AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #1 Skrevet 22. juli 2015 I dag er det 22. Juli. En dag alle bør kjenne til, uten å få det forklart i store bokstaver. Andre har andre dager som gjør vondt å minnes. Øverst på siden fant jeg i dag denne:http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/article1597719.ece Tidligere har jeg funnet Sobril sin dagbok på kg. Sobril har sin dato eller sine datoer. Sobril har vært imponerende når hun har skrevet dagboken, en bok alle bør lese. Alle med traumatiske opplevelser har datoer, dager, steder og opplevelser i bagasjen sin. Noen på kg bør begynne å tenke seg om før de oppretter tråder eller poster i om personer og saker med det til felles at de har dyptgående tragiske menneskelige skjebner der beldig få av oss andre har full innsikt i hvordan saken var eller har blitt opplevd for den eller de innvolverte. Ingen av oss har livsgaranti eller forsikring for å ikke måtte oppleve mer tragedie, dypere tragedie enn andre alt har opplevd. Ville du ha likt at din sak eller ditt liv på en ensidig fremstilt måte da blir brettet ut i all offentlighet når du er som mest sårbar? Eller er de som oppretter disse trådene helt uten medmenneskelig innsikt? (Måtte bare få det ut!)Anonymous poster hash: 29882...eb7 1
Erazor Skrevet 22. juli 2015 #2 Skrevet 22. juli 2015 (endret) Hva jeg hadde likt eller ikke hadde ikke hatt noe å si, all den tid jeg ikke ønsker å innskrenke andre menneskers ytringsfrihet på grunnlag av mine egne følelser. Ja, jeg har forståelse for at det kan være problematisk for noen å lese om enkelte temaer. Samtidig mener jeg at det ikke er en løsning å gjøre det om til et tabu. Jeg mener det er viktig at man ikke tier om alt som kan være vanskelig og problematisk, nettopp fordi verden ikke er et glansbilde der vi svever på skyer som beskytter oss mot alt vondt. Edit: Vil presisere at man selvsagt kan vise empati i måten man tar opp ting på. Endret 22. juli 2015 av Erazor
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 Hva jeg hadde likt eller ikke hadde ikke hatt noe å si, all den tid jeg ikke ønsker å innskrenke andre menneskers ytringsfrihet på grunnlag av mine egne følelser. Ja, jeg har forståelse for at det kan være problematisk for noen å lese om enkelte temaer. Samtidig mener jeg at det ikke er en løsning å gjøre det om til et tabu. Jeg mener det er viktig at man ikke tier om alt som kan være vanskelig og problematisk, nettopp fordi verden ikke er et glansbilde der vi svever på skyer som beskytter oss mot alt vondt. Du har helt klart misforstått temaet. Det handler ikke å å strupe ytringsfriheten, men å ta litt hensyn til hva man sier eller skriver. I går var det Øygard tråden, den ble stengt. I dag har noen startet en tråd om Eksil Pedersen. Der er mange andre tråder....Anonymous poster hash: 29882...eb7
Erazor Skrevet 22. juli 2015 #4 Skrevet 22. juli 2015 Du har helt klart misforstått temaet. Det handler ikke å å strupe ytringsfriheten, men å ta litt hensyn til hva man sier eller skriver. I går var det Øygard tråden, den ble stengt. I dag har noen startet en tråd om Eksil Pedersen. Der er mange andre tråder....Anonymous poster hash: 29882...eb7 Mulig jeg har misforstått, men i hovedinnlegget står det at «Noen på kg bør begynne å tenke seg om før de oppretter tråder eller poster...» og «Ville du ha likt at din sak eller ditt liv på en ensidig fremstilt måte da blir brettet ut i all offentlighet når du er som mest sårbar?» Jeg tolker dette som at du mener man ikke bør opprette slike tråder, og det er jeg helt uenig i.
WubWub Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 Jeg skjønner ikke hensikten med tråden her eller poenget. Eller hensikten med den linken for den saks skyld. 10 punkter med hva man ikke har lov til å si til ei sørgende mor ifølge EN mor. Det er mange punkter på den lista hennes som er helt okay å si til andre mødre. Folk er forskjellige og noen foretrekker stillhet mens andre kanskje setter pris på å prate om hendelsesforløpet (om han sov på magen og puta) osv. Syntes det er så dumt med alle disse tabloide "10 ting man ikke kan si til en sosialfobiker/sørgende mor/osv" på klikk.no. Som sagt har folk forskjellige behov og forskjellig personlighet enn det hu i den artikkelen har så strengt tatt burde den artikkelen vært formulert som "10 ting du ikke skal si til MEG".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå