AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #1 Skrevet 22. juli 2015 Hei, Vet ikke om dette forumet er riktig. Jeg er utrolig lei av å bo i Norge. Bodd flere plasser, de siste årene i Oslo. Kjenner at jeg trenger noe nytt. Er voksen jente (34 år), uten barn. Er det noen som har erfaring med å flytte dit? Jobb, hvordan er det å leve der, skaffe seg venner? Vil ikke gjøre noe drastisk, så kunne tenkt meg å "prøve" en periode, 1-2 mnd. Anonymous poster hash: 693c5...f56
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #2 Skrevet 22. juli 2015 Hei, Vet ikke om dette forumet er riktig. Jeg er utrolig lei av å bo i Norge. Bodd flere plasser, de siste årene i Oslo. Kjenner at jeg trenger noe nytt. Er voksen jente (34 år), uten barn. Er det noen som har erfaring med å flytte dit? Jobb, hvordan er det å leve der, skaffe seg venner? Vil ikke gjøre noe drastisk, så kunne tenkt meg å "prøve" en periode, 1-2 mnd.Anonymous poster hash: 693c5...f56 Jeg har ingen erfaring med å flytte dit, men har en del venninner som bor der nede. Tror det er veldig lett å bli kjent med folk der nede, men har hørt det kan være ganske vanskelig å få seg jobb. (Kommer jo an på utdannelse også, selvfølgelig...)Anonymous poster hash: 4f46d...746
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 Jeg har ingen erfaring med å flytte dit, men har en del venninner som bor der nede. Tror det er veldig lett å bli kjent med folk der nede, men har hørt det kan være ganske vanskelig å få seg jobb. (Kommer jo an på utdannelse også, selvfølgelig...)Anonymous poster hash: 4f46d...746 "men har hørt det kan være ganske vanskelig å få seg jobb. (Kommer jo an på utdannelse også, selvfølgelig...)". Det er jo også i Norge det er vanskelig å få seg jobb... Du må ha ekstrem bra kjennskap der du ønsker å jobbe for at du "kanskje" har sjansen til å jobbe der.Anonymous poster hash: b3d4c...2df
funginger Skrevet 23. juli 2015 #4 Skrevet 23. juli 2015 Når jeg har vært på tur der synes jeg det har vært hyggelige folk som var imøtekommende. Det er nok vanskeligere å få jobb der enn her hjemme. Kan du tysk? Ellers er Berlin en av de rimeligere byene i Tyskland, som jo er et pluss. http://www.wg-gesucht.de/en/
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Pusher denne litt opp Anonymous poster hash: 693c5...f56
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 Høres ikke galt ut. Tror tyskere generelt er mer utadvendte ellers tror jeg mat og sånne ting er billigere i Tyskland. Men har aldri vært der selv. Men høres lurt ut å prøve i 1-2 mnd. for da vil du jo finne ut om det er en plass du trives eller ikke. Anonymous poster hash: e4719...762
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå