AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #1 Skrevet 22. juli 2015 Var hos tannlegen pga tidvise smerter i en tann. Tannlegen fant 5 hull og begynte på den ene tannen. Jeg ble ikke ferdig og fikk bare midlertidig behandling. Tannlegen mener at jeg må rotfylle to tenner på nytt samt sette inn kroner. Prisoverslaget jeg fikk for alle tennene var 21.000,-! Kan dette stemme? Høres jo helt drøyt ut.Anonymous poster hash: 9b63b...ecc
Liberalisten Skrevet 22. juli 2015 #2 Skrevet 22. juli 2015 Var hos tannlegen pga tidvise smerter i en tann. Tannlegen fant 5 hull og begynte på den ene tannen. Jeg ble ikke ferdig og fikk bare midlertidig behandling. Tannlegen mener at jeg må rotfylle to tenner på nytt samt sette inn kroner. Prisoverslaget jeg fikk for alle tennene var 21.000,-! Kan dette stemme? Høres jo helt drøyt ut.Anonymous poster hash: 9b63b...ecc Jepp, slik er det. Du kan dog gjøre som LO leder Gerd, dra til utlandet å fikse tennene. Mye billigere også får du en flott tur i samme slengen.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 Det høres helt rett ut og ikke videre dyrt for så mye arbeid. Jeg betalte 5000 pr rotfylling, har ikke fått krone på noen tenner, men min mor måtte ut med nesten 8000 pr krone. Hadde ikke gått til tannlegen på lange tider da jeg fikk ekstreme tannsmerter og ikke hadde noen annen mulighet, sånn ble det oppfattet at jeg trengte rotfylling. Infeksjonen i tannen var stor, og det var et helvete å holde på med behandling. Har rotfylt enn tann til før det ble infeksjon, og det gikk helt greit. Nå går jeg til tannlege regelmessig, for det er billigere enn skippertak har det vist seg. Du kan som nevnt av Liberalisten dra til utlandet og få det langt billigere, bare husk å teste deg for MRSA så du kommer hjem, for det er den kjipe risikoen. Anonymous poster hash: 9db60...0b6
melatonin Skrevet 22. juli 2015 #4 Skrevet 22. juli 2015 Skal man ha fine tenner i norge skal man være fanatisk i tannhygiene eller ha en feit lommebok 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 Jepp, slik er det. Du kan dog gjøre som LO leder Gerd, dra til utlandet å fikse tennene. Mye billigere også får du en flott tur i samme slengen. Det koster penger å reise, så de pengene kan man like godt bruke på å fikse tennene her i landet. Anonymous poster hash: 1499f...69e
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #6 Skrevet 22. juli 2015 Det koster penger å reise, så de pengene kan man like godt bruke på å fikse tennene her i landet. Anonymous poster hash: 1499f...69e Det koster også å bo på hotell Anonymous poster hash: 1499f...69e
Liberalisten Skrevet 22. juli 2015 #7 Skrevet 22. juli 2015 (endret) Det koster penger å reise, så de pengene kan man like godt bruke på å fikse tennene her i landet. Anonymous poster hash: 1499f...69e LO Gerd sparte jo et par hundre tusen eller noe, så tror hun satt igjen med et klekkelig overskudd selv om hun måtte legge ut for litt reise og hotell Forstod du ikke poenget eller er du bare en kverulant? LO Gerd syns det var flott med en flott reiseopplevelse, penger igjen på konto og samtidig få fikset tennene sine. Endret 22. juli 2015 av Liberalisten
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #8 Skrevet 22. juli 2015 Ikke drøyt i det hele tatt, høres ut som du har fått en fin pris faktisk Anonymous poster hash: 5c6cb...f91
skruf Skrevet 22. juli 2015 #9 Skrevet 22. juli 2015 Du bor ikke i nærheten av tannlegeskolen (kommer ikke på det korrekte navnet..)da? Vet at mange benytter seg av den og får gjort tannlegebehandling til svært reduserte priser av studenter.
Florence Skrevet 22. juli 2015 #10 Skrevet 22. juli 2015 Det koster penger å reise, så de pengene kan man like godt bruke på å fikse tennene her i landet. Anonymous poster hash: 1499f...69e Ofte blir det mye billigere i utlandet selv om man må betale reise + hotel. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #11 Skrevet 22. juli 2015 Gå til en annen tannlege og be om et prisoverslag, da vel? Ulempen med å dra til tannlege utenlands er muligheter for å få hjelp dersom det oppstår problemer i ettertid. Spørsmålet er og hvorfor du har fått et så stort problem, plutselig? Har du sykdom/skade der er refusjonsrettigheter på ? Ikke alle tannleger har refusjonsrett fra Helfo. Anonymous poster hash: b7149...969 1
Liberalisten Skrevet 22. juli 2015 #12 Skrevet 22. juli 2015 Syns heller ikke det er så galt, tross alt. Prøv å sett deg i en frisørstol i 15 minutter og bli klippet av en som tjener 1/5 av det en tannlege gjør og som knapt har skolegang. I tillegg kan du sammenligne alle de materielle kostnadene en frisør har i forhold til en tannlege.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #13 Skrevet 22. juli 2015 Var hos tannlegen pga tidvise smerter i en tann. Tannlegen fant 5 hull og begynte på den ene tannen. Jeg ble ikke ferdig og fikk bare midlertidig behandling. Tannlegen mener at jeg må rotfylle to tenner på nytt samt sette inn kroner. Prisoverslaget jeg fikk for alle tennene var 21.000,-! Kan dette stemme? Høres jo helt drøyt ut.Anonymous poster hash: 9b63b...ecc Du kan dra til flere og få prisoverslag. Forbrukerrådet tok en test,og de fant store sprik hva som måtte gjøres,og priser. På nett står det eks rotfylling koster mellom 3-4 tusen. Hører aldri om noen som slipper med den prisen. Min tannlege tar 4500 for rotfylling. Den kom på 9000. Venter du til høsten får du billig reise og billig tannlege i utlandetAnonymous poster hash: 7c7e0...8b5
Gjest Supersnella Skrevet 22. juli 2015 #14 Skrevet 22. juli 2015 Hvakostertannlegen.no er en ganske kjekk side å sammenligne priser på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå