrheten på øyet kan du fint forebygge ved å bruke kunstig tårevæske med jevne mellomrom. Men hvilket glass bør jeg ha? Og hva vil det si å ha progressive brilleglass? Har aldri satt meg noe inn i det, egentlig og dere er jo eksperter Moro å lese svarene deres her, syns jeg. Progressive brilleglass er vel briller med to styrker. En lesestyrke, og en avstandsstyrke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå