AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #1 Skrevet 22. juli 2015 Jeg har bodd i København i to år og leser sykepleie. Jeg har ingen andre nordmenn i klassen min, men det er jeg egentlig glad for. Jeg trives ikke. Jeg snakker dansk, men klarer ikke å skaffe venner til å være med utenfor studiet. Jeg trener ellers noen ganger i uken, men dette er jo heller ingen god arena for å stifte nye bekjentskap (jeg har virkelig prøvd). Dere som bor der, helst som ikke har alle norske venner som dere drar ut med (jeg ønsker å integrere meg i det danske), hvordan får dere livet til å smile? Jeg har jo ingen å dra ut med og sitter stort sett alene. Har jobb, men lurer på om det er noe dere gjør på fritiden? F.eks fotball, dans, foredrag? Hvor og hvordan kan jeg møte folk?! Byen er så stor at jeg sliter med å få endene til å møtes. Anonymous poster hash: e2791...fd3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #2 Skrevet 23. juli 2015 http://www.kvnv.dk/ http://friendsmaker.dk/ https://www.venindeliv.dk/ Verdt et forsøk? De jeg kjenner som bor i København har enten blitt sammen med en danske eller funnet venner gjennom studiene og bygd nettverk med de utgangspunktene, så andre tips har jeg dessverre ikke. Anonymous poster hash: 47c34...b65
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #3 Skrevet 23. juli 2015 Hei! Jeg bor også i København og har heller ingen venner, verken danske eller norske.. Hvor gammel er du, og hvor bor du? Anonymous poster hash: 041aa...e27
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #4 Skrevet 23. juli 2015 Synes folk i København er så irritable og sinte :/ Forrige uke skrek bussjåføren av full hals "Se til helvete å trekk bagover i bussen" uten forvarsel og jeg følte alle så på meg.I går ble jeg utskjelt av en fyr på sykkel fordi jeg måtte krysse sykkelstien for å komme meg inn på bussen. Ble skikkelig lei meg,men det er vel bare slik storbyer er.På utesteder synes jeg det er lett å komme i kontakt med folk.Til forskjell fra Norge er ofte folk i ulike aldre samlet på de samme pubene/utestedene. Anonymous poster hash: 6e9f0...b7a
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #5 Skrevet 23. juli 2015 Enig. Og folk kjører så fort. På den annen side opplever jeg mye oftere her enn i Norge at folk begynner å småsnakke når man er på butikken for eksempel. Anonymous poster hash: 041aa...e27 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #6 Skrevet 28. juli 2015 Tusen takk. Jeg er 22 og bor på østerbro. Ja, jeg har faktisk virkelig mistet sansen for dansker etter at jeg flyttet hit. Trenger bare å lese en eller annen solskinnshistorie, for jeg mistrives veldig nå. Jeg har alltid vært så lykkelig, mens Køben får fram noe helt annet i meg. Anonymous poster hash: e2791...fd3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #7 Skrevet 28. juli 2015 Tusen takk. Jeg er 22 og bor på østerbro. Ja, jeg har faktisk virkelig mistet sansen for dansker etter at jeg flyttet hit. Trenger bare å lese en eller annen solskinnshistorie, for jeg mistrives veldig nå. Jeg har alltid vært så lykkelig, mens Køben får fram noe helt annet i meg. Anonymous poster hash: e2791...fd3 Går du på dansk-kurs? Anonymous poster hash: 041aa...e27
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2015 #8 Skrevet 28. juli 2015 Går du på dansk-kurs? Anonymous poster hash: 041aa...e27 Jeg snakker så og si flytende dansk. Anonymous poster hash: e2791...fd3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå